علت گلوله گلوله شدن پارچه
علت گلوله گلوله شدن پارچه

علت گوله گوله شدن پارچه  و راه جلوگیری

علت گوله گوله شدن پارچه پوشیدن لباس روی لباس است. باعث می شود که کیفیت لباس شما از بهترین حالت خود بیاید پایین. این گلوله های کوچک کرک کاملاً قابل توجه هستند و اصولا مرکز توجه می شوند. خلاص شدن از آنها کمی زمان می برد و کمی حوصله می خواهد.

با این وجود ، مراحل ساده ای وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از گلوله شدن روی لباس در مرحله اول را دنبال کنید.

چرا لباس های من گلوله گلوله می شود؟

جالب است که بدانید چرا لباس قبل از شروع به پیشگیری ، حباب می زند و گلوله گلوله می شود. حباب زدن و گلوله شدن وقتی اتفاق می افتد که اصطکاک باعث شود الیاف سطح لباس به هم بخورند. به همین دلیل است که ناحیه زیر بغل و پایین پهلو و ژاکت کش باف پشمی  یا  یقه پیراهن اغلب بدترین آسیب را می بینند و خیلی زود ساییده می شود و می تواند علت گوله گوله شدن پارچه باشد .

پشم ، پنبه ، پلی استر و نایلون همگی می توانند تحت تأثیر این اصطحکاک و ساییدگی قرار بگیرند و گلوله گلوله شوند. در حالی که می توانید از پارچه و ابریشم خود در برابر این مشکل جلوگیری کنید.

گلوله شدن روی یقه لباس
گلوله شدن روی یقه لباس

چگونه می توان از گلوله شدن و اصطحکاک جلوگیری کرد

خوشبختانه ، چند نکته ساده وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از سستی و خرابی لباس رعایت کنید:

  • از یک شوینده مایع و ملایم مانند پرسیل استفاده کنید. پودرها ممکن است به دلیل حل شدن در ماشین لباسشویی ، روی لباس ساییده شوند.
  • لباس های خود را از داخل بشویید. به این ترتیب اگر حباب ایجاد شود ، حداقل در قسمت داخلی لباس است. یعنی لباس خود را بر عکس کنید و برای شستشو داخل لباسشویی قرار دهید.
  • قبل از شستن لباس های خود را جدا کنید. مراقب باشید موارد پارچه تری را با پلی استر شستشو ندهید ، زیرا هر پرز به الیاف شکسته می چسبد و باعث پرز دادن می شود.
  • پارچه ظریف را نباید با پارچه های سخت تری مانند شلوار جین شستشو داد زیرا این موارد می توانند باعث سایش شوند.
  • ماشین لباسشویی را بیش از حد بارگذاری نکنید. اگر لباس های زیادی در سطل وجود داشته باشد ، آنها به راحتی حرکت نخواهند کرد وچرخش سخت تر است. احتمال آسیب دیدن سطح لباس بیشتر است.
  • در چرخه صحیح لباس شوییی بشویید. به عنوان مثال ، اگر شما بلوز را می شوید ، احتمالاً می خواهید آن را در یک چرخه کوتاه و ظریف بشویید.
  • از نرم کننده پارچه ای مثل راحتی استفاده کنید. این الیاف را شرطی می کند بنابراین سایش کمتری وجود دارد.
  • شستن دست را در نظر بگیرید. اگر وقت دارید ، نرم ترین راه برای شستن لباس هایتان استفاده دستی از شوینده مخصوص است.
  • لباس های خود را مرتبا مسواک بزنید تا پارچه صاف شود.

امیدوارم این نکات به جلوگیری از گلوله گلوله شدن لباس شما کمک کند. اما اگر هنوز هم وجود داشته باشد ، پایان دنیا نیست. نکات ما را در مورد چگونگی حذف و علت گوله گوله شدن پارچه  از لباس دنبال کنید. می توانید مقاله چگونه پرز لباس را بگیریم تا تمیز شود را مطالعه بفرمایید تا لباس خود را به جلال سابق خود برگردانید.

منبع: cleanipedia

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 4 میانگین: 3.8]

همچنین ببینید

سایت عمده فروشی لباس ترکیه

سایت عمده فروشی لباس ترکیه

اگر به دنبال معتبرترین سایت عمده فروشی لباس ترکیه هستید این مقاله را مطالعه کنید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *