نحوه شستن شورت زنانه - کادای
نحوه شستن شورت زنانه - کادای

نحوه شستن شورت زنانه

با نحوه شستن شورت زنانه تا چه حد آشنا هستید؟ آیا برای شست و شوی شورت خود به نکات بهداشتی توجه می‌کنید؟ در این مقاله سعی شده است تا بهترین روش شستن شورت زنانه بطور کامل به شما عزیزان معرفی شود. هر خانمی شورت خود را مطابق با سلیقه خود می‌شوید. برخی لباس زیر خود را به همراه سایر لباس‌ها در لباسشویی شسته و برخی دیگر نیز آن را بصورت دستی می‌شویند. همانطور که می‌دانید شورت با نقاط حساس بدن شما بطور مستقیم در ارتباط است، لذا رعایت بهداشت لباس زیر برای حفظ سلامتی بدن فرد امری بسیار ضروری است. بسیاری از زنان تصور می‌کنند فقط با تند تند عوض کردن شورتشان خود را از ابتلا به بیماری‌ها و میکروب‌ها نجات می‌دهند، ولی این کافی نیست. هر کس باید با نحوه صحیح شستن شورت خود آشنا باشد و بداند کدام روش شست و شو بهداشتی و اصولی است؟

نحوه شستن شورت زنانه

عده کثیری از زنان فکر می‌کنند که شست و شوی لباس زیر نیز شبیه شستن لباس‌های دیگر است و تفاوتی ندارد. در صورتی که لباس زیر و شورت زنانه اگر در محیط آلوده یا با استفاده از آب آلوده شسته شود، فرد به راحتی می‌تواند دچاری عفونت یا بیماری شود. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، لذا توصیه می‌شود حتما در شستن شورت خود به اندازه کافی دقت و حساسیت به خرج دهید. اگر در زمینه شست و شوی لباس زیر زنانه اطلاعاتی ندارید و وقت کافی برای مطالعه این مقاله را نیز ندارید، شستن لباس زیر خود را به خشکشویی‌ها بسپارید. زیرا در خشکشویی‌ها از آب بهداشتی برای شستن لباس بخصوص شورت و سوتین استفاده می‌شود. در ادامه با نحوه شستن شورت زنانه آشنا می‌شوید.

شستن شورت زنانه با دست

در نحوه شستن شورت زنانه، به شست و شوی لباس زیر بصورت دستی می‌رسیم که برخی از مردم عادت به انجام اینکار دارند. با اینکه شما می‌توانید شورت خود را به راحتی در ماشین لباسشویی بیاندازید تا شسته شود، بهترین گزینه آن است که شورت خود را بصورت سنتی و دستی بشویید. لباس زیرها معمولا بافتی نخی و نازک دارند، در نتیجه برای آسیب کمتر به این لباس زیر می‌توانید را بصورت دستی و جدا از بقیه لباس‌ها شست.

اگر لباس زیر شما بصورت حریر یا توری است، توصیه می‌شود حتما آن را در دست بشویید. زیرا حریر و تور بسیار نازک هستند و به احتمال زیاد در هنگام چرخش دور تند ماشین لباسشویی، پاره یا خراب می‌شوند. در هنگام شستن لباس زیر بصورت دستی، کمترین آسیب به بافت لباس وارد می‌شود.

شستن شورت زنانه با دست

از کیسه تور برای شستن لباس زیر در ماشین لباسشویی استفاده کنید.

در صورتی که وقت شستن شورت خود را بصورت دستی ندارید و قصد دارید آن را در داخل ماشین لباسشویی بیاندازید بهتر است چند نکته را در نظر بگیرید. اولا که بهتر است لباس زیرها را بصورت یکجا و جدا از سایر لباس‌ها در داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. هرگز تمامی لباس‌ها را به همراه لباس زیر بخصوص شورت برای شست و شو در داخل ماشین قرار ندهید. زیرا عفونت و باکتری که بر روی شورت است ممکن است بر روی سایر لباس‌ها نیز نشسته و مشکل ایجاد کند.

در صورتی که قصد دارید از ماشین لباسشویی برای شستن شورت بخصوص شورت زنانه استفاده کنید، بهتر است حتما لباس زیرها را در داخل کیسه توری قرار دهید و سپس در لباسشویی بگذارید تا شسته شود. کیسه توری سبب می‌شود که مایع شست و شو و آب به بافت لباس زیر برسد، ولی در هنگام چرخش ماشین لباسشویی آسیبی به شورت وارد نشود. این کیسه‌های توری کوچک مختص شستن لباس‌های در ابعاد کوچک مانند شورت، سوتین و جوراب است. همچنین مزیتی که استفاده از این کیسه‌های توری دارد این است که لباس‌های کوچک در داخل ماشین لباسشویی گم نمی‌شوند.

استفاده از کیسه توری برای شستن شورت در لباسشویی

شستن لباس زیر با آب سرد

در نحوه شستن شورت زنانه بهتر است همیشه به این موضوع دقت کنید که لباس زیر بهتر است با آب سرد شسته شود. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز ذکر شد، لباس زیر معمولا دارای جنس نخی و ظریفی است. لذا شستن شورت با آب داغ می‌تواند به بافت آن آسیب برساند. بهترین دما برای شست و شوی لباس زیر زنانه و مردانه آب سرد است، این دما کمترین آسیب را به بافت لباس زیر می‌رساند.

انتخاب شوینده مناسب در شستن شورت زنانه

بهتر است بدانید که در هنگام شستن لباس زیر باید از بهترین مواد شوینده استفاده کرد که صابون و پودر صابون است. این م.اد شوینده برای شستن لباس زیر بهترین انتخاب است. پس از شستن لباس زیر خود حتما آن را به خوبی آبکشی کنید تا ذرات مواد شوینده از داخل پارچه لباس بطور کامل رفع شود. از دیگر مواد شوینده برای شستن لباس زیر، پودرهای ماشین لباسشویی است. در صورتی که این این پودرها برای آبکشی استفاده می‌کنید، حتما به آبکشی لباس دقت کنید. اگر مواد شوینده یا پودر بصورت کامل از لباس خارج نشود، فرد بعد از پوشیدن لباس دچار خارش و التهاب در ناحیه تناسلی خواهد شد. این امر خصوصا برای بچه‌ها اهمیت زیادی دارد و باید دقت کافی را به کار برد تا بعد از شست و شوی لباس زیر با پودر یا صابون، به خوبی آبکشی شود. زیرا پوست کودکان بسیار حساس است و به راحتی با وجود مواد شوینده در لباس زیر می‌توانند دچار تحریک و ناراحتی شوند.
برخی به مواد شوینده همچون تاید حساسیت دارند. در این صورت برای شستشن لباس زیر از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مقداری مایع نرم‌کننده استفاده کنید تا لباس‌تان نرم‌تر شود. در صورتی که نمی‌خواهید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید، می‌توانید از سرکه سفید نیز بهره‌مند شوید.

انتخاب شوینده مناسب برای شستن شورت

شستن شورت زنانه با جوش شیرین

یکی از مواد بسیار قوی برای از بین بردن باکتری و یا لکه بر روی لباس، جوش شیرین است. برای شستن شورت با جوش شیرین چند راه مختلف وجود دارد که در ادامه ذکر شده‌اند:

1- جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا به حالت خمیری درآید. بعد از ایجاد خمیر، آن را بر روی لکه‌های شورت خود قرار دهید و بگذارید برای دقیقه بماند. سپس بعد از این مدت شورت خود را بشویید.

2- در صورتی که لباس زیر شما بوی بدی می‌دهد، می‌توانید آن را برای یک شبانه روز در محلول آب و جوش شیرین قرار دهید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 1]

همچنین ببینید

سوتین هارنس دار چیست

سوتین هارنس دار چیست

سوتین هارنس دار چیست و به چه مدل سوتینی گفته می‌شود؟ در این مقاله یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *