معرفی کفش های یونیسکس کادای

کفش های یونیسکس (Unisex)

معرفی کفش های یونیسکس

قبل از آن که به معرفی کفش های یونیسکس بپردازیم چند سوال از شما دارم! تعریف یونیسکس چیست؟ یا به عبارتی کفش یونیسکس به چه کفشی گفته می‌شود؟ ویژگی این مدل از کفش ها چیست؟ چه کفش هایی در دسته‌ی کفش های یونیسکس قرار می‌گیرد؟ از کجا می‌توان انواع کفش های یونیسکس را تهیه کرد؟ کفش یونیسکس در چه مکان هایی قابل استفاده است؟ و در نهایت کفش یونیسکس برای چه افرادی مناسب است؟

در این مقاله پاسخ تمامی سوال های بالا را آورده ایم. برای همین توصیه میکنم که در صورتی که جواب آن ها را نمیدانید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کفش یونیسکس چیست ؟

کفش یونیسکس به آن دسته از کفش هایی گفته می‌شود که هم برای آقایان و همبرای خانم ها قابل استفاده است. اما چطور؟ تا بحال برایتان پیش آمده است که کفش خواهر یا برادرتان را بپوشید؟ اگر پسر باشید ممکن است برایتان پیش آمده باشد که کفش برادرتان را پوشیده باشید و اگر دختر باشید شاید برایتان پیش آمده باشد که کفش خواهرتان را پوشیده باشید. اما آیا پسری را می شناسید که کفش خواهرش را پوشیده باشد؟ یا دختری را می شناسید که کفش برادرش را پوشیده باشد؟ اگر آن کفش مدل یونیسکس باشد این موضوع کاملا مکان پذیر است اما چطور؟

ویژگی های کفش یونیسکس

همان طور که در بالا گفتیم که اگر کفشی مدل یونیسکس را داشته باشد میتوان آن را هم برای آقایان و هم برای خانم ها استفاده کرد. اما کفش یونیسکس چه ویژگی هایی دارد که میتوان آن را برای هر دو جنس مذکر و مونث استفاده کرد؟

کفش یونیسکس از نظر مدل:

کفش های یونیسکس کفش هایی هستند که مدل آن ها برای جنسیت خاصی تعریف نشده است. مثلا کفش پاشنه بلند بند دار و پر زرق و برق برای خانم ها تعریف شده است. فرهنگ جامعه اجازه نداده است که این مدل از کفش ها را آقایان نیز به پا کنند. پس کفش یونیسکس نمیتواند مدلی شبیه به کفش پاشنه بلند بندی داشته باشد. مدل استفاده شده در کفش یونیسکس هم برای آقایان و هم برای خانم ها مناسب است.

بروز بودن کفش های یونیسکس:

کفش های یونیسکس مدل های نسبتا جدیدی نسبت به سایر کفش ها دارند. چرا که تعریف جنسیت برای اشیا در حال حاضر زیاد باب نیست.

کفش های یونیسکس عمدتا اسپرت هستند

کفش های اسپرت نسبت به کفش های کلاسیک جدید تر هستند. این مدل کفش ها در ابتدا برای ورزش و پس از ممدتی برای پیاده روی و استفاده های روزانه استفاده می‌شدند. در حال حاضر کفش اسپرت سفید ساده را برای مهمانی های عصر نیز استفاده می‌کنند. این نوع از کفش ها برای هر دو جنسیت قابل استفاده است. اما کفش های یونیسکس فقط مدل اسپرت نیستند.

کفش یونیسکس اسپرت سفید ساده
کفش یونیسکس اسپرت سفید ساده

انواع مدل های کفش یونیسکس

کفش های یونیسکس کفش هایی هستند که در ابتدای ساختشان به عنوان کفش های مردانه طراحی و بکار گرفته می شدند. این کفش ها پس از مدتی در طراحی کفش های زنانه نیز استفاده شدند و به این ترتیب تبدیل به کفش هایی شدند که هم آقایان و هم بانوان می توانند از آن ها استفاده کنند.

این دسته از کفش ها عبارتند از:

در زیر این کفش ها با تصاویر آن ها برایتان نشان داده شده است. برای مشاهده تصاویر بیشتر کافی است که روی نام این کفش ها (در بالا) کلیک کنید.

کفش یونیسکس در چه مکان هایی قابل استفاده است؟

در بالا انواع کفش های یونیسکس را مشاهده کردید. به نظر شما هر کدام از این مدل کفش ها را در چه مکانی میتوان پوشید؟ درست حدس زدید جواب این سوال که کفش یونیسکس در چه مکان هایی قابل استفاده است؟ کاملا به مدل کفش بستگی دارد. با توجه به این که انواع کفش یونیسکس داریم، مکان های متفاوتی نیز برای پوشیدن آن ها وجود دارد. ولی ….

یک قانون کلی وجود دارد. پوشیدن کفش یونیسکس در مجالس و مراسم رسمی چندان جالب نیست.

کفش یونیسکس در پای چه کسی قشنگ تر است؟

بیایید کمی واقع بین باشیم. در زمانه ای زندگی نمیکنیم که برای کفش ها جنسیت و سن و رنگ قائل باشیم. انتخاب و پوشیدن این مدل از کفش ها کاملا سلیقه ای است. بسیاری از افراد انواع مدل این کفش ها را می‌پوشند بدون آن که بدانند کفششان در دسته کفش های یونیسکس است. با این حساب کفش یونیسکس برای هر قشری از افراد جامعه و در هر سنی مناسب خواهد بود. ولی …

کفش یونیسکس در پای زوجین بهتر و با نمک تر دیده می‌شود. عمدتا کفش های یونیسکس را زوج هایی بپا میکنند که میخواهند با هم بودنشان را اعلام کنند. پوشیدن کفش های یکسان همانند دست کردن دستبند ها یا یکسان بودن قاب موبایل یا حتی ست کردت رنگ های لباس از کارهای جالبی است که زوج ها انجا میدهند. از حق نگذریم کار بسیار با مزه و جالبی هم هست.

کفش یونیسکس زوجین
کفش یونیسکس زوجین

کفش های یونیسکس را از کجا بخریم؟

این موضوع کاملا بستگی به این دارد که کفش یونیسکس را صرفا برای خودتان می‌خواهید یا قصد خرید آن را به صورت دو جفش (مردانه و زنانه) دارید.

در صورتی که یک جفت از آن را بخواهید کار شما بسیار ساده است. انواع مدل های آن را در بالا بیاموزید و مدل مورد نظرتان را تهیه کنید.

اما در صورتی که قصد دارید دو جفت کفش یونیسکس یکی برای خود و دیگری برای زوج خود تهیه کنید، کار شما کمی سخت تر ایت. چرا که پیدا کردن کفشی که هم سایز زنانه (بین 36 تا 40) و هم سایز مردانه (بین 41 تا 46) داشته باشد بسیار سخت خواهد بود.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 6 میانگین: 4]

همچنین ببینید

کتونی تولید ملی

بهترین تولیدی‌ های کفش کتانی ایرانی کدامند؟

بهترین کفش کتانی ایرانی را از کدام فروشگاه می‌توان تهیه کرد؟ آیا فروشگاه‌هایی را می‌شناسید …

2 نظر

  1. سلام، وقت بخیر
    یک سوال داشتم کفش های کالج هم یونیسکس هستند؟ و اگه آره اونم اول مردانه بوده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *