نکات خرید سایه چشم - مجله کادای
نکات خرید سایه چشم - مجله کادای

نکات مهمی که در خرید سایه چشم باید در نظر بگیرید.

در این مقاله به بررسی نکاتی پرداخته شده است که در هنگام خرید سایه چشم باید به آن‌ها توجه کرد. معمولا به محصولات آرایشی رنگی سایه چشم گفته می‌شود که برای نواحی پلک و اطراف پلک مورد استفاده قرار می‌گیرد. رایج‌ترین مدل سایه چشم معمولا در حالت پودری فشاری تولید می‌شوند که در میان بانوان بیشتر محبوب است. با استفاده از سایه چشم می‌توان چشم‌ها را برجسته کرد و جذابیت و گیرایی چشم‌ها را دو چندان نمود. در واقع همین ویژگی است که باعث شده سایه چشم محبوبیت زیادی در میان انواع لوازم آرایشی شده است.
درست است که برای زیباتر کردن چشم می‌توان از خط چشم و ریمل استفاده کرد تا حالت چشم‌ها گیراتر شود، ولی استفاده از سایه چشم نیز می‌توان در زیبایی چشم‌ها موثر واقع شود. در هنگام انتخاب سایه چشم باید هر کس به رنگ پوست، حالت پلک و سبک آرایشی خود دقت کند و از رنگ‌های متناسب با این موارد در سایه چشم استفاده کرد. در هنگام خرید سایه چشم باید از رنگ‌های مکمل رنگ چشم استفاده شود.

با انواع پالت سایه چشم آشنا شوید.

سایه‌های چشم در انواع مدل بصورت پالت‌های چندتایی و همچنین بصورت سایه‌های تکی در رنگ‌های مختلف تولید شده و به فروش می‌رسند. لذا بانوان بهتر است ابتدا نیاز خود را بررسی کرده و نسبت به خرید پالت و رنگ مخصوص سایه چشم خود اقدام کنند. بهتر است بدانید که قیمت سایه چشم برند خوب و با کیفیت بستگی به تعداد رنگ موجود در پالت دارد و رنج مختلفی را شامل می‌شود.

بررسی نکات مهم در خرید سایه چشم

سایه چشم تک رنگ

در ابتدا بهتر است بدانید که سایه‌های تکی معمولا برای آرایش‌های سبک و روزانه مناسب هستند. در صورتی که از یک رنگ سایه نسبت به سایر رنگ‌ها بیشتر استفاده می‌کنید، پس به جای خرید یک پالت سایه جدید به سراغ سایه‌های تک رنگ بروید که به صرفه‌تر نیز می‌باشد. در خرید سایه چشم ابتدا به نیاز خود توجه کنید و سپس به سراغ خرید یک سایه مخصوص بروید و بدانید که کدام مدل از سایه‌ها بیشتر به دردتان می‌خورد.

سایه چشم پالتی دارای چندین رنگ

همانطور که می‌دانید انواع مدل‌های مختلف از سایه چشم بصورت پالت چندین رنگ در بازار عرضه می‌شود. همین تنوع در رنگ سایه‌های پالتی باعث می‌شود تا انتخاب و خرید پالت سایه کمی سخت به نظر برسد. ولی اگر نکات خرید سایه چشم را در نظر داشته باشید می‌توانید بهترین محصول را از میان انواع مدل مختلف سایه چشم خریداری کنید. بسیاری از بانوان در هنگام خرید سایه چشم پالتی نکاتی را فراموش می‌کنند. این‌ نکات شامل یک‌ مورد مهم مانند این است که پالتی که خریداری می‌کنید باید شامل رنگ‌هایی باشد که در روز و شب بتوان از آن استفاده کرد. زیرا:

برای آرایش روزانه معمولا رنگ‌های مات مناسب هستند و برای آرایش شب رنگ‌های اکلیلی و براق جلوه زیباتری دارند.
همچنین بهتر است سایه چشمی که انتخاب می‌کنید، کیفیت بالایی داشته باشد. چرا که این محصول علاوه بر ایجاد عمق، می‌تواند در بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌ها نیز نقش داشته باشند.

رنگ سایه مناسب شما کدام است؟

تمامی رنگ‌هایی که در یک پالت سایه وجود دارند برای همه رنگ پوست‌ها مناسب نیستند و بهتر است در هنگام خرید سایه چشم بدانید که چه رنگ سایه‌ای به رنگ پوست شما می‌آید و رنگ چشم شما را بیشتر نشان می‌دهد. مثلا به موارد زیر دقت کنید:

  • تن‌های روشن و خنثی به بهترین شکل مکمل چشم‌های روشن آبی هستند.
  • رنگ‌های بنفش و قهوه‌ای کم‌رنگ برای چشم‌های سبز بهترین جلوه را دارند.
  • اگر چشم‌های قهوه‌ای دارید، برای برجسته کردن آن‌ها سایه‌های خنثی مانند طلایی و برنز را امتحان کنید.

با خصویات سایه چشم خوب آشنا شوید.

محصولات آرایشی زیادی را نمی‌توان یافت که در میان انواع مختلف محصولات به اندازه پالت سایه چشم زیبا باشد. این پالت‌های سایه معمولا بصورت پک و بسته‌بندی مخصوصی که دارای انواع رنگ‌های مات و درخشان هستند، نظر بانوان را جلب می‌کنند. پالت سایه‌ای بهترین است که این ویژگی را داشته باشد و علاوه بر رنگ‌های متنوع و کاربردی دارای بسته‌بندی ظریف و در عین حال محکم باشد.

در صورتی که بسته‌بندی پالت سایه چشم با کیفیت باشد به راحتی و با اطمینان کامل می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و این پالت را در سفر نیز با خود برد. بهترین پالت سایه پالتی است که مجموعه‌ای از رنگ‌ها را داشته باشد که مکمل هم هستند. یک پالت سایه چشم کاربردی که دارای رنگ‌های متنوعی نیز باشد به بانوان این امکان را می‌دهد که در مجالس شب یا آرایش روزانه بتوانند از این پالت استفاده کنند. بهترین پالت‌های سایه چشم دارای رنگ‌های باکیفیتی هستند که هر کدام علاوه بر داشتن قابلیت ترکیب با رنگ‌های دیگر، ساعت‌ها بدون ایجاد چروک یا لکه، با ماندگاری بالا باقی می‌مانند.

ویژگی یک سایه خوب و با کیفیت

انواع مدل سایه چشم

سایه‌های چشم دارای انواع مدل مختلفی هستند که هر یک دارای بافت، فرمول، پوشش و جلوه متفاوتی هستند. انتخاب هر یک از این مدل سایه‌ها بستگی به سلیقه و سبک آرایشی هر فرد دارد. معمولا بهترین محصولات آرایشی چشم محصولاتی هستند که دارای رنگدانه زیادی هستند. این قضیه در انواع سایه‌ها نیز سدق می‌کند. پالت سایه خوب پالتی است که دارای پیگمنت بالایی باشد. یعنی با استفاده از مقدار کمی سایه بتوان کل سطح پلک را پوشش داد.

ممکن است برخی از بانوان سایه چشم ارزان قیمتی خریداری کنند ولی قطعا این سایه‌ها کیفیت قابل قبولی ندارند. بنابراین هنگام تهیه این محصول بهتر است برندهای معتبر را انتخاب نمایید، چرا که محصولات اصل رنگدانه‌هایی با کیفیت بهتر داشته و اصولا این سایه‌ها بادوام‌تر و ماندگارتر هستند. از آنجایی که لوازم آرایش چشم باید با حساسیت بیشتری انتخاب شوند، شما می‌توانید سایه چشم ایرانی خوب و اصل را از فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی تهیه نمایید.

انواع سایه چشم با کیفیت

سایه‌های چشم معمولا دارای ترکیبات و فرمولاسیون مختلفی هستند که هر یک دارای خصوصیات خاص خود است. در هنگام خرید سایه چشم باید با توجه به این ویژگی‌ها نوع سایه مناسب چشم خود را انتخاب کنید. سایه‌های چشم دارای انواع مدل‌های مختلفی هستند که برخی از این مدل‌ها بافت نرم و مایع دارند که شبیه به ژل است و باید با توجه به مقدار مورد نظر از آن‌ها استفاده کرد.

سایه چشم مات

سایه چشم مات بدون درخشندگی زیاد در بافت خود، تولید شده‌اند. رنگدانه‌های سایه‌های مات از کم‌رنگ تا پررنگ متغیر است. سایه‌های مات برای ترکیب رنگ‌های مختلف، ایجاد پایه مناسب بر روی پلک و جلوه صاف و یکپارچه بر روی پلک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سایه چشم براق یا شاین‌دار

به سایه‌هایی که درخشان و پر زرق و برق هستند سایه شاینی گفته می‌شود. این سایه‌ها را باید به وسیله انگشت مرطوب و یا قلم مو‌ مورد استفاده قرار داد تا حداکثر بازده رنگی را داشته باشد. این نوع سایه‌ها معمولا در سبک میکاپ مجلسی و شب و در حالت غلیظ کاربرد دارند.

سایه چشم نیمه براق

این سایه‌ها مدلی بین سایه براق و مات هستند و بافت این مدل سایه‌ها به رنگ مات است و براقیت کمی از خود نشان می‌دهد.

سایه چشم مایع

سایه چشم مایعی خوب است که دارای بافت کاملا مایع باشد و رنگدانه زیادی نیز داشته باشد. در قورت خرید این مدل سایه‌ها بهتر است در هر بار استفاده مقدار کمی از سایه را برای پشت پلک کافی می‌باشد.

سایه چشم پودری

سایه چشم‌های پودری رایج‌ترین نوع این محصول هستند و به شکل فشرده، تولید شده‌اند. آن‌ها محبوب‌ترین نوع سایه چشم در بین خانم‌ها محسوب می‌شوند، زیرا استفاده از این سایه‌ها بسیار آسان است؛ چرا که می‌توان با استفاده از برس یا اسفنج آن‌ها را بر روی پلک اعمال کرد. همچنین سایه‌های پودری به راحتی ترکیب شده و پوشش‌دهی خوبی دارند.

سایه چشم کرمی

یکی از انواع مدل سایه چشم، سایه‌های کرمی با بافت بسیار غلیظ هستند. این مدل سایه‌ها به علت ترکیبات و فرمولاسیوم سنگین دارای پوشش و ماندگاری بیشتری نیز هستند. سایه کرمی را باید با استفاده از انگشت، اسفنج و یا برس اپلیکاتور مورد استفاده قرار داد. معمولا این سبک سایه‌ها از نظر رنگ‌ یکدست‌تر از سایه‌های پودری معمولی هستند.

سایه چشم مدادی

سایه چشم مدادی

سایه چشم مدادی شبیه به خط چشم‌های معمولی هستند. تنها فرق بین این سایه‌ها با مداد چشم این است که سایه مدادی دارای نوک ضخیم‌تری است. از خصوصیات خوب سایه مدادی می‌توان به این مسئله اشاره کرد که این سایه‌ها را به راحتی می‌توان با خود حمل کرد. برخی از بانوان از این مدل سایه می‌توان برای کشیدن خط چشم نیز استفاده کرد.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 3]

همچنین ببینید

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو شامل چه لوازمی است؟ قطعا به نقش ابروها در زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *