عوارض استفاده از کرم فاسد
عوارض استفاده از کرم فاسد

عوارض استفاده از انواع کرم تاریخ گذشته (کرم پودر، دور چشم، ضد آفتاب و …)

تا چه میزان از عوارض استفاده از انواع کرم تاریخ گذشته اطلاع دارید؟ در این مقاله سعی شده است درباره عوارض استفاده از انواع کرم تاریخ گذشته بطور مفصل صحبت شود و اثرات مخربی که این لوازم بر روی پوست صورت می‌گذارند، معرفی شوند. در صورتی که از طرفداران لوازم آرایشی مانند کرم پودر، کرم دور چشم و یا ضدآفتاب هستید و بصورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید بهتر است مقاله زیر را مطالعه کنید.

آیا لوازم آرایشی تاریخ انقضا دارد؟ مدت زمان آن چقدر است؟

بسیاری از افراد در نحوه مصرف لوازم آرایشی دچار اشتباه می‌شوند و این اشتباه جبران ناپذیر است. اشتباهی که این افراد مرتکب می‌شوند این است که نسبت به تاریخ مصرف لوازم آرایشی خود بی اهمیت هستند. بسیاری از مردم معتقدند که تاریخ انقضایی که بر روی لوازم آرایشی و بهداشتی درج می‌شود، یک تاریخ فرضی است و تا زمان تغییر شکل، رنگ و بوی مواد آرایشی امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد. این یک باور غلط است که افرادی زیادی را در دام خود می‌اندازد. تاریخی که بر روی هر یک از لوازم آرایشی اصل درج می‌شود، بهترین راه برای اطلاع از تاریخ مصرف و انقضای هر یک از لوازم آرایشی است. ولی توجه به این مسئله ضروری است که مواد اولیه و مواد نگهدارنده بسیاری از محصولات بازه عمر مفیدی دارند. با گذشت زمان از این عمر مفید، استفاده از کرم مذکور می‌تواند سبب آسیب به پوست شما شود.

آشنایی با عوارض و عواقب استفاده از کرم آرایشی تاریخ گذشته

در ادامه با عواقب استفاده از کرم آرایشی تاریخ گذشته صحبت می‌شود.

ایجاد جوش‌های عفونی بر روی پوست صورت

در بررسی تاثیرات و عواقبی که کرم‌های تاریخ مصرف گذشته بر روی پوست افراد می‌گذارد، همیشه به این نکته توجه می‌شود که چه میزان از محصول خراب و فاسد شده است. زیرا میزان حساسیت و عوارضی که بر روی پوست شما ایجاد می‌کند بستگی به میزان خرابی محصول دارد و پوست هر شخص بصورت متفاوتی از پوست‌های دیگر واکنش نشان می‌دهد. بدترین عواقب استفاده از کرم آرایشی تاریخ گذشته، تحریک شدن پوست صورت است. این تحریک شدن به طرق مختلفی می‌تواند خود را نشان دهد. رایج‌ترین نوع عوارض پوستی، ایجاد جوش‌های ریز سر سیاه، جوش‌های چرکی و عفونی و در نهایت ایجاد تاول است که بدترین حالت می‌باشد. این عوارض اکثرا به دلیل استفاده از کرم پودر و کرم ضد آفتاب فاسد و منقضی شده بوجود می‌آید. درمان این عوارض هم هزینه‌بر و هم زمان‌بر است.

التهاب پوست صورت

از دیگر عوارض استفاده از انواع کرم تاریخ گذشته، التهاب پوست است که مهم‌ترین و خطرناک‌ترین عارضه در اثر استفاده از کرم‌های آرایشی فاسد می‌باشد. معمولا در میان تعداد زیاد لوازم آرایشی، کرم‌های آرایشی لوازمی هستند که بعد از اتمام تاریخ انقضا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل اینکار در میان مردم بی اطلاعی و ناآگاهی است. البته ممکن است گران بودن قیمت این لوازم نیز تاثیرگذار باشد. در واقع مردم فکر می‌کنند که این مواد برای استفاده طولانی مدت تهیه شده‌اند و تاریخی که روی این مواد درج می‌شود نمادین است. برخی نیز در مدت تعیین شده نمی‌توانند از تمامی کرم خود استفاده کنند و برای همین با دیدن حجم زیاد باقی‌مانده از کرم پودر یا کرم ضد آفتاب، دلشان نمی‌آید آن را دور بیاندازند.

التهاب پوست ناشی از کرم آرایشی فاسد
التهاب پوست ناشی از کرم آرایشی فاسد

ولی بهتر است بدانید که استفاده از این کرم‌ها نه تنها به سلامت پوست شما کمکی نمی‌کند، بلکه باعث ایجاد التهاب و یا بدتر شدن پوست صورتتان می‌شود. این التهاب‌ها می‌تواند اثراتی از قبیل قرمزی، لک قهوه‌ای، خارش و … روی پوستتان داشته باشد. به همین دلیل در استفاده از این کرم‌ها باید محتاط عمل کنید. برای مثال تصور کنید که بعد از مدتی می‌خواهید از یک کرم رفع ترک استفاده کنید، به جای اینکه به سراغ کرم‌های قدیمی و تاریخ مصرف گذشته بروید، از کرم‌های باکیفیت و جدید استفاده کنید. با اینکار هم به سلامت پوستتان کمک کرده‌اید و هم هزینه زیادی را متحمل نمی‌شوید و از عوارض بد استفاده از انواع کرم تاریخ گذشته در امان هستید.

کدر شدن پوست در اثر استفاده از کرم تاریخ گذشته

بسیاری از مردم به دلیل اینکه پوستشان هیچ عوارض و واکنشی در هنگام استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته نمی‌دهد، بطور مکرر از این مواد استفاده کنند. جالب است بدانید که یکی از عواقب استفاده از کرم آرایشی تاریخ گذشته کدر شدن پوست به مرور زمان است. حتی اگه پوست شما بسیار خوب و مقاوم هم باشد، نباید از این مواد استفاده کنید. اگر به شادابی و لطافت پوست خود اهمیت می‌دهید سعی کنید این لوازم فاسد و کهنه را دور بیاندازید.

کدر شدن پوست صورت در اثر استفاده از کرم تاریخ گذشته
کدر شدن پوست صورت در اثر استفاده از کرم تاریخ گذشته

کدر شدن و چروک شدن دور چشم

در صورت استفاده از کرم دور چشم کهنه و تاریخ گذشته، ممکن است پوست زیر چشم شما گود و تیره شود. همچنین ایجاد چروک در این بخش از صورت می‌شود که بسیار مضر است.

نحوه تشخیص کرم‌های آرایشی تاریخ گذشته

  • تفکیک شدن مواد تشکیل دهنده کرم: مواد تشکیل دهنده فعال در محصول آرایشی ممکن است بعد از گذشت تاریخ انقضا مانند قبل عمل نکند و روی پوست نخوابد. برای مثال اگه کرم ضد آفتاب شما دارای SPF باشد و از تاریخ مصرف آن گذشته، دیگر قادر به محافظت شما در برابر نور خورشید نیست.
  • تغییر در قوام و استحکام: شاید متوجه این موضوع شوید که مواد آرایش قدیمی شما سریع خشک یا جمع می‌شوند و یا قوامشان را از دست داده‌اند. این امر می‌تواند استفاده از این مواد را سخت‌تر کند.  

آثار مخرب استفاده از کرم ضد آفتاب تاریخ مصرف گذشته

ضدآفتاب‌های شیمیایی حاوی موادی همچون هموسالات، آووبنزون و اکسیدبنزون هستند که بلافاصله بعد از تاریخ انقضا شروع به اکسیده شدن می‌کنند. در نتیجه نباید چنین ضدآفتاب را روی پوست صورت خود بمالید به این خاطر که مشکلات زیر را ایجاد خواهد کرد:

  • آفتاب سوختگی شدید
  • حساسیت پوست به مواد کهنه و تاریخ گذشته
  • فتوایجینگ  (چین و چروک ناشی از اشعه یو وی)

کرم ضدآفتاب را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. آن را در مکانی خنک و عاری از رطوبت بگذارید. مکان‌های خشک و تاریک بهترین محل برای نگهداری کرم های آرایشی و بهداشتی هستند. مهم‌ترین کرم و رایج در میان زنان کرم ضدآفتاب است.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 4 میانگین: 3.8]

همچنین ببینید

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو شامل چه لوازمی است؟ قطعا به نقش ابروها در زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *