آیا کراتین مو را احیا میکند؟

آیا کراتین مو را احیا میکند؟ اگر این سوال در ذهن شما نیز ایجاد شده است، بهتر است مقاله زیر را مطالعه کنید. برای بسیاری از بانوانی که قصد انجام کراتینه را دارند، این سردرگمی وجود دارد که آیا کراتین مو را احیا میکند یا خیر. موی افراد در اثر عوامل مختلفی مثل تاثیر عوامل محیطی، دکلره و رنگ مکرر دچار شکنندگی، ریزش، وز مو و یا آسیب‌پذیری می‌شود. یکی از روش‌های موثر در درمان و احیای موی آسیب دیده، کراتین است.

از سال‌های گذشته از مواد متنوعی مثل گلت یا مواد مشابهی برای درمان موی ناسالم و آسیب دیده استفاده می‌شود. اخیرا هم روش کراتینه مو طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در صورتی که فکر می‌کنید موهایتان شادابی و لطافت خود را از دست داده است و نیاز به احیا دارد، به سراغ کراتینه بروید که گزینه مناسبی برای شما است. کراتینه مو راه حل مناسبی برای ترمیم موی خشک، آسیب دیده، ضعیف و شکننده است. کراتینه احیای مو همان ویتامینه کردن مو است. در این روش از پروتئین کراتین برای احیا و ترمیم مو استفاده می‌شود. با این روش سلامت موی شما تضمین شده است. ولی در نهایت این سوال برای بسیاری از بانوان مطرح می‌شود که فرق بین کراتینه صافی و کراتین احیا چیست؟ آیا کراتین مو را احیا میکند؟ در آخر مقاله به پاسخ سوال خود می‌رسید. با ما همراه باشید.

آیا کراتین مو را احیا میکند؟

کراتین چیست؟

کراتین به نوعی پروتئین طبیعی موجود در مو گفته می‌شود که در بدن هر فرد وجود دارد. این ماده سبب رشد مو و ناخن شما شده و سبب افزایش استحکام و سلامت تار موی شما می‌شود. هر موی سالمی تا حد متعادلی دارای رطوبت، کراتین و پروتئین است. ولی ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی، عدم کارکرد صحیح هورمون‌ها، افزایش سن و یا مشکلات سوء تغذیه میزان کراتین در بدن انسان کاهش یابد. این کمبود کراتین سبب وز شدن و شکنندگی زیاد مو می‌شود و مو شادابی و طراوت خود را از دست می‌دهد.

فرق بین کراتینه صافی و کراتینه احیا چیست؟

در ابتدا بهتر است بدانید که دو روش کراتینه وجود دارد. نوع اولی کراتینه صافی یا همان ریباندینگ است و نوع دوم کراتینه احیا می‌باشد. ممکن است به نظر برسد که تفاوتی بین این دو روش کراتینه وجود ندارد. ولی باید بدایند که هر دوی این روش‌ها با هم فرق دارند و از پایه با یکدیگر متفاوت هستند. پس اگر هنوز هم این سوال در ذهن شما مطرح است که “آیا کراتین مو را احیا میکند” باید بگوییم که تا حد زیادی خیر! کراتینه صافی عمده تمرکز خود را بر روی صافی و ابریشم‌سازی مو می‌گذارد. در حالی که کراتینه احیا با هدف برقراری سلامتی و استحکام موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که حدود ۷۰ درصد عملکرد کراتین‌ احیا مربوط به احیای موها است و تنها ۳۰ درصد به صافی مو مربوط می‌شود.

فرق بین کراتینه صافی و کراتینه احیا

کراتینه صافی

صافی مو با روش کراتینه در واقع نوعی روش موقتی برای از بین بردن وزی موها و صاف کردن آن‌ها است. در این روش با افزودن فرمالدهید به کراتین خواص صاف کنندگی آن را تقویت می ‌کنند. سپس مواد ترکیب شده را روی موهای تمیز و نمدار اعمال می ‌کنند. در انتها توسط حرارت تارهای مو را صاف می ‌کنند. به این ترتیب تا چندین ماه از موهای صاف و ابریشمی برخوردار خواهید بود.

کراتینه صافی

کراتینه احیا

این روش مناسب افرادی است که موی سرشان در اثر سوختگی و یا مواد شیمیایی مختلف آسیب دیده است. برای ترمیم و تقویت موی سوخته می‌توانید به سراغ کراتین احیاکننده بروید. البته ناگفته نماند که اولین قدم در درمان موی سوخته، کوتاه کردن آن است و راه حل بعدی استفاده از روش کراتینه احیا است. این نوع کراتین شبیه به ویتامینه کردن مو و یا تقویت کننده عمل می‌کند.

لذا صرفا اگر به دنبال احیای موی سوخته خود هستید، این روش بهترین گزینه برای شما است. این کراتینه جنبه درمانی دارد و میزان صافی آن بسیار کم است. افرادی که دوست دارند موهای آسیب دیده خود را درمان کنند و صرفا به دنبال صافی مو نیستند، بهتر است به سراغ این روش بروند. در صورتی که موی فر دارید و دلتان نمی‌خواهد فر موی خود را از دست بدهید، از طرفی به دنبال از بین بردن وز و نرم شدن فر موی خود هستید، از کراتین احیاکننده استفاده کنید.

آیا کراتین مو را احیا میکند
کراتین احیاکننده

این روش بر عکس کراتینه صافی، موی آسیب دیده، شکننده، خشک و وزدار شما را احیا و ترمیم می‌کند. در این روش نباید انتظار صافی بسیار زیادی از مو داشته باشید. کراتینه احیا تا حد زیادی وز مو را می‌گیرد و هدفش ترمیم مو و دادن سلامتی به تار موهای آسیب دیده است.

با استفاده از کراتینه احیا به آسانی می‌توانید موی خود را ترمیم و تقویت کنید. در این روش دوز مناسبی از کراتین به موی شما می‌رسد و می‌تواند میزان کراتین را در بدن شما متعادل سازد. این روش در نهایت به شما در صاف شدن و نرمی مو کمک می‌کند. به علاوه نتایج حاصل از احیای کراتین به تدریج روی هم انباشته می‌ شوند. بنابراین به مرور موهای سالم‌ تری پیدا می ‌کنید.

مزایای کراتینه احیا

کراتینه احیا مناسب افرادی است که از مواد شیمیایی بر روی مو خود بیش از حد استفاده کرده‌اند. با کراتینه احیا، موی شما استحکام و سلامت بیشتری را بدست می‌آورد. همچنین جالب است بدانید که کراتینه احیا نتایج بسیار بهتری از کراتینه صافی و … بر روی موی شما باقی می‌گذارد. پس در پاسخ به این سوال “آیا کراتین مو را احیا میکند” باید گفت که اگر به دنبال احیای قطعی مو هستید، به سراغ کراتینه احیا بروید، نه کراتینه صافی!

ترمیم مو با کراتینه احیا
مزایای کراتین احیا

در روش کراتینه احیا اصلا دچار ریزش مو نمی‌شوید، پس جای هیچ نگرانی نیست. در صورتی که مواد کراتین با ریشه مو برخوردی نداشته باشد، نه تنها سبب ریزش نمی‌شود، بلکه به نرم شدن و احیای موهای آسیب دیده کمک می‌کند و لطافت را به موی شما باز می‌گرداند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟ بسیاری از بانوان بعد از دکلره و یا بلوند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *