آیا کراتین مو دائمی است

آیا کراتین مو دائمی است؟

آیا کراتین مو دائمی است؟ اگر این سوال در ذهن شما نیز ایجاد شده است، مقاله زیر را مطالعه کنید. یکی از سوالات رایج در زمینه کراتینه مو مربوط به این مسئله است که دوام و ماندگاری کراتینه مو چقدر است؟ آیا با این روش موها برای همیشه صاف می‌شوند یا خیر؟ همه شما می‌دانید که کراتینه یکی از روش‌های معروف برای ترمیم و احیای موی آسیب دیده است که سبب لخت شدن و ابریشمی شدن آن می‌شود. حتی اگر موهای شما صاف است می‌توانید از این روش برای احیا و ترمیم موی خود استفاده کنید و وز مو را بگیرید.

کسانی که موهای فر و وز دارند و دیگر حوصله و زمان کافی برای رسیدن به موهای خود را ندارند، می‌توانند به سراغ کراتینه مو بروند. این روش برای از بین بدن وز و پف مو بهترین گزینه است و موها را لخت و شلاقی می‌کند. با این کار دیگر نیازی به براشینگ مو ندارید و موی شما بعد از حمام کاملا نرم و لخت خواهد بود.

معمولا برای مشتریانی که تصمیم به کراتینه مو گرفته‌اند، سوالاتی از این قبیل پیش می‌آید که آیا کراتین مو دائمی است؟ دوام مواد کراتینه چقدر است؟در این مقاله سعی شده است بطور کامل به پاسخ این سوالات پرداخته شود. در ادامه با مدت زمان ماندگاری مواد کراتینه بر روی مو و عوامل تاثیرگذار در ماندگاری بیشتر مو صحبت شده است.

آیا کراتین مو دائمی است
آیا کراتین مو دائمی است

ماندگاری مواد کراتینه بر روی مو

در ترکیبات کراتینه از مواد و پروتئین‌های مختلفی استفاده شده است که جهت تقویت موی شما با یکدیگر مخلوط شده‌اند. البته در کنار پروتئین‌های لازم، از ماده شیمیایی فرمالدهید نیز استفاده شده است که شیمیایی بوده و ممکن است سبب آسیب به مو شود. سپس مواد کراتینه با استفاده از اتوکشی به داخل تار مو جذب می‌شود. این روش نیمه دائمی است و با افزودن پروتئین به کوتیکول مو، آن را صاف و نرم می‌کند.

در پاسخ به این سوال “آیا کراتین مو دائمی است؟” باید گفت که اثر کراتینه مو دائمی و همیشگی نیست و بعد از گذشت مدتی اثر خود را از دست می‌دهد. ماندگاری مواد کراتینه بر روی مو بستگی به معیارهای مختلفی دارد. بنابراین تخمین یک مدت زمان دقیق برای ماندگاری آن سخت است. ماندگاری کراتین مو به طور متوسط 6 ماه است اما اگر نگهداری دقیق و مراقبت‌های لازم انجام گیرد این مدت زمان افزایش می‌یابد. با رعایت عوامل مختلفی می‌توان ماندگاری کراتین مو را افزایش داد. در ادامه با عوامل مختلفی که بر روی ماندگاری مو تاثیر می‌گذارد، آشنا می‌شوید.

عوامل موثر بر ماندگاری کراتین

چند عامل بر دوام کراتین مو اثر می‌گذارد. هر عامل و اثرهای آن را بر ماندگاری کراتین مو در ادامه توضیح می‌دهیم.

جنس مو و تاثیر آن بر ماندگاری کراتین

در پاسخ به این سوال “آیا کراتین مو دائمی است؟” می‌توان گفت که ماندگاری کراتین بر روی مو دائمی نیست. ولی جنی مو تاثیر زیادی در مدت زمان ماندگاری کراتینه دارد. بافت و جنس موی هر شخص عامل مهمی در میزان ماندگاری کراتینه است. مواد کراتینه بر روی موی صاف بیشتر از موی فر ماندگار است. برای بانوانی که موی فر دارند، می‌توانند سه تا پنج ماه شاهد حضور مواد کراتینه بر روی موی خود باشند. ولی کسانی که موی صاف دارند، مواد کراتینه بر وی موهایشان شش ماه یا بیشتر نیز باقی می‌ماند. این نکته را نباید فراموش کنید که کراتینه کردن مو برای موهای زبر و ضخیم طراحی شده است.

جنس مو و تاثیر آن در ماندگاری کراتینه

مواد کراتینه به زنجیره‌های پروتئینی مو می‌چسبد و قادر است تارهای آسیب دیده مو را احیا کند. همین امر سبب می‌شود موهای ضخیم شرایط بهتری برای جذب پروتئین داشته باشند. کراتینه مو تاثیر چشمگیری بر روی موهای فر دارد و برای موهای صاف زیاد مناسب نیست. ترکیب کراتینه، بیشتر از ظرفیت موهای صاف است و برای این مدل مو زیادی قوی می‌باشد و حتی ممکن است سبب آسیب دیدگی بیشتر تار موهای نازک شود. از این رو با توجه به آسیبی که کراتین ممکن است به موهای نازک وارد کند، ماندگاری کمتری برای موهای نازک دارد.

سلامت مو و تاثیر آن بر ماندگاری کراتین

یکی از عواملی که بر ماندگاری مواد کراتینه تاثیرگذار است، وضعیت سلامتی موها می‌باشد. قدرت پیوند بین ترکیب مواد کراتینه بر روی موهای سالم بیشتر از موهای آسیب دیده است. به همین دلیل، موهای دلکره دار یا رنگ شده و یا حتی موهایی که موخوره دارند، ممکن است نتیجه خیلی خوبی از کراتینه نگیرند. همچنین مواد کراتینه کمتر بر روی این مدل مو ماندگاری دارد. به شما عزیزان توصیه می‌شود تا حد امکان موهای خود را رنگ نکنید، خصوصا بعد از کراتینه نباید مو را رنگ یا دکلره کرد. زیرا مو خشک شده و پروتئین‌های روی ساقه مو از بین می‌رود.

در صورتی که قصد رنگ یا دکلره کردن موی خود را دارید، بهتر است یک ماه قبل از کراتینه این کار را انجام دهید و از رنگ بدون سولفات استفاده کنید. بعد از این که کراتین مو انجام دادید، بهتر است مدتی صبر کنید و اگر مجبور به رنگ کردن موی خود هستید بعد از گذشت مدتی از کراتینه، این کار را با رنگ‌های بدون سولفات انجام دهید.

اتوکشی، سشوار و تکنیک کراتینه کردن مو

اگر هنوز هم این سوال در ذهن شما ایجاد شده که آیا کراتین مو دائمی است؟ باید با قطعیت گفت خیر! هیچ روشی برای صافی دائمی مو وجود ندارد. عوامل مختلفی بر روی ماندگاری کراتینه تاثیر می‌گذارد که یکی از این عوامل اتوکشی، سشوار و یا تکنیک کراتینه کردن است. کراتینه مو چند نوع مختلف است و ماندگاری برخی روش‌ها بیشتر از بقیه است. در صورتی که کراتینه به منظور احیای مو انجام شود و صافی مد نظر نباشد، در روند کراتینه از سشوار یا اتو استفاده نمی‌شود. جالب است بدانید که در صورت استفاده از اتو با حرارت بالا در روند کراتینه، نتیجه کراتینه بهتر خواهد بود.

تکنیک مو عامل مهمی در ماندگاری کراتین

آرایشگر ترکیب کراتینه کننده را با دمای بسیار بالا (450 درجه) در تارهای موی شما حفظ می‌کند؛ هر بار بخش بسیار کوچکی از موهای‌تان با اتوی بسیار داغ صاف و اتوکشی می‌شود. به همین دلیل کراتینه با اتو کشی بسیار موثرتر از کراتینه با سشوار است و نتیجه بهتری می‌دهد. ممکن است برخی افراد با موهای صاف به دلیل آسیب کمتر سشوار، این روش را برای کراتینه انتخاب کنند. این روش درصد صافی کمتری دارد و ماندگاری آن نسبت به کراتینه با اتوکشی کوتاه‌تر است.

یکی از نکات مهم در نتیجه و میزان ماندگاری کراتینه، تکنیک اتوکشی است. کراتین کارهای حرفه‌ای به خوبی با تکنیک اتوکشی و کراتینه آشنا هستند و بدون کوچکترین آسیبی می‌توانند موها را صاف و درخشان تحویل مشتری بدهند. هرچقدر که اتوکشی با نیروی بیشتری انجام شود، ماندگاری و جذب مواد کراتین بیشتر خواهد بود.

مواد کراتین و اثربخشی آن

کیفیت مواد کراتین نیز تاثیر زیادی در ماندگاری کراتینه بر روی مو دارد. تنوع مواد کراتینه در بازار بسیار زیاد است و هر کدام دارای درصد صافی مختلفی هستند و ماندگاری هر یک با دیگری متفاوت است. بطور کلی مواد کراتینه‌ای که قادر به آبرسانی عمیق ساقه مو هستند، ماندگاری بیشتری بر روی مو دارند.

مراقبت‌های لازم برای افزایش ماندگاری کراتین مو

بهتر است بدانید که دستکاری زیاد و رطوبت محیط می‌تواند ماندگاری کراتین را کم کند. در صورتی که بعد از کراتینه مدام مو را بشویید و یا با مواد مختلفی آن را مرطوب کنید، تاثیر کراتینه به زودی از روی مو از بین می‌رود. هر چقدر که مو را کمتر بشویید، ماندگاری مواد بر روی مو بیشتر خواهد بود، در این صورت ماندگاری به بیش از یک ماه نیز نمی‌رسد. در صورتی که عادت به شستن مو یک یا دو بار در هفته دارید، کراتین بر روی موی شما شش ماه یا بیشتر باقی می‌ماند.

برای ماندگاری بیشتر کراتین، بهتر است از شامپوی بدون سولفات و ماسک و نرم کننده‌های مخصوص استفاده کنید تا میزان تاثیر و ماندگاری مواد کراتین بیشتر شود. همچنین برای رفع خشکی مو بهتر است از روغن آرگان استفاده کنید. بعد از کراتینه بهتر است به سراغ وسایل حرارتی مثل حالت دهنده مو نروید. حرارت ای=ین لوازم باعث شکستن پیوند کراتین شده و سبب از بین رفتن مواد کراتین از روی مو می‌شود.

دقت کنید که بعد از حمام موی خود را با سشوار خشک کنید. زیرا اگر مو خیس باقی بماند ممکن است بشکند و دچار خشکی شود که همین امر عمر کراتین را کوتاه می‌کند. بنابراین بعد از حمام از ماسک مو‌ها و سرم‌های مناسب استفاده کنید و با شسوار موهایتان را خشک نمایید. بعد از کراتینه موی خود را با کش مو بصورت سفت نبندید. موهای خود را قبل از خواب به روش آناناسی جمع کنید تا تار مو کمتر بشکند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟ بسیاری از بانوان بعد از دکلره و یا بلوند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *