كاشت ناخن ژلی و ريمو آن در منزل - کادای
كاشت ناخن ژلی و ريمو آن در منزل - کادای

كاشت ناخن ژلی و ريمو آن در منزل

درباره کاشت ناخن ژلی و ریمو ناخن ژلی چه می‌دانید؟ در این مقاله بطور کامل درباره اینکه چگونه در منزل ژل ناخن بزنیم و یا نحوه ریمو ناخن ژلی در منزل صحبت شده است. همانطور که می‌دانید چند سالی است که کاشت ناخن توسط بانوان بسیار مد شده است و بسیاری از افراد هزینه زیادی را بابت کاشت ناخن می‌پردازند. روش‌های زیادی برای کاشت ناخن وجود دارد که کاشت ناخن ژلی یکی از این موارد است. این روش نسبت به سایر روش‌های کاشت کم خطرتر است، زیرا در این روش ناخن بانوان آسیب کمتری می‌بیند. در صورتی که علاقمند به انجام اینکار در منزل هستید می‌توانید ابزار و مواد لازم را تهیه کنید و کاشت ناخن ژلی را در منزل انجام دهید.

کاشت ناخن ژلی در منزل

ناخن خود را برای کاشت ناخن ژلی آماده کنید.

سوهان کشیدن ناخن و شکل دادن به آن

قبل از اینکه کاشت ناخن ژلی را در منزل انجام دهید، باید ناخن خود را فرم دهید. برای اینکار بهتر است که ناخن شما کوتاه باشد. همچنین سطح و لبه ناخن شما باید صاف و کاملا متقارن باشد تا کاشت شما تمیز درآید. سعی کنید با استفاده از سوهان ناخن، لبه ناخن خود را صاف کنید و سطح آن را بوسیله بافر یکدست کنید تا روی ناخن هیچ ناصافی و زبری وجود نداشته باشد.

جدا کردن کوتیکول ناخن

بعد از اینکه ناخن خود را سوهان کشیدید بهتر است از قیچی مخصوص کوتیکول ناخن استفاده کنید. با اینکار تمامی زائده‌های موجود بر روی لبه ناخن جدا می‌شود.

یک لایه لاک پایه بر روی ناخن خود بزنید.

پس از اینکه سطح ناخن شما آماده شد باید از لاک پایه یا بیس کوت استفاده کنید. در صورتی که نمی‌خواهد خرج اضافی کنید می‌توانید از برق ناخن معمولی نیز استفاده کنید. روی ناخن خود را با یک لایه لاک پایه بپوشانید. اینکار به این دلیل است که ناصافی سطح ناخن پر شده و از آسیب احتمالی به ناخن شما جلوگیری می‌کند.

انجام کاشت ناخن ژلی

ابتدا لازم است دو لایه نازک لاک بر روی ناخن خود بزنید. در صورتی که از زل ناخن شفاف استفاده می‌کنید باید بدانید که زیر لاک شما دیده خواهد شد، پس بهتر است قبل از استفاده از ناخن ژلی، ناخن خود را کاملا یکدست کنید. برای انجام اینکار توصیه می‌شود از لاک با رنگ پایه ناخن مانند بژ، گلبهی و یا صورتی کمرنگ استفاده کنید که رنگش نزدیک به رنگ پوست و ناخن شما باشد. سپس یک لایه نازک لاک بزنید و اجازه دهید تا خشک شود. بعد از اینکه لاک لایه اول خشک شد، لایه دوم را از روی آن بزنید. البته ناگفته نماند که انجام این مرحله ضروری نیست و فقط به افرادی که ناخن کوچک و ناصافی دارند توصیه می‌شود.

در مرحله بعدی ژل را بر روی ناخن بزنید. در صورتی که قصد دارید کاشت ناخن ژلی شما بلند باشد، باید از وسیله‌ای که در تصویر زیر می‌بینید استفاده کنید. ابتدا مانند تصویر یک قطعه مقوای چسبدار را دور ناخن خود بپیچید و سپس کار ژل زدن بر روی ناخن خود را شروع کنید. در این مرحله باید شکل دلخواه خود را برای بلندی یا کوتاهی ناخن با استفاده از ژل بسازید. سپس از دستگاه اشعه UV که مخصوص خشک کردن ناخن ژلی است استفاده کنید تا ژل خشک شود. دقت کنید که هر ناخن نیاز دارد تا دو الی سه دقیقه در زیر دستگاه قرار بگیرد تا کاملا خشک شود. در این مرحله همچنین امکان استفاده از ژل بی‌رنگ، رنگی و یا مات نیز وجود دارد. البته دقت کنید که ژل ناخن خود را خیلی بلند نکنید زیرا در صورت شکستن این ژل پس از خشک شدن می‌تواند پایه ناخن خودتان را نیز دچار آسیب جدی کند.

ابزار کاشت ناخن ژلی

جدا کردن اضافات ژل از روی ناخن

در این مرحله از کاشت باید بسیار ظریف و هنرمندانه عمل کنید. ناخن خود را که با ژل درست کرده‌اید با استفاده از سوهان و بافر ناخن شکل و فرم دلخواه دهید. سپس اضافات این ژل را از روی ناخن جدا کنید تا سطح تمامی ناخن‌ها صاف و صیقلی شود. تمامی ناخن‌ها بهتر است در یک اندازه باشند تا طبیعی به نظر برسند.

لاک دلخواه و نهایی خود را بر روی ناخن بزنید.

در مرحله آخر کاشت ناخن زلی باید با ناخن کاشت شده مانند ناخن واقعی خود رفتار کنید. در آخر کار باید بیس کوت بزنید و اجازه دهید خشک شود. سپس لازم است دوباره دو لایه لاک بزنید و سپس در صورت علاقمندی از طرح و تزئینات دلخواه خود استفاده کنید. در انتهای کار باید از تاپ کوت استفاده کنید.

نحوه ریمو ناخن ژلی

روی ناخن خود را سوهان بکشید.

ممکن است برای بسیاری از بانوان پاک کردن ناخن ژلی سخت و دردسر بزرگی محسوب شود. این کار زیاد راحت نیست و در صورتی که به درستی انجام نشود ممکن است به پایه ناخن شما آسیب برسد. برای ریمو ناخن ژلی ابتدا یک سوهان بردارید و تا حد امکان سطح ناخن ژلی خود را سوهان بکشید تا نازک شود. این کار را تا زمانی انجام دهید که که به سطح ناخن خودتان نزدیک‌تر شده باشید. در این کار باید بسیار دقت کنید تا به ناخن خودتان آسیبی نرسد.

از استون خالص استفاده کنید.

در صورتی که قصد ریمو ناخن ژلی را دارید باید از استون خالص استفاده کنید. یک قطعه پنبه بردارید و آن را داخل استون خیس کنید. سپس این پنبه آغشته به استون را بر روی ناخن خود قرار دهید. برای هر ناخن به یک تکه پنبه بزرگ که کاملا در استون خیس شده باشد نیاز خواهید داشت.

دور سر انگشت خود فویل بپیچید.

بعد از اینکه پنبه به همراه استون خالص را بر روی ناخن خود قرار دادی و بر دور هر ناخن یک تکه فویل پیچیدید، اجازه دهید تا حداقل یک ربع بر روی ناخنتان باقی بماند. توصیه می‌شود این کار را برای هر دست خود بصورت جداگانه انجام دهید زیرا انجام همزمان هر دو دست کار شما را سخت می‌کند.

یکی یکی ناخن خود را پاک کنید.

اجازه دهید انگشتان هر دستتان به مدت 15 دقیقه در پنبه با استون باقی بماند و سریعا فویل را باز نکنید. بعد از تمام شدن این دوره یکی یکی فویل هر انگشت خود را باز کنید و پنبه را جدا کنید. در این مرحله متوجه می‌شوید که ژل کاشت شده پوسته پوسته و نرم شده است و به راحتی جدا می‌شود. استفاده از یک وسیله مناسب برای جدا کردن ژل از روی ناخن در این مرحله می‌تواند موثر باشد. اگر تکه‌ای از ژل روی ناخن باقی مانده و جدا نمی‌شود مجددا پنبه را خیس کرده و روی آن بگذارید و با فول ببندید و این مراحل را تکرار کنید تا ناخن‌ها کاملا تمیز شوند.

بر روی ناخن خود روغن بزنید.

بعد از ریمو ناخن ژلی به احتمال زیاد ناخن شما شکننده و خشک شده است. برای بهبود وضع ناخن خود از روغن مخصوص ناخن استفاده کنید و آن را بر روی هر ناخن بزنید و صبر کنید تا جذب شود.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

برای ماندگاری آرایش چه کنیم

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟ یکی از مشکلات بسیار مهمی که بسیاری از بانوان بخصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *