عوارض شورت کثیف - کادای

عوارض شورت کثیف

آیا از عوارض شورت کثیف و اثرات آن بر سلامتی بدن زنان و مردان اطلاع دارید؟ در این مقاله به بررسی یکی از مهم‌ترین موضوعات که مستقیما با سلامتی بدن تمامی افراد چه آقایان و چه خانم‌ها ارتباط دارد و بی‌توجهی به شورت کثیف یا لباس زیر کثیف می‌باشد، صحبت شده است.

تمامی افراد چه زنان و چه مردان بهتر است بدانند که بی‌توجهی به تمیزی و نظافت شورت و لباس زیر می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را به بدن آن‌ها وارد کند. این مسئله برای بانوان اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است تمامی خانم‎‌ها بدانند که برای حفظ سلامتی واژن نیاز به حفظ تمیزی و خشکی واژن است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود، زیرا می‌تواند مستقیما بر سلامتی آن‌ها تاثیر گذارد. جالب است بدانید امروزه اکثر بیماری‌های شایع در زنان و علت اصلی مراجعه زنان به متخصصین، عفونت قارچی واژن است که بسیار شایع شده است. یکی از دلایل اصلی بروز عفونت در زنان، استفاده از شورت کثیف است. البته دلایل دیگری نیز مانند پوشیدن لباس زیر تنگ، مرطوب و غیر بهداشتی نگه داشتن لباس زیر نیز می‌تواند سبب بروز عفونت و بسیاری از بیماری‌های قارچی شود که همگی عوارض و مشکلات جدی‌ای را برای فرد ایجاد می‌کنند.

عوارض شورت کثیف

همانطور که گفته شد شایع‌ترین بیماری دستگاه تناسلی در میان زنان کشورمان، عفونت است که به دو بخش عفونت بخش‌های تحتانی و عفونت بخش‌های فوقانی تقسیم می‌شود. منظور از بخش زیرین یا تحتانی بخش‌های خارجی دهانه رحم و واژن زنان است و بخش‌های فوقانی شامل ناحیه رحم، لوله‌ها و ناحیه لگن فرد محسوب می‌شود. این بیماری شایع که عفونت نام دارد، در صورت عدم توجه به بهداشت لباس زیر در زمان کوتاهی می‌تواند عوارض خطرناکی را به بار آورد. ممکن است برای برخی این سوال بوجود آید که این عوارض تا چه میزان می‌تواند خطرناک باشد؟ بهتر است بدانید این آسیب می‌تواند تا مرز ناباروری نیز پیش برود.

آشنایی با عوارض شورت کثیف

اگر نگاهی به اسلام نیز بیاندازید، متوجه می‌شوید که بارها و بارها به پوشیدن لباس تمیز که شامل انواع لباس‌ها می‌شود توصیه شده است و همین امر نشانه‌ای از اهمیت رعایت بهداشت در میان مردان و زنان می‌باشد. تقریبا همه شما می‌دانید که پوشیدن لباس زیر کثیف و شسته نشده برای چند روز یا حتی چند هفته می‌تواند عوارض و آسیب جبران‌ناپذیری را برای سلامتی شما ایجاد کند. این امر در مورد تمامی لباس‌ها صدق می‌کند ولی در زمینه لباس زیر حساسیت بیشتری دارد، زیرا شورت کثیف مستقیما با نقاط حساس بدن شما در ارتباط است. در ادامه با برخی از عوارض پوشیدن شورت کثیف آشنا می‌شوید.

خطر ابتلا به عفونت ادراری در افراد

زنان و مردان بهتر است به همان اندازه که به لباس روی خود اهمیت می‌دهند به لباس زیر خود نیز حساس باشند و از آن غافل نشوند. در مورد این مسئله واقعا فرقی نمی‌کند که فرد آقا باشد یا خانم، زیرا سلامتی سوای جنسیت برای همه مردم مهم است. توجه کنید که مرتبا لباس زیر خود را بشویید و آن را کثیف بر تن نکنید. پس از شستن کامل شورت خود آن را پشت و رو آویزان کنید تا میکروب‌ها گاملا از بین بروند. در غیر این صورت با یکی از عوارض جدی شورت کثیف که ابتلا به عفونت ادراری است، روبرو خواهید شد. با اینکه در این مسئله زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به عفونت ادراری هستند، ولی این بیماری در مردان نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. از علائم عفونت ادراری می‌توان به احساس قرمزی، خارش و درد در ناحیه تناسلی اشاره کرد.

در حالت کلی بهداشت نامناسب و استفاده از شورت کثیف می‌تواند منجر به عفونت ادراری شود. برای جلوگیری از بروز این اتفاق و کاهش خطر ابتلا به این عفونت دردناک می‌توان در سبک زندگی چند تغییر اساسی ایجاد کرد. توصیه می‌شود اگر از علاقمندان به ورزش و باشگاه و فعالیت‌های سنگین هستید، علاوه بر تعویض شورت خود و پوشیدن شورت تمیز و جدید، حتما بدن خود را قبل از تمرین و بعد از ورزش با آب بشویید. همچنین برای کاهش وقوع عفونت‌های باکتریایی باید پروتئین‌های بدون چربی بیشتری به‌جای کربوهیدرات مصرف کنید.

ابتلا به عفونت ادراری

ابتلا به جوش و آکنه در ناحیه تناسلی

در صورتی که مرتبا از لباس زیر و شورت‌های کثیف استفاده کنید، ممکن است دچار جوش و آکنه در ناحیه تناسلی و اطراف پاها شوید. این جوش می‌تواند همراه با خارش و سوزش نیز باشد. البته ناگفته نماند که این جوش‌ها ممکن است در اثر پوشیدن لباس زیر تنگ یا شلوار جین تنگ نیز ایجاد شوند. دچار جوش و آکنه شدن از دیگر عوارض شورت کثیف است. زنانی که عادت به پوشیدن شلوار یا لباس زیر تنگ دارند ممکن است در آن احساس راحتی داشته باشند ولی در صورت تعریق به زودی دچار آکنه پوستی خواهند شد. این بیماری می‌تواند بستگی به میزان حساس بودن پوست بدن شما نیز داشته باشد. با پوشیدن شورت تنگ علاوه بر کثیف بودن، جریان هوا در زیر لباس شما کم شده و محیط مناسبی برای زندگی باکتری‌ها و میکروب‌ها ایجاد می‌شود. همچین تجمع عرق در این ناحیه می‌تواند منجر به برجستگی‌های کوچک، جوش و حتی آکنه‌کیستیک شود.

ابتلا به عفونت مخمر (قارچی)

یکی از آسیب‌های جدی که می‌تواند در اثر پوشیدن شورت کثیف در افراد ایجاد شود، ابتلا به عفونت مخمر یا قارچی است که بسیار خطرناک می‌باشد. اگر عادت به پوشیدن لباس زیر کثیف یا مرطوب دارید، بهتر است بدانید که زمینه و محیط را برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌کنید. جالب است بدانید که باکتری‌هایی که بر روی لباس زیر شما وجود دارند تا زمان شست و شوی لباس قادر به رشد هستند و همین امر می‌تواند به راحتی زنان را به عفونت‌های قارچی مبتلا کند.

عفونت مخمر واژینال را با نام کاندیدیازیس نیز می‌شناسند. با پوشیدن شورت کثیف ممکن است تعادل باکتری‌ها و مخمرها به هم بخورد و زمینه برای تکثیر سلول‌های مخمر فراهم شود که می‌تواند موجب خارش شدید، تورم و تحریک پوست شود. برای اینکه به این عفونت مخمری مبتلا نشوید بهتر است از لباس زیر مرطوب و کثیف به هیچ عنوان استفاد نکنید و ترجیحا از لباس زیر نخی استفاده کنید، زیرا امکان گردش هوا در آن بیشتر است.

خطر ابتلا به عفونت مخمری یا قارچی با پوشیدن شورت کثیف

نکات مهم درباره بهداشت شورت و لباس زیر

سعی کنید حداقل هر روز لباس زیر خود را عوض کنید و منتظر نباشید تا زمان دوش گرفتنان فرا برسد. در غیر این صورت به راحتی ممکن است دچار انواع بیماری‌های پوستی، خارش و سوزش شوید. می‌دانید که قارچ‌ها در محیط گرم به سرعت رشد می‌کنند، لذا برای کاهش دادن احتمال ابتلا به این عفونت‌ها می‌توانید از محلول‌های ضدعفونی‌ کننده ویژه بانوان و آقایان استفاده کنید و پس از استفاده از آب از دستمال کاغذی استفاده کنید تا رطوبت محیط را نیز کاهش دهید.

در زمان پوشیدن شورت کثیف اطمینان داشته باشید که شورت شما حاوی باکتری و قارچ است، حتی ممکن است اثراتی از مدفوع بر روی شورت شما باشد که خودتان آن را احساس نمی‌کنید. جالب است بدانید که بوی نامطبوع ناشی از محیط دستشویی می‌تواند چند روز بر روی لباس باقی بماند. لذا در صورت ادامه دادن پوشیدن شورت کثیف ممکن است فرد به بوی نامطبوع شورت خود نیز عادت کند و دیگر اهمیتی و به بهداشت لباس زیر خود ندهد. لباس زیر شما هر چه مرطوب و کثیف باشد، می‌تواند آلودگی‌های بیشتری را در خود محبوس کند و همین امر می‌تواند سریعا موجب بروز جوش‌های قرمز شود. علاوه بر جوش و آکنه، با چسبیدن عرق و چربی به پوست شما برای مدت طولانی، بوی بد نیز در اطراف ناحیه تناسلی ایجاد شده و منافذ شما بسته می‌شود و احتمال افزایش خطر عفونت نیز افزایش می‌یابد.

نحوه صحیح شست و شوی شورت کثیف

سعی کنید شورت‌های خود را با ملایمت بیشتری بشویید. زیرا این لباس مستقیما بر روی نقطه حساس بدن شما پوشیده می‌شود. از دیگر نکاتی که در هنگام شستن شورت خود باید رعایت کنید، این است که حتما از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. زیرا هر گونه ماده شیمیایی موجب خارش و واکنش‌های آلرژیک می‌شود. و تمامی این‌ها به خاطر حساس بودن پوست ناحیه تناسلی شما است.

حتما به خاطر داشته باشید که بعد از شستن لباس زیر خود آن را در آفتاب پهن کنید. حتی اگر روزی غیر آفتابی باشد سعی کنید شورت خود را با اتوی درجه کم خشک کنید. کسانی که مبتلا به عفونت‌های قارچی هستند بهتر است لباس زیر کثیف خود را به همراه بقیه لباس‌ها در لباسشویی نریزند. در حالت کلی بهتر است لباس زیر را در دست و جدا از سایر لباس‌ها بشویید.


در صورتی که عادت دارید لباس زیرهای خود را بصورت یکجا در لباسشویی بریزید تا با هم شسته شوند، بهتر است برای ضد عفونی کردن ماشین لباسشویی خود نصف پیمانه وایتکس را داخل ماشین بریزید. بگذارید به مدت 20 دقیقه با آب داغ لباسشویی خالی شسته شود. این روش نگرانی شما را بابت ماندن عفونت در ماشین لباسشویی بر طرف می‌کند. از دیگر نکاتی که بهتر است تمامی مردان و زنان بدانند این است که لباس زیر شما حتی اگر تمیز نیز باشد، دارای 10000 باکتری زنده است. بر روی هر شورت بطور متوسط حدود یک دهم گرم مدفوع باقی می‌ماند. پس بهتر است هر شش ماه یکبار نسبت به خرید لباس زیر جدید اقدام کنید.

شست و شوی صحیح شورت
این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 4 میانگین: 2.3]

همچنین ببینید

بهداشت ماشین لباسشویی - کادای

بهداشت ماشین لباسشویی (هرآنچه باید بدانید)

آیا به بهداشت ماشین لباسشویی خود اهمیت می‌دهید؟ در این مقاله به بررسی موضوع بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *