نحوه تشخیص فرم صورت ها - کادای
نحوه تشخیص فرم صورت ها - کادای

نحوه تشخیص فرم صورت

برای تشخیص فرم صورت در زمان کوتاهی فقط دو روش وجود دارد که در این مقاله به وضوح به این مسئله پرداخته شده است. همانطور که می‌دانید در زمینه مد و زیبایی، تشخیص اینکه فرم صورت شما چگونه است اهمیت زیادی دارد. در صورتی که قادر به تشخیص فرم صورت خود نباشید نمی‌توانید در زمینه انتخاب عینک آفتابی مناسب، مدل موی مناسب، مدل ابرو و یا مدل آرایشی که به صورت شما می‌آید تصمیم درستی بگیرید. حتی بدون دانستن فرم صورت خود نمی‌توانید درباره اینکه چه لباسی بیشتر به شما می‌آید نیز تصمیم بگیرید. نکته جالب این است که بسیاری از بانوان هیچ اطلاعاتی درباره فرم صورت خود نمی‌دانند و به همین جهت نیز در انتخاب خود دچار مشکل و اشتباه می‌شوند. در حالی که فقط با یادگیری چند ترفند آسان می‌توانید به راحتی فرم صورت خود را تشخیص دهید.

شکل و فرم صورت در واقع همان چیزی است که در هنگام نگاه کردن به آینه بصورت تمام رخ از خود می‌بینید. شکل صورت همان خطوط دور چهره است که این خطوط در کنار یکدیگر فرم خاصی را برای صورت هر فرد می‌سازند که به عنوان فرم و شکل نهایی صورت شناخته می‌شود. این مسئله که چطور بدون خطا و با دقت کامل فرم صورت خود را تشخیص دهید دو راه وجود دارد که در ادامه این مطلب به آن‌ها پرداخته شده است.

نکات مهم در تشخیص فرم صورت

در ابتدای کار بهتر است بدانید که هیچ دو نفری را نمی‌توان یافت که فرم صورتشان دقیقا مثل هم باشد. همچنین منظور از تشخیص فرم و شکل صورت این است که بدانید شکل صورت شما شامل کدام یک از دسته‌بندی‌ها می‌شود.

توصیه می‌شود به این نکته نیز توجه کنید که هیچ مرز و محدودیتی برای انواع شکل صورت وجود ندارد و در برخی مواقع ممکن است فرم صورت یک نفر در دو دسته‌بندی مجزا قرار بگیرد. یعنی فرم صورت یک نفر هم می‌تواند به شکل بیضی باشد و هم بصورت فرم قلبی باشد و نتوان آن را بطور دقیق در یک مدل و دسته خاصی تعمیم داد.

در صورتی که با استفاده از یک روش اندازه‌گیری متوجه شدید که فرم صورت شما گرد است ولی در یک روش دیگر به این نتیجه رسیدید که فرم صورت شما مربعی می‌باشد، بهتر است در هنگام انتخاب مدل مو، ابرو یا … فرم بدست آمده از هر دو روش را مد نظر قرار دهید.

روش اول: استفاده از آینه برای تشخیص فرم صورت

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تشخیص فرم صورت و چهره استفاده از آینه می‌باشد. این روش هیچ نیازی به اندازه‌گیری‌ ندارد ولی شرط درست تشخیص دادن صورت در این روش دقت زیاد است. برای تعیین شکل و فرم صورت خود در این روش نیاز به یک آینه بزرگ و یک مداد لب کهنه دارید که قابل استفاده باشد. سعی کنید از آینه‌ای استفاده کنید که از ابعاد صورت شما بزرگ‌تر باشد و به صورت عمود بر زمین روی دیوار نصب شده باشد. آینه نباید با دیوار زاویه داشته باشد و در جهت این امر آینه‌های مایل هیچ شکل درستی از صورت را به شما نشان نخواهند داد. سپس به سراغ یک مداد لب یا مداد چشمی بروید که قابل پاک شدن باشد و کهنه. زیرا ممکن است در این روش مداد شما خراب شود، پس به سراغ مداد جدید و نو نروید. مداد باید جوری باشد که بتوان با آن خطوط بلند و بزرگ کشید.

سپس برای تشخیص فرم صورت کافی است تا در مقابل آینه بصورت صاف بایستید و حرکتی نداشته باشید. سپس موی خود را کاملا از صورت جمع کنید تا گردی صورتتان و مرزها مشخص باشند. سرتان را موازی با آینه بگیرید و به قدری از آینه دور شوید که دستتان به راحتی به آینه برسد ولی کل صورتتان نیز در آینه دیده شود. سپس مداد لب یا مداد چشم خود را برداید و خطوط دور صورت را با مداد بر روی آینه بکشید. وقتی خطوط کل صورت را کشیدید از آینه دور شوید و این خطوط را که با مداد کشیدید بررسی کنید که این فرم نهایی صورت شما می‌باشد.

با دقت این خطوط را ببینید و تصمیم بگیرید که آیا این خطوط فرم دایره‌ای، مربعی، بیضی، مستطیلی، مثلثی و یا قلبی دارند. این قسمت از نظر بسیاری از مردم امری دشوار است زیرا قضاوت در مورد این فرم می‌تواند سخت و گیج کننده به نظر برسد. برای تشخیص فرم صورت خود می‌توانید از دیگران نیز کمک بگیرید. در صورتی که تصمیم نهایی خود را گرفتید می‌توانید بر اساس فرم صورت خود نسبت به انتخاب یک مدل مو یا مدل ابروی مناسب و یا عینک آفتابی تصمیم‌گیری کنید. جالب‌ترین روش برای اطمینان از درستی نتیجه گیری شما این است که اگر اشتباه تشخیص داده باشید این مدل‌ها به شما نخواهند آمد.

روش دوم: تشخیص فرم صورت با اندازه‌گیری دقیق

در صورتی که از نتیجه‌ای استفاده از روش اول اطمینان ندارید بهتر است به سراغ روش دوم و اندازه‌گیری دقیق بروید تا از فرم صورت خود اطمینان حاصل کنید. برای اینکار نیاز به یک متر منعطف، یک کاغذ و یک خودکار دارید. برای تشخیص فرم صورت خود باید سه اندازه‌گیری مهم انجام دهید. ابتدا در مقابل آینه بایستید و یک متر را در دست گرفته و سه بخش از صورت خود را اندازه‌گیری کنید. این سه بخش شامل عرض بزرگ‌ترین قسمت پیشانی، عرض بزرگ‌ترین قسمت چانه و طول صورت یعنی از ابتدای پیشانی تا انتهای چانه. این سه اندازه را در تصویر زیر می‌توانید ببینید.

سه قسمت مهم در اندازه‌گیری صورت

بعد از اینکه اندازه‌ها را گرفتید و آن را در کاغذ یادداشت کردید می‌توانید با استفاده از مقایسه اندازه‌ها فرم صورت خود را تشخیص دهید. ابتدا عرض پیشانی و عرض چانه را با هم مقایسه کنید، هر کدام از این عرض‌ها که بزرگ‌تر شد به عنوان عرض صورت شما شناخته می‌شود.

در صورتی که عرض صورت شما از طول صورتتان بزرگ‌تر است و خصوص صورتتان نیز گرد می‌باشد، فرم صورت شما گرد است ولی اگر خطوط صورت شما زاویه‌دار است، فرم صورتتان مربعی می‌باشد.

در صورتی که طول صورت شما بیشتر از دو سانتی‌متر از عرض صورتتان بزرگ‌تر باشد و خطوط چانه‌تان نیز گرد باشد، فرم صورت شما بیضی شکل است. ولی اگر خطوط چانه شما زاویه‌دار باشد فرم صورت شما به شکل قلب است.

تشخیص فرم صورت با استفاده از اندازه‌گیری دقیق

با استفاده از این اندازه‌گیری بطور دقیق و درستی می‌توانید درباره فرم صورت خود تصمیم‌ بگیرید. با استفاده از ترکیب دو روش ذکر شده نیز می‌توانید نتیجه قطعی و مطمئن‌تری را در تشخیص فرم صورت خود داشته باشید. در هر حال دسته‌بندی انواع شکل صورت محدود نیست و ده‌ها مجموعه را می‌توان برای شکل صورت در نظر گرفت پس لزومی ندارد چندان به قوانین فرم صورت پایبند باشید چون گاهی چیزهایی به شما می‌آیند که با هیچ یک از این قوانین قابل توجیه و توضیح نیست. پس می‌توانید خطر کنید و چیزهای تازه را امتحان کنید، حتما نتایج جالبی خواهید گرفت.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

برای ماندگاری آرایش چه کنیم

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟ یکی از مشکلات بسیار مهمی که بسیاری از بانوان بخصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *