تولید لوازم آرایشی
تولید لوازم آرایشی

چگونه لوازم آرایشی تولید کنیم؟

چگونه لوازم آرایشی تولید کنیم؟ مواد تشکیل‌ دهنده محصولات آرایشی چیست؟ در این مقاله شما عزیزان را با موادی که در تولید انواع محصولات آرایشی از آن‌ها استفاده می‌شود، معرفی شده‌اند. همچنین شما با نحوه تولید این محصولات آرایشی نیز آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید. ممکن است با افرادی روبرو شده باشید که برای تفریح یا هر چیزی، بجای لوازم آرایشی واقعی از لوازم دیگری برای آرایش کردن استفاده می‌کنند. برای مثال ممکن است برخی افراد از خاکستر به جای سایه چشم استفاده کنند. یا لوازم آرایشی مخصوص صورت را بر روی ناخن خود امتحان کنند. همچنین ممکن است برخی به جای رژ گونه، از آب تمشک استفاده کنند. ظهور و حضور آرایش به مصر باستان بر می‌گردد. در آن زمان از گیاهان و مواد معدنی به عنوان محصولات آرایشی استفاده می‌شد. رایج‌ترین این مواد بادام، مس ، خاکستر و سرب بوده است.

راهنمای کامل خرید لوازم آرایشی و بهداشتی را مطالعه بفرمایید.

این افراد همچنین از روغن‌های مختلفی نیز به منظور جلوگیری از آفتاب سوختگی چوست استفاده می‌کردند. با گذشت زمان کمی، افراد ساکن در چین و ژاپن نیز برای میکاپ کردن از پودر برنج استفاده می‌کردند. این افراد همچنین برای رنگ مو و ناخن خود از رنگ حنا استفاده می‌کردند که هنوز هم در برخی نقاط ایران رایج است. در قدیم هدف از استفاده از حنا بر روی ناخن این بود که ناخن‌های رنگ شده برای آن‌ها به نوعی سطح بالای اجتماعی را نشان می‌داد. جالب است بدانید که در یونان باستان نیز بانوان به دلیل نبودن امکانات و لوازم آرایشی، از سرب سفید در جهت روشن کردن پوست صورت خود استفاده می‌کردند. همچنین این افراد برای رنگ و لعاب بخشیدن به گونه، ابرو و موی خود از تمشک بطور گسترده‌ای استفاده می‌کردند. آرایش دچار تحولات زیادی در طی سالیان دراز داشته است.

چگونه لوازم آرایشی تولید کنیم؟
چگونه لوازم آرایشی تولید کنیم؟

استفاده از روغن و وکس

تقریبا می‌توان گفت که همه محصولات آرایشی حدود 15 الی 50 ماده تشکیل‌دهنده دارند و همگی از آب، روغن و وکس تشکیل شده‌اند. آبی که در این محصولات بکار می‌رود، مواد دیگر را در خود حل می‌کند و باعث می‌شود تا مواد باهم مخلوط شوند. از روغن و وکس نیز به منظور نرم شدن محصولات آرایشی استفاده می‌شود. همچنین وجود روغن و وکس در داخل ترکیبات مواد آرایشی باعث می‌شود تا پوست نرم و صاف دیده شود.

مواد نگهدارنده

تمامی محصولات آرایشی در ترکیب خود حاوی مواد نگهدارنده هستند. لوازم آرایشی نیز دقیقا همانند غذاها نیاز به ماده‌ای دارند تا به آن‌ها کمک کند تا مدت زیادی سالم باقی بمانند.

ترکیبات شیمیایی

تعجب نکنید! در محصولات آرایشی ترکیبات شیمیایی زیادی وجود دارد و امولسیون کننده‌ها نیز جزو این ترکیبات شیمیایی محسوب می‌شوند. امولوسیون کننده یک ماده شیمیایی است که از روغن و آب تشکیل شده است. این ترکیبات شیمیایی موجود در محصولات آرایشی سبب می‌شوند که پوست صورت دچار تغییر رنگ شود. از تاثیرات دیگری که ترکیبات شیمیایی بر روی پوست صورت می‌گذارند، خوش‌بو شدن، براق شدن و مات شدن پوست صورت است. یک ترکیب بسیار خطرناک در محصولات آرایشی وجود دارد که افلاتوکسین‌ها نامیده می‌شوند. این مواد شیمیایی توسط قارچ‌ها تولید می‌شوند و کاملا سمی و خطرناک هستند.

با لیست کامل لوازم آرایشی برای مغازه آشنا شوید. بهترین مقاله برای راه اندازی مغازه آرایشی است.

وجود ترکیبات شیمیایی در داخل محصولات آرایشی
وجود ترکیبات شیمیایی در داخل محصولات آرایشی

ماده رنگ کننده

تمامی لوازم آرایشی دارای یک ماده رنگ کننده هستند که می‌تواند شامل مواد معدنی، گیاهان و حتی حیوانات نیز باشد. در هنگام واردات محصولات آرایشی، این محصولات توسط وزارت بهداشت که ناظر و قانون‌گذار در زمینه لوازم آرایشی به کشور است، بررسی می‌شوند. لوازم آرایشی در این مرحله بر اساس پاک کنندگی، زیباسازی، افزایش جذابیت ظاهری و یا تغییر ظاهر بدون تاثیر سوء روی ساختار یا عملکرد بدن دسته‌بندی می‌شوند.

مواد لازم برای ساختن یک رژ لب

در تولید انواع محصولات آرایشی به ساخت رژ لب می‌رسیم که برای همه محبوبیت خاصی دارد. در ساخت رژ لب از مواد گوناگونی مانند موم، الکل، روغن و رنگدانه استفاده می‌شود. موم بکار رفته دارای چند نوع متفاوت است که سبب می‌شود مواد به راحتی درون لوله استوانه‌ای قرار بگیرد. بعد از ذوب کردن موم و روغن و مخلوط آن‌ها، یک محلول همراه با رنگدانه مورد نظر انتخاب و اضافه می‌شود. در رژ لب از انواع مختلف رنگ‌ها استفاده می‌شود که سالم‌ترین این رنگ‌ها را از میوه‌‌ها تهیه می‌کنند. در واقع موادی که رنگدانه را تشکیل می‌دهد، بستگی به نوع رژ لب و سلیقه تولید کننده این محصول دارد. برای مثال رنگدانه‌ای که برق لب دارد با رژ مات متفاوت است. بعد از اینکه مواد بالا را با هم مخلوط شدند، آن را داخل یک دستگاه فرمولاسیون برای چند ساعت می‌گذارند.

بعد از اینکه به مخلوط حسابی استراحت دادند، این مخلوط را در داخل قالب‌های دلخواه می‌ریزند و می گذارند تا سرد شده و شکل نهایی خود را بگیرد. سپس بر روی بسته‌بندی این رژ لب‌ها نام تجاری را زده و به فروشندگان ارسال می‌کنند.

مواد لازم برای ساخت یک رژ لب
مواد لازم برای ساخت یک رژ لب

مواد لازم برای ساخت ریمل

در گذشته که ریمل وجود نداشت برای تیره کردن مژه‌ها از قیر یا زغال استفاده می‌شد که هم اکنون استفاده از این ماده در آمریکا ممنوع است. امروزه از ریمل برای این منظور استفاده می‌شود. در تولید انواع محصولات آرایشی مانند ریمل به رنگ بنفش و آبی از رنگدانه‌های معدنی و برای تهیه ریمل به رنگ قهوه‌ای از اکسید آهن استفاده می‌شود. برای ساخت ریمل از چند روش می‌توان استفاده کرد که معقول‌ترین آن روش امولسیون است. در روش امولسیون از ترکیب آب و غلیظ کننده خاصی استفاده می‌شود و یک مخلوط کرم مانند بدست می‌آید. سپس در محفظه‌های جداگانه‌ای موم ذوب شده و به آن‌ها رنگدانه اضافه می‌شود. سپس دو ترکیب فوق را به سرعت باهم ترکیب می‌کنند تا روغن‌ها و موم به ذرات کوچک‌تر تجزیه شوند. این روند تا سرد شدن مواد ترکیبی ادامه دارد.

این مواد بعد از یکدست شدندر داخل دستگاهی ریخته می‌شود تا به درون ظرف ریمل منتقل شود. در این مرحله ریمل بار دیگر از نظر شفافیت و یکپارچگی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا هیچگونه مواد حساسیت‌زایی در داخل ظرف ریمل وجود نداشته باشد.

مواد لازم در رژ گونه، کرم و پنکک

مواد لازم برای تهیه پنکک
مواد لازم برای تهیه پنکک

در داخل ترکیبات سایر مواد آرایشی مانند کرم پودر، پنکک و رژ گونه نیز از مواد روغنی و رنگدانه‌ها استفاده می‌شود. این مواد ممکن است بوی ناخوشایندی داشته باشند که برای رفع این مشکل و بوی مطبوع دادن به این مواد، نیاز است تا به این مخلوط مواد عطری اضافه شود. بسیاری از لوازم آرایش مانند پنکک‌ها و کرم پودرها با درنظر گرفتن پوست‌های حساس ساخته می‌شوند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 3 میانگین: 5]

همچنین ببینید

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو شامل چه لوازمی است؟ قطعا به نقش ابروها در زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *