آرایش مناسب خواستگاری (مدرن و مذهبی)
آرایش مناسب خواستگاری (مدرن و مذهبی)

آرایش مناسب خواستگاری (مدرن و سنتی) چگونه باید باشد؟

آرایش مناسب خواستگاری (مدرن و مذهبی) چگونه می‌تواند باشد؟ آیا نوع و حجم آرایش بانوان در روز خواستگاری مهم است؟ در این مقاله بطور کامل آرایش متناسب با مراسم خواستگاری را به شما عزیزان شرح داده‌ایم. در صورتی که نزدیک به مراسم خواستگاری شما است و استرس آرایش خود را دارید، نگران نباشید. با خواندن مقاله زیر بطور کامل با نحوه آرایش متناسب با مراسم خواستگاری آشنا می‌شوید.

لطفا مطالعه بفرمایید : با لباس مناسب خواستگاری دخترانه آشنا شوید.

همه ما می‌دانیم که مهم‌ترین و بهترین روز برای هر خانمی، روز خواستگاری است که بسیار پر اهمیت و تاثیرگذار است. در این مراسم خانواده داماد و خود داماد برای اولین بار به منزل دختر خانم رفته و وی را ملاقات می‌کنند. در واقع اولین دیدگاه و قضاوت‌ها درباره دو خانواده بخصوص دختر و پسر در این روز مهم انجام می‌گیرد. از یک جهت تمامی دختران علاقمند به آرایش در روز خواستگاری بوده و به دنبال ظاهر زیبایی هستند. از طرف دیگر برخی اعتقاد دارند از آنجا که در این روز بحث انتخاب وجود دارد، دختر نباید ظاهر خود را با لوازم آرایشی عوض کند و بهتر است بدون آرایش یا آرایش خیلی کم ظاهر گردد.

 آرایش مناسب خواستگاری (مدرن و مذهبی)
آرایش مناسب خواستگاری (مدرن و مذهبی)

برای آرایش صورت همیشه توجه به این نکته ضروری است که هدف از آرایش نباید تغییر کلی چهره باشد. در واقع هدف اصلی از آرایش کردن، رفع برخی نواقصات و عیب و ایرادها است که چهره شما شما را زیباتر نشان دهد، نه اینکه کامل آن را تغییر دهد. پس همیشه این نکته مهم را در انتخاب مدل آرایش خود برای روز خواستگاری در نظر داشته باشید. همواره توصیه می‌شود که در مراسم خواستگاری از آرایش‌های روزانه و سبک استفاده کنید و از آرایش تند و زنانه پرهیز کنید. زیرا با آرایش غلیظ سن شما نیز بیشتر به نظر می‌آید و از حالت دخترانگی خارج می‌شود.

آماده کردن پوست صورت برای مراسم خواستگاری

توجه کنید که این آرایش قرار است برای مدت زیادی یا یک روز کامل بر روی صورت شما حضور داشته باشد. پس اولین نکته توجه به ماندگاری آرایش است که باید بالا باشد. همیشه قبل از مراسم خود پوستتان را آماده کنید و از زیرسازی استفاده کنید. بهتر است پیش از خواستگاری با مراجعه به پزشک همه مشکلات پوستی از جمله جوش، لکه و موهای زائد را رفع کنید. همچنین می‌توانید از ماسک‌های موجود در بازار استفاده کنید و پوست خود را قبل از آرایش نرم و لطیف نگه دارید و از خشک شدن پوست صورت و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کنید. البته بهتر است اینکار را چند روز قبل از مراسم انجام دهید.

آرایش پوست صورت مناسب مراسم خواستگاری

در ابتدای کار لازم است پوست صورت خود را کاملا با مرطوب کننده مناسب پوستتان آبرسانی و نرم کنید. با اینکار هم آرایش به خوبی بر روی صورت شما می‌نشیند و هم خط و خطوطی که در اثر کم آبی و خشکی بر روی پوست صورت شما ایجاد شده است نیز محو شود. برای صاف و یکدست کردن پوست صورت خود و برای ماندگاری زیاد آرایش خود بهتر است از پایه آرایشی مناسب و پرایمرهای متناسب با پوست خود استفاده کنید. بعد از زیرساز بهتر است از کرم پودر با رنگ مناسب با رنگ پوست خود استفاده کرده و با براش آن را به صورت خود بزنید و آن را صاف کنید. البته توجه داشته باشید که کرم پودر انتخابی شما باید با نوع پوستتان هماهنگ باشد.

در صورتی که به خطوط ریز و تیرگی و پف زیر چشم خود حساسیت زیادی دارید، یا نمی‌خواهید که جای لک و جوش بر روی صورت شما باقی بماند، بهتر است از کانسیلر استفاده کنید. رنگ کانسیلر را می‌توانید قدری روشن‌تر از رنگ پوست صورت خود انتخاب کنید.

آرایش چشم‌ها در مراسم خواستگاری

مهم‌ترین جزء در مراسم خواستگاری چشم‌ها هستند که در مرکز توجه صورت قرار دارند و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی صورت شما دارند. همانطور که قبلا نیز گفته شد آرایش مناسب خواستگاری (مدرن و مذهبی) باید ملایم و دخترانه باشد. قبل از آرایش چشم خود ابتدا از یک پرایمر چشم استفاده کنید. سپس یک سایه با رنگ نود یا بسیار ملایم انتخاب کنید که مات باشد. به هیچ عنوان از سایه براق استفاده نکنید. سپس از یک خط چشم نازک و بدون دنباله بر روی پشت پلک خود استفاده کنید، اجازه ندهید دنباله خط چشم از گوشه خارجی چشم شما خارج شود. در آخر هم با یک ریمل به مژه‌های خود حالت بدهید. با این آرایش ملایم و طبیعی، حالت چشم‌های شما خیلی زیبا خواهد شد.

آرایش چشم در مراسم خواستگاری
آرایش چشم در مراسم خواستگاری

آرایش گونه‌ها در مراسم خواستگاری

در بررسی آرایش متناسب با مراسم خواستگاری بعد از اینکه صورت شما صاف و یکدست شد، باید از یک کانتور طبیعی برای فرم‌دهی به صورت خود استفاده کنید. در آخر نیز استفاده از یک رژ گونه با رنگ صورتی یا هلویی ملایم در رنگ و روح دادن به صورت شما الزامی است. باید توجه داشته باشید که برای آرایش گونه‌ها از رنگ‌های هماهنگ با آرایش و همینطور رنگ‌های ملایم و طبیعی استفاده کنید تا فقط یک هاله از رنگ برای فرم دادن به صورت معلوم باشد. همینطور باید از استفاده از رنگ‌های برنز، تیره و غلیظ برای آرایش روز خواستگاری پرهیز کنید.

آرایش لب‌ها در مراسم خواستگاری

همانطور که گفته شد بهتر است در مراسم خواستگاری از رژ لب‌های با رنگ غلیظ و تیره بپرهیزید. برای آرایش لب خود بهتر است از یک رژ ملایم با رنگ صورتی ملایم یا رنگ‌های کرم و نود استفاده کنید. معمولا کسانی که از رژ لب‌های قرمز و شاینی در این روز مهم استفاده می‌کنند، دارای آرایش غلیظی بوده و کمی زننده هستند. در نهایت هم بهتر است که نوع آرایش و لباسی که برای روز مراسم خواستگاری انتخاب می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار است چون در چنین روزی شما در مرکز توجهات قرار دارید. از این رو آرایش ملایم، طبیعی و دخترانه مناسب چنین مراسمی است. چنین آرایشی نه تنها صورت شما را زیباتر می‌کند، بلکه چهره‌تان را هم بیش از حد عوض نمی‌شود و فیس شما کاملا نچرال و طبیعی باقی می‌ماند.

استفاده از رژ لب نود در مراسم خواستگاری
استفاده از رژ لب نود در مراسم خواستگاری

نتیجه‌گیری

مراسم خواستگاری اهمیت بسیار زیادی دارد و هر کسی مطابق با سلیقه و فرهنگ خانوادگی خود، آرایش و پوشش مناسب خود را انتخاب می‌کند. فرقی نمی‌کند که مذهبی یا مدرن باشید، در هر صورت بهتر است در این روز مهم از آرایش ملایم و دخترانه استفاده کنید و زیاد صورت خود را دست‌کاری نکنید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 4]

همچنین ببینید

برای ماندگاری آرایش چه کنیم

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟ یکی از مشکلات بسیار مهمی که بسیاری از بانوان بخصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *