لباس مناسب کنسرت برای بانوان
لباس مناسب کنسرت برای بانوان

لباس مناسب کنسرت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

آیا شما نیز برایتان سوال است که لباس مناسب کنسرت چگونه باید باشد؟ هر فرد جوان یا مسنی در طول زندگی خود حداقل یک بار این فرصت برایش پیش آمده که به کنسرت برود. در این مواقع برای بسیاری از مردم پوشیدن لباس مناسب کنسرت به دغدغه تبدیل می‌شود. در ادامه این مطلب به معرفی انواع استایل مناسب زنانه و مردانه برای رفتن به کنسرت پرداخته شده است.

ممکن است بارها این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که کنسرت یک اتفاق رسمی است یا غیر رسمی؟ لباس مناسب یک کنسرت باید فرمال باشد یا کژوال؟ در جواب این سوالات بهتر است بگوییم که کنسرت رویداد رسمی نیست و بهتر است در هنگام رفتن به کنسرت از لباس‌ یا استایل کژوال استفاده کرد. ولی نکته مهم این است که همه کنسرت‌ها به یک شکل نیستند و هر کدام از کنسرت‌ها ویژگی خاص خود را دارد. برای مثال شرایط در کنسرت سنتی با کنسرت کلاسیک یکسان نیست و برای هر یک می‌توان استایل‌های مخصوص به خود را داشت.

استایل کژوال مناسب کنسرت

در حالت کلی لباس مناسب کنسرت به لباس گفته می‌شود که استایل کژوال ایجاد کند. تصور کنید چند ساعت قرار است بر روی صندلی بنشینید که شاید راحت نیست. در طول کنسرت ممکن است حرکت کنید، هیجان زده شوید و بالا پایین بپرید. پس اگر لباستان کوتاه یا خیلی تنگ باشد و یا لباسی بپوشید که زیاد عرق کنید، قطعا اذیت خواهید شد. همچنین اگر کفشتان پاشنه بلند باشد بدانید که در کنسرت راحت نخواهید بود.

لباس مناسب کنسرت برای بانوان

برای رفتن به کنسرت بهتر است لباستان راحت باشد. در صورتی که علاقه‌ای به پوشیدن لباس‌های راحت ندارید می‌توانید تیپ اسپرت بزنید. برای مقال یک شلوار راسته یا دامن فون کمی گشاد به همراه یک مانتو جلو باز گشاد و یک جفت کفش پاشنه کوتاه می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. از شالی استفاده کنید که از روی سرتان سر نخورد تا هر لحظه نیاز نباشد به فکر بستن شال و روسری خود باشید و از حال و هوای کنسرت دور شوید. در حالت کلی یکی از استایل‌های شیک و پر طرفدار برای رفتن به کنسرت استایل جین است که در میان مردم بسیار دیده می‌شود.

لباس مناسب زنانه در کنسرت

یکی از لباس‌های مناسب برای بانوان در کنسرت، پیراهن بلند چهارخانه به عنوان مانتو است. از یک شلوار جین راحتی استفاده کنید و به سراغ شلوار جین اسکینی نروید زیرا جلوی حرکت راحت شما را می‌گیرد. برای تکمیل کردن این استایل بهتر است از یک اسنیکرز و یک شال ساده تک رنگ استفاده کنید. البته این استایل از واجبات نیست و در صورتی که دوست نداشته باشید می‌توانید هر قسمت از آن را تغییر دهید.

برای مثال می‌توانید کفش کالج خود را به همراه یک شلوار کتان یا نخی بپوشید. همچنین می‌توانید به جای استفاده از مانتو از یک سارافون یا سرهمی راحت استفاده کنید. در نهایت نیز می‌توانید از شلوار جین و کتانی استفاده کنید. در فصل تابستان بهتر است از یک دامن کلوش و تونیکی به همراه یک جفت صندل راحت استفاده کنید.

لباس زنانه در کنسرت باید دارای استایلی باشد که آرامش نیز در آن دیده شود. منظور از این جمله این است که شما نباید برای کنسرت تیپی بزنید که اذیت شوید. قطعا شما به بهانه داشتن لحظات خوش به کنسرت می‌روید، لذا بهتر است از ایجاد دردسر و اذیت برای خود جلوگیری کنید. در بسیاری از کنسرت‌ها به پوشش بانوان گیر می‌دهند. لذا بهتر است از مانتویی که تا زیر باسن می‌آید استفاده کنید و یا لباس‌های بدن نما نپوشید تا کسی اوقاتتان را تلخ نکند.

لباس مناسب مردانه برای رفتن به کنسرت

لباس مناسب کنسرت برای مردان نیز باید قاعده راحتی در استایل را رعایت کند. مردان نیز می‌توانند از یک کت تک جین یا اسپرت به همراه شلوار جین راحت استفاده کنند. از دیگر استایل‌های مناسب برای مردان یک تیشرت سفید به همراه اسنیکرز سفید است که استایل مردان را زیبا و تکمیل می‌کند. در این استایل لازم نیست از کمربند استفاده کنید. در صورتی که از کمربند برای محکم بستن کمر شلوار استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ شلوارهای غیر رسمی و پارچه‌ای بروید. مردان علاوه بر موارد گفته شده می‌توانند از سوییشرت کلاه دار نیز برای رفتن به کنسرت استفاده کند و اتفاقا این سوییشرت‌ها برای مردان در کنسرت بسیار شیک و جالب به نظر می‌رسد و طرفداران زیادی دارد.

تیپ مناسب مردانه در کنسرت

استفاده از اکسسوری برای رفتن به کنسرت

با توجه به این که کنسرت یک محل رسمی نیست، لذا استفاده از اکسسوری برای مردان و زنان اشکالی ندارد. ولی بهتر است استفاده از اکسسوری را از حد نگذرانید و حد آن را رعایت کنید. بانوان بهتر است از زیورآلات و کمربندهای رنگی، مچ بند و … در استایل خود استفاده کنند. مردان نیز می‌توانند از اکسسوری‌هایی مانند دستبند، اگشتر و یا کلاه در استایل خود بهره ببرند. انتخاب نوع اکسسوری باید مطابق با نوع کنسرت نیز باشد.

لباس مناسب کنسرت سنتی

در ابتدا بهتر است از کنسرت سنتی شروع کنیم و استایل مناسب این کنسرت بپردازیم. قطعا افرادی که عاشق کنسرت سنتی هستند، روحیه سنتی پسند نیز دارند. این افراد معمولا عاشق استفاده از لباس‌هایی هستند که طرح محلی داشته و پر از رنگ و لعاب باشد. برخی از لباس‌های طرح ایرانی که دارای گلدوزی، بلوچی دوزی، تکه دوزی و … است و یا لباس‌های به سبک مینیمال که اصلا تجملاتی نیستند و استایل راحتی دارند، مناسب کنسرت سنتی هستند.

لذا در صورتی که قصد رفتن به کنسرت سنتی را دارید می‌توانید از لباس‌هایی استفاده کنید که در میان مردم اهل هنر محبوب است. برای مثال بانوان باید از مانتوهای کنفی یا نخی گشاد که بر روی خود گلدوزی دارد، استفاده کنند. همچنین استفاده از شال هنرمندی و یا کفش‌های سنتی که مشابه با گالش هستند نیز برای بانوان مناسب است. مردان نیز بهتر است از بلوز و شلوارهای کنفی به همراه یک جفت کتانی طرح‌دار استفاده کنند. مردان همچنین می‌توانند لباس‌هایی بپوشند که بر روی آن‌ها شعر یا خطوط خاصی طراحی شده است.

لباس مناسب کنسرت سنتی

لباس مناسب کنسرت پاپ

کنسرت پاپ معمولا سنتی نیست و دارای حس و حال شادی می‌باشد. این نوع موسیقی یا کنسرت زیاد قاعده دست و پا گیری ندارد و متنوع است. لذا برای این کنسرت می‌توان از لباس‌های راحت و بی‌قاعده استفاده کرد. برای مثال اگر کنسرت پاپ قرار است در فصل گرم سال و در شهر ساحلی برگزار شود، بهتر است شما نیز از استایل‌های تابستانی و ساحلی استفاده کنید.

لباس مناسب کنسرت پاپ لباس‌های طرح هاوایی است که یک پیراهن گلدار و طرح رنگی به همراه مانتو یا رویه است که رنگ‌های شادی دارد. در این کنسرت‌ها استفاده از کلاه را فراموش نکنید. برای مثال اگر کنسرت پاپ قرار است در یک فضای باز برگزار شود بهتر است کلاه‌های حصیری یا پانامایی بر سر بگذارید که هم برای مردان و هم برای زنان مناسب است. در حالت کلی برای این سبک کنسرت بهتر است استفاده از پارچه‌های با رنگ شاد و طرح‌دار را در اولویت قرار دهید.

لباس مناسب کنسرت راک

همانطور که می‌دانید کنسرت راک یک کنسرت پر از سر و صدا و بسیار پر هیجان است. کسانی که به کنسرت راک علاقمند هستند معمولا از نظر روانشناسی درونگرا می‌باشند و به دنبال موقعیت‌هایی مانند کنسرت راک هستند تا انرژی و احساسات خود را بروز دهند. برای این افراد کنسرت راک یکی از بهترین محل‌ها برای خالی کردن هیجانات است. بهتر است بدانید که راک خودش نوعی استایل محسوب می‌شود و در دهه 50 میلادی در میان جوانان بسیار باب بود.

در آن دوران استفاده از پوشش راک معمولا یک نوع اعتراض سیاسی و اجتماعی به شمار می‌رفت. از اجزای مهم این استایل می‌توان به کاپشن و شلوار چرم به همراه شلوار جین زخمی، تیشرت‌های طرحدار، اکسسوری‌های خاصی مثل زنجیر و انگشترهای بزرگ با طرح اسکلت و… و همینطور رنگ مشکی اشاره کرد. اگر علاقه ندارید که کاملا شبیه به استایل راک، لباس بپوشید، می‌توانید در استایلتان، از رنگ مشکی و اکسسوری‌های زیاد استفاده کنید.

لباس مناسب کنسرت متال

در دهه 70 میلادی بود که در ادامه سبک راک، استایل‌های جدیدی رونمایی شدند که متالهد نام داشت. متالهد در واقع به طرفداران سبک متال گفته می‌شد که این نوع موسیقی در ظاهر دارای خشونت زیادی بود و در آن فریاد و آواهای بلند موج می‌زد. متالهدها معمولا علاقمند به استایل‌های یونیسکس هستند، یعنی استایل‌هایی که جنسیت در آن‌ها معنا ندارد. در این استایل مردان از خط چشم و یا مداد چشم مشکی استفاده می‌کند و امری بسیار طبیعی است.

به احتمال زیاد بسیاری از مردان و زنان ایرانی به این سبک استایل علاقه‌ای ندارند. ولی اگر روزی به چنین کنسرتی دعوت شدید، بدون این که زیاده روی کنید می‌توانید از دستکش‌های چرم موتورسواری به همراه دستمال سر، بوت چرم و یک شلوار جین استفاده کنید. همانطور که گفتیم، استایل آقایان و خانم‌ها در این نوع پوشش، تفاوت چندانی ندارد.

لباس مناسب کنسرت کلاسیک

کنسرت کلاسیک همانطور که از نامش پیداست، حالت کلاسیک دارد. معمولا افرادی که به کنسرت کلاسیک علاقمند هستند به احتمال بسیار زیاد به استایل‌های کلاسیک نیز علاقه دارند. برای مثال برای رفتن به یک کنسرت کلاسیک بهتر است استایل شما نیز مطابق با این کنسرت و کلاسیک باشد. البته منظور ما پوشیدن لباس رسمی نیست بلکه در استایل کلاسیک بهتر است بیشتر از رنگ‌های خنثی، مثل سیاه، سفید و خاکستری در استایل خود استفاده کنید.

در استایل کلاسیک بهتر است سادگی و وقار را در اولویت قرار دهید و از لباس‌هایی استفاده کنید که هرگز از مد نمی‌افتند. برای مثال استفاده از یک تیشرت آستین بلند به همراه یک کت جذاب و زیبا، شلوار یا یک پالتوی فوتر تک رنگ در زمستان برای بانوان و پلیورهای فیت تک رنگ با شلوار کتان برای مردان نیز انتخاب بسیار مناسبی است. در حالت کلی توصیه می‌شود در کنسرت‌های کلاسیک استایل خود را از حالت کژوال درآورید و آن را کمی رسمی‌تر کنید و یا می‌توانید استایل اسمارت کژوال داشته باشید.

مدل لباس هنرمندان در کنسرت کلاسیک

استایل محبوب بانوان در کنسرت

علاوه بر لباس مناسب کنسرت، نحوه صحیح استفاده از رنگ‌ها در استایل نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال در میان بانوان استفاده از رنگ‌های فسفری یا شب تاب در تیشرت، دستبند، عینک و … بسیار رایج است. این رنگ‌ها به دلیل فسفر سانس در تاریکی می‌درخشند و در کنسرت ظاهر باحال و زیبایی دارند. این رنگ‌ها را می‌توان جدا جدا تهیه کرده و بر روی لباس خود طراحی کرد.

همچنین می‌توانید دستبند، عینک، ریمل و یا لاک خود را به این رنگ آغشته کنید یا این اکسسوری‌ها را بصورت آماده خریداری کنید. برخی تیشرت‌ها و لباس‌ها نیز برای این منظور طراحی و تولید شده‌اند و در طرح خود دارای فسفر سانس هستند و در تاریکی شب برق می‌دهند. شما هم می‌توانید با تهیه این مواد یک شب بی نظیر و به یاد ماندنی را در کنسرت خواننده محبوب خود داشته باشید و مانند یک ستاره بدرخشید.

کفش مناسب کنسرت

درست است که در کنسرت‌های برگزار شده در ایران مردم بالا پایین نمی‌پرند و سر پا نیستند، ولی بهتر است بدانید که هنگام ورود و خروج به کنسرت افراد یکدیگر را هل می‌دهند و یا در صف‌های طولانی می‌ایستند. در حالت کلی احتمال اینکه در صف کنسرت اذیت شوید زیاد است. به همین دلیل بهتر است اگر کفش شما جلو باز باشد و یا پاشنه بلند، احتمال اذیت شدنتان و یا پیچ خوردن مچ پایتان بسیار زیاد است. بهتر است از کفشی استفاده کنید که تخت و راحت باشد و بتوانید چندین ساعت در کنسرت یا در صف ورود و خرج به کنسرت سر پا باشید.

لباس مناسب رفتن به تئاتر یا اپرا برای مردان و زنان

در صورتی که قرار است به تئاتر یا اپرا بروید بهتر است از قبل با لباس مناسب این محل آشنا شوید، در ضمن لباس‌های شما باید با قاعده تعیین شده مطابقت داشته باشد. در شهرهای بزرگ معمولا بانوان برای رفتن به تئاتر یا اپرا از لباس‌های معتدل به رنگ مشکی، آبی یا قرمز استفاده می‌کنند. ولی این مسئله به معنای این نیست که شما هم حتما باید از این رنگ لباس‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید از رنگ‌های دیگر به سلیقه خودتان استفاده کنید. لباس مناسب مردان نیز در این موارد، استفاده از کت و شلوار به رنگ تیره است.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 1.5]

همچنین ببینید

بهترین رنگ لباس در زمستان چه رنگی است

بهترین رنگ لباس در زمستان چه رنگی است؟

آیا می‌دانید بهترین رنگ لباس در زمستان چه رنگی است؟ اگر در فصل زمستان از …

یک نظر

  1. مرسی واقعا کامل بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *