آیا میدانید چه کفشی مناسب است؟
آیا میدانید چه کفشی مناسب است؟

آیا می دانید چه کفشی مناسب است ؟

چه کفشی مناسب است ؟

با توجه به اهمیت کفش در سلامت افراد یکی از مهم ترین موارد در این زمینه این است که برای موقعیت های مختلف چه کفشی مناسب است؟ شما نمی توانید با یک کفش مجلسی به ورزش بروید! یا با یک کفش ورزشی به مهمانی بروید! این موارد ثابت می کند که افراد در موقعیت های متفاوت نیاز به یک کفش مناسب دارند. برای درک بیشتر این مطلب با ما همراه باشید.

برای پیاده روی چه کفشی مناسب است ؟

مهم ترین وسیله جهت پیاده روی استاندارد کفش است. اما برای پیاده روی کردن چه کفشی مناسب است. بیشتر کارشناسان پیشنهاد می دهند افراد برای داشتن یک پیاده روی مناسب از کفش های کتانی فاقد ساق استفاده کنند. علت این امر وزن کم این نوع کفش ها می باشد.

در صورتی که قصد دارید یک پیاده روی آرام را بر روی سطوح مسطح و بدون مانع تجربه کنید، بهتر است که از کفش های مخصوص پیاده روی فاقد ساق استفاده کنید. این نوع کفش ها علاوه بر این‌که امکان سرعت عمل بیشتری را به شما می دهند و برای هماهنگی بیشتری با موقعیت آب و هوای تابستانی دارند. کفش های پیاده روی بدون ساق به افراد این امکان را می دهند که در هنگام گام برداشتن انعطاف لازم را داشته باشند.

چهار ویژگی کفش پیاده روی کدامند؟

این نوع کفش های پیاده روی گرچه از قابلیت های زیادی برخوردار هستند و امکان حرکت سریع تر را به افراد می دهند، اما امکان حمایت از مچ پا را ندارند. البته استفاده از کفش های پیاده روی ساق دار در وهله ی اول به سلیقه ی افراد و اولویت هایی که مد نظر دارند مربوط می شود. در صورتی که شما در مسیری پیاده روی می کنید که فشار زیادی به مچ پایتان وارد می شود یا امکان چرخش مچ پا وجود دارد بهتر است از کفش های پیاده روی ساق دار استفاده کنید.

کفش مناسب پیاده روی
کفش مناسب پیاده روی

نکته مهم دیگر اینکه برای دویدن چه کفشی مناسب است آیا کفش های پیاده روی مناسب دویدن هستند؟ پاسخ به این سوال خیر است. ممکن است در نگاه اول این دو کفش بسیار به هم دیگر شبیه باشند. اما در حقیقت دارای تفاوت هستند. تفاوت اصلی آن ها در زیرسازی کفش ها است. به این ترتیب که کفش های پیاده روی براساس الگوی طبیعی راه رفتن انسان طراحی شده اند. و در بخش پاشنه ها از لایه ضخیمی برخوردار هستند. اغلب حالت اریبی دارند که این امر باعث تقویت و استحکام بدن در هنگام ایستادن می شود.

بهترین مارک کفش پیاده روی زنانه کدام است

در حالی که کفش های مخصوص دویدن حالت مسطحی دارند، زیرسازی این نوع کفش ها در تمام تخت کفش به صورت یکسان است. این نوع کفش ها جنس سفت تری دارند. دلیل این امر نیز این است که دویدن در مقایسه به پیاده روی فشار بیشتری را به پاشنه های پا وارد می کنند. از این رو کفش های دوندگی بسیار سبک تر از کفش های پیاده روی طراحی می شوند.

شما می توانید از یک کفش مناسب دویدن برای پیاده روی استفاده کنید. ولی هرگز به صورت بلعکس عمل نکنید.

برای رفتن به کویر چه کفشی مناسب است

معمولا افرادی که به شکل حرفه ای به ورزش لذت بخش کویرنوردی می پردازند، در پاسخ به این پرسش که “برای کویرنوردی چه کفشی مناسب است؟” متفق القول می گویند کفش های پوتینی بهترین انتخاب هستند.

برخی از افراد این ذهنیت را دارند که “چگونه می توانید گرمای کویر را با پوشیدن پوتین تحمل کنید؟” در ادامه به مواردی خواهیم پرداخت که علت استفاده از این نوع کفش را در کویر توجیه می کند. پوتین ها به دلیل ساق های بلندی که دارند، به عنوان یک محافظ در مقابل ورود شن و ماسه به کفش، نیش حشرات و عقرب در کویر عمل می کند.

با وجود شن و ماسه های نرم در کویر این احتمال وجود دارد که پاهای افراد دچار پیچ خوردگی شود. که می توانید با پوشیدن پوتین تا حد زیادی احتمال آسیب دیدگی را کاهش بدهید. پوشیدن پوتین باعث می شود که افراد بتوانند گام های قوی بدارند. در عین حال به عنوان یک محافظ قدرتمند برای زانوی کویرنوردان عمل می کند.

  کفش مناسب کویر
کفش مناسب کویر

در هنگام انتخاب پوتین دقت کنید که حتما اندازه ی پای شما باشد. به هیچ عنوان به این پیشنهاد ها که پوتین های تنگ جا باز می کنند و پوتین های گشاد باعث می شود پاهای شما تنفس کنند توجه ای نکنید. در صورتی پوتین مخصوص کویرنوردی اندازه ی پای شما نباشد، هنگام فعالیت فشار و آسیب های جدی را متحمل خواهید شد.

پیش از خرید پوتین کویرنوردی بهتر است آن را وزن کنید بهتر است پوتین های سبک را انتخاب کنید تا در هنگام راه رفتن راحت تر باشید.

ویژگی کفش ورزشی مناسب چیست؟

قسمت رویه این پوتین ها بهتر است از جنس چرم باشد و بخش زیرین آن از جنس پلاستیک باشد. کفی پلاستیکی به عنوان یک مانع برای سر خوردن عمل می کند. وجود چرم در رویه باعث می شود که پاها در مقابل گرما و سرما محافظت شوند. یک گزینه دیگر برای انتخاب پوتین های مخصوص کوهنوردی مدل هایی با رویه پارچه ای است. این پوتین باعث می شود پاهای شما به راحتی تنفس کنند.

برای کوهنوردی چه کفشی مناسب است

کفش های کوهنوردی به دو دسته تقسیم می شوند که شامل کفش های کوهنوردی حرفه ای و معمولی می شوند. این نوع کفش باید از ویژگی ضد آب برخوردار باشد تا در مواجهه با بارندگی، برف و یخ های روان از پاهای کوهنوردان را محافظت نمایند.

  کفش مناسب کوهنوردی
کفش مناسب کوهنوردی

جنس رویه ی این نوع کفش باید از متریالی باشد. که در برابر سایش و پوسیدگی از مقاومت بالایی برخوردار باشد. این کفش ها معمولا در مناطق صعب العبور و ناهموار مورد استفاده قرار می گیرند. به همین علت باید وزن کفش ها سبک باشد. زیره ی کفش های مناسب کوهنوردی باید از جنس پلاستیک باشد. این نوع زیره ی کفش باعث می شود که در برابر شکستگی و سایش مقاومت بالایی دارند. این نوع زیره علاوه بر استحکام بالا از اصطکاک فوق العاده ای دارند که باعث می شود افراد لیز نخورند. نوع دیگری از زیره کفش مناسب کوهنوردی وجود دارد زیره ترمو است. ترمو معمولا مناسب کفش های کوهنوردی معمولی هستند این نوع زیره در برابر لغزش و لیز خوردن بسیار مقاوم است.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 5]

همچنین ببینید

کتونی تولید ملی

بهترین تولیدی‌ های کفش کتانی ایرانی کدامند؟

بهترین کفش کتانی ایرانی را از کدام فروشگاه می‌توان تهیه کرد؟ آیا فروشگاه‌هایی را می‌شناسید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *