لباس مناسب بله برون
لباس مناسب بله برون

با لباس مناسب بله برون و نکات مهم در خرید این لباس آشنا شوید.

تا چه حد با لباس مناسب بله برون و انواع این مدل لباس آشنا هستید؟ یکی از موضوعات مهم و پرطرفدار انتخاب لباس بله برون است. همانطور که می‌دانید بله برون یکی از مهم‌ترین مراسماتی است که در زندگی هر شخص یکبار اتفاق می‌افتد. لباس بله برون در این مراسم توسط عروس خانم پوشیده می‌شود. در راستای اهمیت این موضوع در انتخاب لباس بله برون باید حساسیت زیادی خرج دهید و تا حد امکان زیبا و جذاب به نظر برسید. در زمینه انتخاب رنگ برای لباس بله برون هیچ محدودیتی وجود ندارد. ولی توصیه می‌شود که در این مراسم از رنگ سفید استفاده نشود. زیرا لباس سفید در مراسم عروسی توسط عروس پوشیده می‌شود و می‌توان فرصت پوشیدن لباس سفید را به نامزدی یا عقد و همچنین عروسی واگذار کرد. لذا بهتر است لباس با رنگی متفاوت برای بله برون انتخاب کنید.

آشنایی با نکات لازم در انتخاب لباس مناسب بله برون

با وجود تنوع بسیار زیاد مدل لباس در انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، ممکن است دچار سردگمی شوید. زیرا روز بله برون به حد کافی پر مشغله و استرس‌زا است. نگران موضوع انتخاب لباس نباشید، در این مقاله تمامی نکاتی را که در هنگام انتخاب لباس مناسب بله برون باید در نظر بگیرید، توضیح داده شده‌اند.

لطفا مطالعه بفرمایید: لباس خواستگاری برای افراد لاغر چه نکاتی باید داشته باشد؟

انتخاب رنگ لباس مناسب بله برون

در هنگام تصمیم‌گیری در جهت رنگ لباس بله برون، توصیه می‌شود که به سراغ رنگ تیره نروید. بهتر است از رنگ‌های شاد و روشن در لباس خود استفاده کنید. البته ناگفته نماند که نیازی نیست سر تا پا روشن بپوشید ولی انتخاب یک دست لباس با رنگ شاد مانند شومیز، شلوار، تاپ و یا حتی کفش و صندلی رنگ روشن می‌تواند به استایل شما روح ببخشد و شما را جذاب جلوه دهد. دقت کنید که از نظر روانشانسی، رنگ لباس روشن نشانه اعتماد به نفس بالای شما دارد. لذا پوشیدن لباس‌های تیره مانند مشکی، قهوه‌ای و دودی را به روزهای دیگر موکول کنید.

آشنایی با انواع مدل لباس بله برون

مراسم بله برون خاص است و برای این مراسم باید حتما یک مدل لباس شیک و منحصر به فرد که با اندام شما تناسب و همخوانی داشته باشد را انتخاب کنید. دقت کنید که انتخاب لباس‌هایی که در استایل‌ شما نیست، اصلا توصیه نمی‌شود. بهتر است به محدودیت‌های اندام خود در هنگام خرید لباس بله برون دقت زیادی داشته باشید. ما در این مقاهل قصد نداریم شما را در انتخاب لباس محدود کنیم، فرقی نمی‌کند که مدل لباس شما کوتاه یا بلند باشد. برای این مراسم مهم هیچ وقت لباس ناهنجار و باز انتخاب نکنید، زیرا ممکن است در نگاه و برخورد اول با خانواده همسر آینده‌تان، دیدگاه منفی و زننده از خود بر جای بگذارید. لباس مناسب برای مراسم بله برون باید مجلسی و رسمی و در عین حال ساده و بدون زرق و برق باشد.

مدل زیبای لباس مناسب بله برون
مدل زیبای لباس مناسب بله برون

برای انتخاب لباس بسته به سلیقه خود گزینه‌های زیادی مانند شومیز شلوار، شومیز دامن، پیراهن دخترانه یک‌سره و حتی کت شلوار و کت دامن پیش رو دارید. هر کدام از این مدل‌ها که به سبک و استایل شما نزدیک‌تر باشد، به عنوان اولین پوشش رسمی در مراسم بله برون بهترین انتخاب است. بعد از انتخاب مدل مورد علاقه خود، بهتر است از رنگ لباس غافل نشوید. در هنگام پرو لباس بله برون حتما به رنگ‌ها، تزیینات و جزییات توجه کنید و اگر علاقه‌مند هستید که عکس‌های شیک و زیبایی بگیرید، حتما با همسرتان لباس را ست کنید. بهتر است به سراغ مدل‌ها و سبک‌های جدیدی از لباس نروید. زیرا مراسم بله برون زمان مناسبی برای امتحان کردن سبک و مدل‌های جدید نیست. توصیه می‌شود لباسی بپوشید که از تن خور آن مطمئن هستید و می‌دانید که این مدل لباس به شما می‌آید.

اهمیت راحتی شما در لباس بله برون

نکته ای که باید در انتخاب لباس آن را فراموش نکنید، راحتی لباس است. لباس تنگ یا خیلی گشاد گویای این است که شما قادر نیستید انتخاب مناسبی حتی برای پوشش خود داشته باشید، این مسئله هرگز از دید خانواده داماد پنهان نمی‌ماند.

لباس مناسب عقد و رنگ، مدل آن بر چه اساسی انتخاب می شود؟

انتخاب لباس بله برون بر اساس اندام شما

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، قبل از انتخاب لباس مناسب بهتر است اندام خود را بشناسید. گاهی با یک تغییر کوچک در رنگ یا جابجا کردن شلوار و دامن می‌توان عیب و ایرادهای اندام را پنهان کرد و اندام را زیباتر نشان داد.

اهمیت به اندام در هنگام انتخاب لباس بله برون
اهمیت به اندام در هنگام انتخاب لباس بله برون

لباس بله برون برای افراد با بالاتنه درشت

در صورتی که بالاتنه شما درشت است، باید از لباسی استفاده کنید که رنگ بالاتنه لباس تیره باشد. همچنین نباید از لباس‌های چین دار و پلیسه‌ای استفاده کنید. اگر لباس مد نظر شما دو تیکه است، شومیز خود را کمی بلند انتخاب کنید. اینکار بالاتنه شما را بلندتر و کشیده‌تر نشان می‌دهد.

لباس بله برون برای افراد با پایین تنه درشت

اگر پایین تنه‌ اندامتان درشت‌تر است، انتخاب دامن میدی آزاد یا پیراهنی که دامن این چنینی دارد، برای شما مناسب‌تر است. همچنین اگر از علاقمندان و طرفداران پوشیدن شلوار هستید، شلوار‌های یک‌سره آزاد برای شما بهترین انتخاب هستند.

لباس مناسب برای افراد کمر باریک

اگر کمر باریکی دارید بهترین لباس برای شما، لباس‌های کمربنددار است.

لباس بله برون مناسب برای افراد بسیار لاغر

اگر خیلی لاغر هستید و دلتان می‌خواهد با انتخاب یک لباس مناسب لاغری خود را پنهان کنید، بهتر است از لباس‌های پف دار و چین دار استفاده کنید.

لباس بله برون مناسب برای افراد باحجاب و چادری

اگر چادری هستید، از یک چادر سفید با طرح خلوت و زیبا استفاده کنید، بهتر است زیر چادرتان هم پوشش کامل و زیبایی داشته باشید. همچنین روسری یا شال سرتان را از جنسی انتخاب کنید که دائما از سرتان نیوفتد، بهتر است رنگ روسری یا شالتان هم رنگی که جلب توجه کند و شاد هم باشد انتخاب کنید تا جوانی و زیبایی بیشتری به ظاهرتان ببخشد‌.

یکی از مدل لباس بله برون برای افراد محجبه
یکی از مدل لباس بله برون برای افراد محجبه

انتخاب کفش مناسب بله برون

پس از خرید و انتخاب لباس دلخواه خود برای مراسم بله برون، باید به سراغ کفش بروید. کفشی که برای این مراسم مهم انتخاب می‌کنید باید کاملا با لباس شما همخوانی داشته باشد. برای این مراسم بهتر است از کفش‌های با پاشنه بسیار بلند استفاده نکنید و تا حد امکان به سراغ کفش‌های پاشنه کوتاه و پهن بروید. زیرا این کفش برای خانه مناسب‌تر است. در صورتی که قد شما از آقا داماد بسیار کوتاه‌تر است، انتخاب یک کفش پاشنه بلند نیز ایرادی ندارد. مسئله‌ای که در انتخاب کفش بسیار مهم است، راحتی کفش است. کفش در پای شما باید کاملا راحت باشید و در راه رفتن شما مشکلی ایجاد نکند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

بهترین رنگ لباس در زمستان چه رنگی است

بهترین رنگ لباس در زمستان چه رنگی است؟

آیا می‌دانید بهترین رنگ لباس در زمستان چه رنگی است؟ اگر در فصل زمستان از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *