پیراهن مردانه
پیراهن مردانه

چگونه یک پیراهن مردانه مناسب انتخاب کنیم

چگونه یک پیراهن مردانه مناسب انتخاب کنیم

یکی از مهم ترین اجزای استایل رسمی و نیمه رسمی برای آقایان انتخاب پیراهن است. بنابراین افراد برای رسیدن به یک استایل مناسب باید مواردی را در این زمینه رعایت کنند. نکات مختلفی در ارتباط با این پوشاک وجود دارد که می توانید با رعایت کردن آن از یک استایل مردانه مناسب برخوردار خواهید شد. نکته اولی که باید به آن توجه داشت اینکه پیراهن های مردانه بایست کاملا اندازه ی فرد باشند. تنگ یا گشاد بودن باعث می شود جلوه نامطلوبی داشته باشید. به جز این مطلب پارامترهای دیگری نیز برای این بخش این مورد وجود دارد که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

چگونه پیراهن مردانه را کادو کنیم؟

درباره پیراهن مردانه رسمی

پیراهن مردانه رسمی
پیراهن مردانه رسمی

این مدل از پیراهن های مردانه به مواردی اطلاق می شود که دارای یقه، دکمه های سردستی و آستین بلند هستند. این می تواند یک تعریف تقریبا ساده برای این نوع لباس مردانه به شمار برود، اما زمانی که در ارتباط با انواع آن مانند مدل های رسمی و اسپرت بحث می شود موضوع گسترده تر می شود. برای نمونه می توانیم به این مورد اشاره کنیم که نوع رسمی دارای دکمه هایی است که ترتیب بسته شدن آن ها از پایین به سمت بالا است. در هنگام پوشیدن این مول باید حتما دکمه های قسمت سردست را ببندید اما در مورد نمونه های غیر رسمی این موارد کاملا برعکس اتفاق می افتد.

پوشیدن شلوار طوسی با پیراهن سفید برای آقایان چگونه به نظر می‌رسد

زمانی که آقایان از مدل های رسمی استفاده می کنند باید همه دکمه ها را بسته و حتی الامکان برای تکمیل استایل خود از کراوات و پاپیون مناسب استفاده کنند. زمانی که یک پیراهن غیر رسمی پوشیده اید رعایت کردن هیچ کدام از این موارد ضرورتی ندارد. یقه و سردست به عنوان تعیین کننده ی رسمی و غیر رسمی بودن این پوشاک هستند.

فراموش نکنید که مدل هایی مانند آستین کوتاه که با کت پوشیده نمی شود در دسته ی مدل های رسمی قرار نمی گیرد.

تاریخچه پیراهن مردانه

پیراهن
پیراهن

تا 50 سال پیش این لباس را جزو لباس های زیر و به نوعی پیژامه قلمداد می کردند و معمولا در رنگ های سفید و روشن یافت می شده است. اما به مرور زمان به عنوان یک بخش اساسی در استایل آقایان تبدیل شده است. در حال حاضر می توانیم آن ها در در طرح و رنگ های مختلف مشاهده کنیم. در گذشته پیراهن سفید با سردست های پاکیزه نماد مردان از طبقه بالای اجتماعی بود. اما امروزه فارغ از جایگاه اجتماعی و موقعیت همه ی آقایان این لباس را در کمد خود دارند.

اندازه بودن پیراهن

برای اینکه یک استایل رسمی و شیک داشته باشید باید لباس هایی که انتخاب می کنید کاملا اندازه و فیت تن شما باشد. اندازه بودن به این معنی است که در همه ی قسمت ها یعنی بخش سینه، سرشانه، یقه و دکمه های سردست کاملا اندازه فرد باشد و یک قسمت تنگ، گشاد ، کوتاه یا بلند نباشد. این موارد بسیار مهم است تا شما بتوانید به یک استایل مطلوب برسید.

مطمئنا افراد از لحاظ اندامی ویژگی های مخصوص به خود را دارند و همه افراد معمولا از پیراهن های آماده استفاده می کنند طراحان پوشاک قادر نیستند که همه ی افراد را راضی کنند. بنابراین در هنگام انتخاب به موارد مختلف توجه کنید. برای راحتی می توانید از لباس های که به شکل دست دوز و سفارشی هستند استفاده کنید. در غیر این صورت احتمال اشکال در هر بخشی وجود دارد.

در صورتی که می خواهید یک پیراهن رسمی بپوشید چه با کت و چه بدون آن دقت کنید که قسمت سرشانه ها کاملا اندازه باشد و امکان حرکت بازوها را داشته و در این قسمت کاملا احساس آزادی  و راحتی داشته باشید.

درباره دکمه ها در هر کجا که هستند یقه، سر آستین و جلو باید به راحتی بسته شوند. در صورتی که اندازه نباشد و بین دکمه ها فاصله به وجود آید تصویر نامناسبی از شما به نمایش می گذارد.

برای جلوگیری از تعریق و جذب راحت تر چربی و عرق از زیر پیراهن استفاده کنید تا به شستشوی کمتری نیز احتیاج داشته باشید.

انتخاب رنگ برای پیراهن مردانه

رنگ پیراهن مردانه
رنگ پیراهن مردانه

رنگ یکی از مهم ترین موارد در این زمینه است از آن جهت که توجه مخاطب شما را جلب می کند. می توانید با انتخاب رنگ مناسب لباس بر روی افراد تاثیر مطلوبی بگذارید. رنگ سفید یکی از مرسوم ترین رنگ ها است که به عنوان رنگ رسمی شناخته می شود و در همه جا قابل قبول است.

شلوار طوسی با پیراهن مشکی

رنگ آبی گزینه دوم برای انتخاب های رسمی به شمار می رود بعد از آن افراد می توانند از رنگ های خنثی مانند خاکستری، مشکی نیز استفاده کنند. فراموش نکنید که رنگ این بخش باید با دیگر اجزای استایل شما با یکدیگر در هماهنگی کامل باشد. برای به وجود آوردن هارمونی می توانید از تضاد رنگ پوست، مو و چشم بهره بگیرید این نکته را از یاد نبرید که استایل شخصی افراد بایست براساس مد و ترند فصل پایه ریزی شود.

طرح مناسب پیراهن

طرح پیراهن مردانه
طرح پیراهن مردانه

همیشه اول انتخاب طرح ساده است اما به غیر از آن امکان استفاده از طرح های راه راه و چهار خانه نیز وجود دارد. جنس لباس شما می تواند از الیاف طبیعی یا مصنوعی انتخاب شود. هر کدام از این گزینه ها مزایای خاص خود را دارند. الیاف مصنوعی در برابر چروک شدن مقاوم است و از قیمت پایین تری برخوردار است. الیاف طبیعی قابلیت تنفس و گردش هوا را به شما می دهد. البته گزینه سومی نیز وجود دارد که می توانید از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی نیز استفاده کنید.

چه رنگ پیراهنی برای شلوار طوسی پسرانه مناسب‌تر است؟

برش ها نیز نقش مهمی در انتخاب پیراهن دارد یک برش مناسب می تواند شما را اندام شما را درشت یا لاغر تر نشان دهد. البته اغلب افراد طرفدار برش های ساده هستند.

جیب و استایل پشت پیراهن

جیب برای پیراهن مردانه
جیب برای پیراهن مردانه

در صورتی که تمایل ندارید از جیب استفاده کنید بهتر است مدل های ساده را برگزینید که بسیار زیبا و شیک تر هستند. جیب ها به شکل کاربردی هیچ استفاده ای ندارند.

برای بخش پشت می توانید از مدل پیلی باکسی که از گذشته مرسوم بوده استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید از ظاهری رسمی و امروزی تر برخوردار شوید سعی کنید از مدل هایی استفاده کنید که قسمت پشت کاملا ساده است.

 

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 3 میانگین: 3.3]

همچنین ببینید

بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه

بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه مدل 2022

در این مقاله بطور کامل با بهترین مدل لباس پاییزی پسرانه که ترند سال 2022 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *