آرایش با موی شرابی
آرایش با موی شرابی

سبک آرایش مناسب رنگ موی شرابی را بشناسید.

سبک آرایش مناسب رنگ موی شرابی چیست؟ آیا به نوع آرایش کسانی که رنگ موهایشان شرابی است، دقت کرده‌اید؟ در این مقاله سعی شده است تا یک سری نکات مهم در زمینه میکاپ با موی شرابی به شما عزیزان ارائه شود. در صورتی که در حال حاضر رنگ مویتان به این رنگ است و به دنبال یک سبک آرایش متناسب هستید، می‌توانید مقاله زیر را بطور کامل مطالعه کنید.

آرایش مناسب با رنگ موی عسلی چیست؟

حفظ رنگ پوست با تناژ روشن

یکی از نکات مهم قبل از آرایش مناسب رنگ موی شرابی، حفظ رنگ پوست با پایه روشن است. افرادی که از رنگ موی شرابی بر روی موهای خود استفاده کرده‌اند و یا بطور مادرزادی موهای قرمزی دارند، معمولا یا سفید پوست هستند. باید رنگ پوستشان روشن باشد تا این رنگ مو به چهره‌شان بیاید. این افراد همچنین دارای کک و مک نیز بر روی پوست صورت خود هستند. در واقع یکی از کارهای اشتباهی که این افراد ممکن است انجام دهند، استفاده از کرم پودرهای با رنگ تیره‌تر از پوست طبیعی می باشد. برخی از بانوان برای پوشاندن کک و مک و … به سراغ این رنگ کرم می‌روند. البته در حالت کلی بسیاری از خانم‌های با پوست خیلی روشن به سراغ خرید کرم با رنگ تیره می‌روند که کار نادرستی است.

پس اگر به طور طبیعی موقرمز با پوست روشن هستید بهتر است به جای کرم پودرهای پوشاننده از کرم‌های مرطوب کننده رنگی با رنگ روشن استفاده کنید تا هم رنگ طبیعی پوست شما حفظ شود و هم کک و مک‌های شما پوشانده نشوند و پوستتان طبیعی و سالم به نظر برسد.

در هنگام استفاده از برنزر دقت کنید.

معمولا افرادی که موی طبیعی قرمزی دارند و یا موهای خود را شرابی رنگ کرده‌اند، نیازی به برنزر ندارند. ولی ممکن است در هنگام میکاپ با رنگ موی شرابی علاقمند به استفاده از برنزر برای فرم دادن و حجم دادن به برخی نقاط صورت خود باشید. نیاز است تا این مورد را در ابتدای کار میکاپ در نظر داشته باشید که افراد با رنگ موی شرابی دارای محدودیت‌های بیشتری نسبت به افراد با رنگ موی دیگر هستند. در واقع این افراد نمی‌توانند از هر رنگی در آرایش با رنگ موی شرابی استفاده کنند.

در صورتی که قصد دارید از برنزر استفاده کنید و می‌خواهید آرایش نچرالی داشته باشید، هرگز به سراغ برنزه‌کننده با رنگ مایل به طلایی نروید. زیرا این رنگ می‌تواند به پوست شما جلوه بدی بدهد و صورتتان را گل مالی نشان دهد. معمولا رنگ برنزری که برای این افراد مناسب است، طیف رنگی هلویی می‌باشد که بهترین انتخاب برای برنزه کردن و رژ گونه است. این تناژ رنگی می‌تواند به چهره شما گرما و زیبایی زیادی بدهد.

استفاده از آرایش با رنگ هلویی برای افراد با موهای شرابی

اگر در انتخاب رنگ برنزه کننده و رژگونه خود دچار تردید هستید و نمی‌دانید که کدام رنگ مناسب‌تر است سراغ رنگ هلویی بروید. رنگ هلویی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آرایش مناسب با رنگ موی شرابی محسوب می‌شود که هماهنگی خوبی با رنگ موی شرابی دارد و فرقی نمی‌کند که موهایتان به طور طبیعی قرمز باشد و یا رنگ شرابی گذاشته باشید. ممکن است تصور کنید که این رنگ فقط محدود به برنزر و رژ گونه است ولی اینگونه نیست. از این رنگ می‌توانید برای آرایش لب و آرایش چشم نیز استفاده کنید. در نتیجه یک رژ لب هلویی می‌تواند همواره در میکاپ با رنگ موی شرابی مورد استفاده روزانه قرار گیرد و تکمیل کننده آرایش باشد و همچنین ظاهر تند و غلیظی به چهره شما ندهد.

آرایش هلویی مناسب با رنگ موی شرابی

ابروی خود را تیره رنگ نکنید.

معمولا افراد با رنگ موی شرابی یک اشتباه رایجی دارند که استفاده از رنگ موی تیره بر روی ابرو است. در حالت کلی ابروی تیره در کنار رنگ موی شرابی زیبا و خوشایند نیست و غیر طبیعی به نظر می‌رسد. افرادی که بصورت مادرزادی دارای رنگ موی قرمز هستند، معمولا دارای ابروی متناسب با رنگ موی خود هستند. ولی اگر موهای خود را به رنگ شرابی درآورده‌اید و دارای ابروی مشکی یا قهوه‌ای هستید نیاز است تا به سراغ ابرویی با رنگ‌های روشن و طلایی بروید. اگر موقرمز هستید و می‌خواهید ابروهایتان را با آرایش پر کنید اصلا سراغ رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای نروید و در عوض با رنگ‌های طیف خاکستری گرم این کار را انجام دهید تا گرمای این رنگ با گرمای رنگ موی شما هماهنگ شود و آرایش شما طبیعی‌تر و زیباتر به نظر برسد.

مژه خود را تیره کنید.

همانگونه که گفته شد افراد با رنگ موی شرابی مجاز به استفاده از رنگ ابروی تیره نیستند. ولی این محدودیت شامل رنگ مژه نمی‌شود. در هنگام بررسی آرایش مناسب رنگ موی شرابی هرچقدر هم پوستتان روشن باشد یا قرمزی موهایتان بیشتر، باز هم می‌توانید از رنگ‌های تیره برای آرایش چشم خود استفاده کنید. زیرا با این آرایش قاب زیبایی را دور چشمان خود ایجاد می‌کنید، بدون آن که بقیه زیبایی‌های چهره را تحت الشعاع قرار دهد. پس با استفاده از یک ریمل مشکی و تیره می‌توانید چشمان خود را خاص کنید و یک میکاپ فوق‌العاده با رنگ موی شرابی برای خود ایجاد کنید. همچنین شما مجاز به استفاده از چندین لایه ریمل حجم دهنده، بلند کننده و حالت دهنده برای آرایش چشمان خود هستید تا زیبایی چشم را دو برابر کنید.

استفاده از خط چشم

یکی از بهترین ویژگی رنگ موی شرابی این است که می‌توان با یک آرایش غلیظ در چشم، آن را به مرکز کانونی توجه تبدیل کرد. علاوه بر ریمل برای زیبایی چشمان خود از خط چشم نیز در آرایش چشم استفاده کنید تا چشمان خود را درشت و کشیده نشان دهید. افرادی که رنگ موی شرابی دارند می‌توانند با جرات بیشتری از خط چشم با مدل‌های مختلف دنباله‌دار، گربه‌ای و … استفاده کنند. در واقع با استفاده از خط چشم می‌توانید تاکید بیشتری بر چشمان خود قرار دهید و آن را جذاب‌تر کنید. البته با تاکید زیاد روی چشم‌ها بهتر است که بقیه آرایش ساده‌تر باشد مثلا از رژ لب ملایم و مقدار خیلی کم رژگونه استفاده شود تا تعادل آرایش به هم نخورد.

استفاده از خط چشم برای افراد با رنگ موی شرابی
استفاده از خط چشم برای افراد با رنگ موی شرابی

استفاده از سایه چشم مناسب با رنگ موی شرابی

افرادی که رنگ موی شرابی دارند می‌توانند از سایه‌های متنوعی برای چشمان خود استفاده کنند و در این زمینه هیچ محدودیتی ندارند. ولی در حالت کلی بهتر است به سراغ سایه با طیف‌های صورتی روشن و رنگ‌هایی که نزدیک به خانواده قرمز هستند، نروید. انتخاب یک سایه مناسب بستگی به موقعیت شما دارد. اگر در حال آرایش روزانه و سبک هستید بهتر است برای سایه چشم از رنگ‌های خنثی مثل یاسی و طیف‌های روشن قهوه‌ای برای حجم دادن به چشم‌ها استفاده کنید. ولی اگر به مجلسی می‌روید باید به سراغ سایه چشم با رنگ‌های چشمگیرتر مثل بنفش بادمجانی، بنفش آلویی و رنگ‌هایی از این دست بروید که تضاد مناسبی با رنگ موهای شما دارند و زیبایی خاصی به آن می‌دهند.

استفاده از سایه چشم مناسب با رنگ موی شرابی

استفاده از رژ لب قرمز

یک طرز فکر نادرستی درباره افراد با رنگ موی شرابی وجود دارد که می‌گوید این افراد نباید از رژ لب قرمز استفاده کنند. زیرا اینکار سبب می‌شود تا قرمزی موهایشان تحت الشعاع رنگ رژ لب قرار بگیرد و زیبا به نظر نرسد. ولی این طرز فکر کاملا اشتباه است. در بررسی میکاپ با رنگ موی شرابی مشاهده شده که استفاده از رژ قرمز برای افراد مو قرمز محدودیتی ندارد ولی این شرط باید رعایت شود که طیف قرمزی رژ لب با رنگ موهای افراد به اندازه کافی متفاوت باشد.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 3 میانگین: 4.7]

همچنین ببینید

برای ماندگاری آرایش چه کنیم

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟ یکی از مشکلات بسیار مهمی که بسیاری از بانوان بخصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *