شامپو مناسب موی چرب

شامپوی مناسب موی چرب کدام‌ها هستند؟

چند مورد شامپوی مناسب موی چرب را می‌شناسید؟ بهترین شامپوی مناسب برای موهای چرب کدام‌ شامپوها هستند؟ در این مقاله به معرفی چند مورد از بهترین شامپوها که مناسب موی چرب هستند، پرداخته شده است. همانطور که می‌دانید موی سالم هر انسان، مقدار مشخصی سبوم یا چربی تولید می‌کند. تولید این چربی به پوست سر کمک می‌کند تا بهتر آبرسانی شود و در واقع نوعی محافظت کننده از مو است. مقدار چربی تولید شده از مو بستگی به عوامل متعددی دارد که شامل جنس مو، عادت‌های بهداشتی و سبک زندگی هر فرد است.

در برخی موارد ممکن است این چربی در ریشه موی شما جمع شود و به ظاهر موهای شما را نرم و لطیف نشان دهد، در حالی که بسیاری از افراد حس می‌کنند موهایشان چرب و کثیف شده است. اگر موهایتان بیش از حد چرب است و نیاز به شست و شوی روزانه دارد، باید به سراغ شامپوهای مناسب موی خود بروید. در بازار انواع مختلف محصولات آرایشی مانند شامپو وجود دارد که هر یک دارای ویژگی خاص خود است و طرفداران مخصوص خود را دارد. در صورتی که در هنگام خرید شامپوی مناسب موی چرب دچار سردرگمی هستید، می‌توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید تا بهترین شامپوهای مناسب برای موی چرب آشنا شوید.

معرفی شامپوی مناسب موی چرب

شوره سر جزو بیماری‌های پیچیده‌ای محسوب می‌شود که در اثر عوامل متعددی بوجود می‌آید. ولی به بیان ساده، از عوامل اصلی ایجاد شوره، روغن است. در حقیقت اکثر افرادی که با مشکل شوره سر کلنجار می‌روند، پوست و موهای چربی دارند. شامپوهای مخصوصی در فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی وجود دارد که در پاکسازی چربی از روی موی شما بسیار موثر عمل می‌کنند. با استفاده از شامپوی مناسب موی چرب، سبوم اضافی حل شده و موهای شما برای مدت طولانی‌تری شاداب، تمیز و بدون چربی باقی می‌ماند. در ادامه به معرفی انواع شامپوهای مناسب برای موی چرب پرداخته می‌شود.

شامپوی هد اند شولدرز مخصوص موی چرب و شوره‌دار

یکی از شامپوهای مناسب برای موهای چرب که بسیار پر طرفدار است، شامپو هد اند شولدرز می‌باشد که با اسانس مرکبات ترکیب شده است. این شامپو با رایحه‌ای شاداب، چربی موی شما را کنترل می‌کند و به موهای شما احساس سبکی می‌دهد. شامپو هد اند شولدرز قادر است تا 100% شوره سر شما را کنترل کند، زیرا با منتول طبیعی فرموله شده است. شامپوی ذکر شده قادر است مو و پوست سر شما را احیا کند و حس خنکی و سبکی به مو بدهد.

شامپوی هد اند شولدرز

شامپو clear، شامپوی مناسب موی چرب

از دیگر شامپوهای پرطرفدار و مناسب برای موهای چرب، شامپوی کلییر است. این شامپو می‌تواند سبوم پوست سر را از بین ببرد و با تمیز کردن مو به آن احساس طراوت ببخشد. همچنین شامپوی کلییر با پرو نیتیوم 10 برای تقویت سد طبیعی پوست مؤثر عمل می‌کند، از این رو Clear بهترین شامپو ضد شوره است.

شامپوی کلییر

شامپو eviderm

یکی از شامپوی مناسب موی چرب، شامپوی eviderm است. این شامپو مناسب افرادی است که موی چرب دارند و روزانه موهای خود را می‌شویند. شامپوی اویدرم با فرمول متعادل کننده و دارای موادی مانند اسیدهای آمینه و آنتی‌اکسیدان‌ها است که برای آبرسانی به کوتیکول مو نقش موثری دارند. فرمول غنی از پروتئین این شامپو با استحکام بخشی به مو، سبب می‌شود تا موهای شکننده بدون سنگینی بیش از حد باقی بمانند که همین ویژگی یکی از دلایل محبوبیت زیاد شامپوی eviderm است.

شامپوی eviderm

شامپو syoss

از دیگر شامپوهای مناسب برای موی چرب، شامپوی سایوس است که کاملا مناسب موهای چرب می‌باشد. این شامپو دارای فرمول خنک کننده به همراه منتول اضافه شده است که با کنترل ترشح چربی پوست سر، می‌تواند پوست سر را تمیز و شاداب نگه دارد. در ترکیبات این شامپو از کراتین استفاده شده است که سبب ترمیم ساقه مو می‌شود و می‌تواند از شکنندگی موها جلوگیری کند. در این شامپو از سیلیکون استفاده نشده است و به همین علت اصلا احساس سنگینی به موی شما نمی‌دهد.

شامپوی سایوس

شامپو elseve

از دیگر شامپوی مناسب موی چرب می‌توان به شامپوی محبوب elseve اشاره کرد. این شامپو کاملا مناسب موهای چرب با انتهای خشک می‌باشد که بر اساس ترکیبی خاص از 3 خاک رس تولید شده است. این شامپو با استفاده از سه نوع خاک رس کمک می‌کند تا روغن مو جذب شود و ریشه مو تمیز شود. احتمالا مشاهده کرده‌اید که از خاک رس در بسیاری از ماسک‌های صورت استفاده شده است که مناسب پوست چرب است. این ماده دقیقا در شامپو نیز حکم محصول مراقبت از مو دارد. در صورتی که موی خود را به آرامی با این شامپو بشویید، موهایتان برای 72 ساعت مرطوب و شاداب باقی می‌ماند، بدون این که احساس سنگینی کنید. بعد از استفاده از این شامپوها بلافاصله متوجه شادای موی خود می‌شوید. البته ناگفته نماند که این شامپو برای موهای خشک نیز عملکرد خوبی دارد.

شامپوی elseve

شامپو gliss

اگر به دنبال شامپوی بسیار محبوب و موثر برای موهای چرب و نازک هستید، بهتر است به سراغ شامپوی gliss بروید. در این شامپو از 8 روغن زیبایی و کراتین استفاده شده است که موها را تغذیه کرده و ساختار تحت فشار مو را ترمیم می‌کند. این شامپو دارای فرمول سبک و بدون چربی است که مو را نرم و براق می‌کند و تاثیری در حجم مو ندارد. این شامپو برای موهای بلندی که در معرض گرما و حالت دادن روزانه با سشوار هستند، ایده‌آل است.

شامپو gliss

شامپو voche

شامپوی voche برای موهای چرب با خاصیت ضد شوره و ضد قارچ مناسب استفاده روزانه است. شامپو وچه حاوی سیستئین و B6 است که با تقویت فولیکول‌ها و افزایش تراکم موها از ریزش موها جلوگیری کرده و به افزایش رشد مو کمک می‌کند. وچه دارای ترکیبات گیاهی بسیار مفیدی مانند کافئین و بیوتین بپانتین است.

شامپوی ووچه

شامپو فولیکا

از دیگر شامپوی مناسب موی چرب می‌توان به شامپوی حالت دهنده فولیکا اشاره کرد. این شامپو مناسب موهای چرب است و دارای ماده اختصاصی سبومین می‌باشد. وجود این ماده در ترکیبات شامپو سبب می‌شود تا ترشح چربی غدد سباسه تنظیم و کنترل شود. این شامپو می‌تواند ریشه و پیاز مو را تقویت کند و جلوی ریزش مو را بگیرد. فولیکا حاوی کافئین، ویتامین B6، زینک سولفات، ویتامینB7، عصاره آرنیکا و سیلک پروتئین است.

شامپوی فولیکا

شامپو ویشی، شامپوی مناسب موی چرب

یکی از شامپوهای مناسب برای موی چرب که در جلوگیری از ریزش مو نیز بسیار موثر است، شامپوی ویشی می‌باشد. این شامپو چربی مو را تا حد زیادی می‌گیرد و ویتامین‌های مورد نیاز تار مو را تامین می‌کند تا بهتر رشد کنند. این شامپو قادر است تار مو را تقویت کرده و جلوی ریزش مو را بگیرد. ماده اصلی موجود در این شامپو نوعی مولکول سنتز شده از ماینوکسیدیل به نام آمینکسیل است که متفاوت از ماینوکسیدیل عمل می‌کند. این ماده در این شامپوی فرانسوی به بهبود گردش خون در اطراف ریشه مو کمک می‌کند و به کلاژن اجازه نمی‌دهد که در اطراف پیاز مو تجمع کند.

شامپوی ویشی

شامپو Dove

شامپوی dove

یکی از شامپوی مناسب موی چرب که طرفداران زیادی دارد، شامپوی dove است. این شامپو از آیین‌های سنتی مراقبت از زنان ژاپنی الهام گرفته شده است. در ترکیبات شامپوی dove از شیر برنج و چای ماچا استفاده شده است که قادر است تار و پوست سر را از انواع ناخالصی‌ها و سبوم اضافی پاک کند. این شامپو قادر است مو را تغذیه و تقویت کند و از تار مو در مقابل عوامل مضر خارجی محافظت کند. شامپوی مذکور احساس سنگینی به مو نمی‌دهد و برای استفاده روزانه مناسب است.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟ بسیاری از بانوان بعد از دکلره و یا بلوند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *