شستن سوتین در لباسشویی - کادای
شستن سوتین در لباسشویی - کادای

شستن سوتین در لباسشویی

با طرز صحیح شستن سوتین در لباسشویی آشنا هستید؟ در این مقاله به بررسی کامل نحوه شستن صحیح سوتین در لباسشویی پرداخته شده است. همانطور که می‌دانید سوتین از آن دسته لباس‌هایی است که در زیبایی ظاهری لباس زنان اهمیت زیادی دارد. زنان برای عملکرد بهتر و حفظ ایمنی و سلامتی خود باید با نگهداری صحیح و شستن صحیح سوتین بطور کامل آشنا باشند.

شستن لباس زیر در لباسشویی

بهتر است بدانید که بنا بر آمار و اطلاعات زمینه پزشکی، هر سوتین بعد از 4 بار پوشیده و استفاده شدن باید شسته شود. البته در صورتی که از سوتین در زمان انجام فعالیت ورزشی و فعالیت‌های سنگین استفاده می‌کنید قطعا باید آن را بشویید. قطعا در چند سال استفاده از سوتین متوجه این موضوع شده‌اید لباس زیرها، خصوصا سوتین را برای همیشه نمی‌توان استفاده کرد. سوتین برای ساعت زیادی بر روی بدن افراد باقی می‌ماند و افراد هزینه زیادی را برای خرید سوتین متحمل می‌شوند. لذا از سوتین باید به نحو احسن نگهداری کرد و آن را بطور صحیحی شست. زیر نحوه صحیح شست و شوی سوتین مستقیما در ظاهر درست و دوام آن تاثیر دارد. همه بانوان در زندگی خود یکبار حداقل با این مورد روبرو شده‌اند که به دلیل شستن نادرست سوتین خود، لباس زیرشان خراب شده است یا شکل اولیه خود را از دست داده است.

نحوه صحیح شستن سوتین در لباسشویی

در حالت کلی برای شست و شوی سوتین دو راه پیش روی شما است. یکی اینکه سوتین خود را بصورت دستی بشویید و دیگری استفاده از لباسشویی برای شست و شوی سوتین است. طبق آمار گفته می‌شود که بهترین راه برای شستن سوتین بصورت دستی است. ولی در صورتی که فرد تنبلی هستید و نمی‌توانید سوتین خود را در دست بشویید، باید آن را در لباسشویی بیاندازید که توصیه نمی‌شود. اگر ناچار به اینکار هستید باید در ابتدا بدانید که سوتین شما با شست و شو در ماشین زودتر از حالت دستی خراب می‌شود. در صورتی که با آگاهی به این امر باز هم تصمیم دارید سوتین خود را در لباسشویی بیاندازید، بهتر است اینکار را طبق مراحل زیر انجام دهید. مراحل زیر طرز صحیح شستن سوتین در لباسشویی را بطور کامل به شما آموزش می‌دهد.

شستن سوتین در لباسشویی

مراحل شستن سوتین با استفاده از لباسشویی

1- در روش درست شستن لباس زیر در لباسشویی ابتدا باید به این نکته توجه کنید که قبل از انداختن سوتین در ماشین، بند سوتین و قلاب پشت سوتین را به درستی ببندید. زیرا در صورت باز بودن بند و قلاب سوتین ممکن است این بند و قلاب پاره شود و یا ممکن است بند سوتین به جایی گیر کرده و سبب پاره شدن لباس زیر شود. با شستن سوتین در ماشین اگر ظاهر و شکل اولیه سوتین شما عوض شد، متعجب نشوید. بهتر است سوتین‌های هم رنگ را با یکدیگر در ماشین بیاندازید و سوتین روشن و تیره را از هم جدا کرده و در ماشین لباسشویی قرار دهید.

2- برای شست و شوی سوتین در ماشین لباسشویی بهتر است آن‌ها را در داخل یک کیسه توری قرار دهید. زیرا اگر سوتین خود را بدون کیسه در لباسشویی بیاندازید، ساییدگی سوتین با سایر لباس‌ها زیاد خواهد بود و همین امر باعث می‌شود سوتین شما به سرعت و در زمان کمتری خراب شود.

3- بعد از قرار دادن سوتین خود در لباسشویی به سراغ انتخاب یک شوینده مناسب و ملایم بروید. سپس باید لباسشویی را در دور شست و شوی آرام بگذارید. همچنین توجه داشته باشید که سوتین‌ها با آب سرد شسته شوند. در صورتی که از آب گرم برای شستن سوتین استفاده کنید، ممکن است به الیاف سوتین آسیب برسد و بند و قلاب آن شل شود. در صورت استفاده از شوینده قوی، ممکن است مواد شیمیایی داخل شوینده با سوتین آسیب بزند و پارچه آن را با گذشت زمان خراب کند.

4- بعد از شستن سوتین در ماشین لباسشویی آن‌ها را از داخل کیسه توری خارج کرده و کاپ یا ابر داخل سوتین را با دست درست و مرتب کنید. بهتر است حتما کاپ را به شکل اولیه خود درآورید، قبل از اینکه خشک شود. در صورتی که سوتین شما جک‌دار و اسفنجی است، انجام اینکار را فراموش نکنید. برای خشک کردن سوتین خود می‌توانید آن را بین دو حوله قرار دهید تا نم و رطوبت آن از بین برود.

5- توجه به این نکته ضروری است که هرگز از قابلیت خشک کن در ماشین لباسشویی برای خشک کردن سوتین خود استفاده نکنید. برای اینکه سوتینتان خشک شود می‌توانید آن را در هوای آزاد قرار دهید. اگر از خشک کن لباسشویی استفاده کنید ممکن است گرما و دور تند آن به بند سوتین شما آسیب بزند و آن را شل کند، همچنین قابلیت ارتجاعی سوتین به راحتی از بین می‌رود. برای خشک کردن سوتین خود می‌توانید آن را بر روی بندک بگذارید ولی دقت کنید که سوتین خیلی آویزان نشود. در صورتی که هیچ ابزاری برای خشک کردن سوتین ندارید که لباس زیر خود را بر روی آن قرار دهید، بهترین راه برای خشک کردن سوتین، قرار دادن آن بر روی یک حوله تمیز و خشک است.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

سوتین هارنس دار چیست

سوتین هارنس دار چیست

سوتین هارنس دار چیست و به چه مدل سوتینی گفته می‌شود؟ در این مقاله یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *