سوتین مناسب افتادگی

سوتین مناسب افتادگی برای افرادی که دارای سینه‌های شل و افتاده هستند، بهتر است چه مدل باشد؟ در این مقاله به بررسی بهترین سوتین برای کسانی پرداخته شده است که مدل سینه آن‌ها افتاده و آویزان می‌باشد. این افراد برای لیفت و بالا بردن سینه خود باید از سوتین مناسب خود استفاده کنند. استفاده از هر نوع سوتینی مشکل افتادگی سینه را رفع نمی‌کند. سوتین مناسب افتادگی سینه برای کسانی ضروری است که در دوران شیردهی، یائسگی و یا حتی بارداری دچار شل شدن و در نهایت افتادگی سینه شده‌اند. معمولا با گذشت سن و یا به دلیل داشتن سینه‌های بزرگ ممکن است در طول زمان دچار افتادگی و آویزان شدن سینه شوید که به آن افتادگی سینه یا پتوز پستان (Breast ptosis) گفته می‌شود.

از عوامل افتادگی سینه

سینه دارای بافتی رشته‌ای و چربی است که با گذشت زمان این بافت‌ها تحلیل می‌روند. همچنین جاذبه باعث می‌شود پوست سینه در طول عمر کشیده شده و افتاده شود. در زمان شیردهی نیز سینه زنان بیش از حد معمول بزرگ می‌شود و پس از پایان دوره شیردهی، مجاری شیردهی پستان کوچک و جمع شده و سینه افتاده می‌شود.

همچنین یکی از دلایل افتادگی سینه، مصرف سیگار و مواد مخدر است که باعث می‌شود بافت پروتئینی سینه نابود شده و در نهایت سینه افتاده شود. از دیگر عوامل تاثیرگذار در افتادگی سینه می‌توان به کاهش وزن، عوامل ژنتیکی و عدم استفاده از سوتین مناسب در هنگام ورزش نیز اشاره کرد.

تاثیر و نقش سوتین در افتادگی سینه

بهتر است بدانید که استفاده از یک سوتین مخصوص نمی‌تواند منجر به افتادگی سینه شود. ولی در هر شرایطی مانند دویدن و ورزش‌های شدید، اگر از سوتین مناسب ورزشی که سینه را سفت نگه می‌دارد استفاده نشود ممکن است فرد دچار افتادگی سینه شود. همچنین انتخاب اشتباه سایز سوتین و نامناسب بودن آن نیز می‌تواند منجر به آویزان شدن و افتادگی سینه شود. اگر سوتین برایتان بزرگ است و یا بند آن بسیار شل است حتما آن را تعویض کنید، زیرا سوتین گشاد نقشی در محافظت از سینه در برابر جاذبه ندارد و با گذشت مدتی سینه شما را دچار افتادگی خواهد کرد. اگر قصد دارید مشکل افتادگی سینه خود را حل کنید، ورزش بهترین گزینه است. ولی برخی از سوتین‌ها نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای حل مشکل افتادگی سینه استفاده کنید.

انواع سوتین مناسب افتادگی

سوتین تیشرتی

یکی از انواع سوتین مناسب افتادگی می‌تواند سوتین تیشرتی باشد که بهترین گزینه برای افراد دارای افتادگی سینه محسوب می‌شود. سوتین تیشرتی دارای یک کاپ صاف است که سینه را با ظاهری گرد و زیبا نشان می‌دهد. این سوتین قابلیت بالا کشیدن و لیفت کردن سینه را دارد. مدل سوتین تیشرتی سوتینی لیفت دهنده است و با پوشیدن آن به مرور زمان می‌توانید مشکل افتادگی و آویزان بودن سینه خود را حل کنید. از این سوتین می‌توان در زیر تمامی لباس‌ها استفاده کرد، زیرا قالب کاپ آن صاف و بدون درز است.

سوتین فنردار

از دیگر گزینه‌های مناسب برای افرادی که افتادگی سینه دارند، خرید سوتین فنردار است. سوتین فنردار به دلیل داشتن فنر در زیر کاپ خود گزینه مناسبی برای افرادی است که از مشکل افتادگی سینه رنج می‌برند. سوتین فنردار قابلیت لیفت کردن سینه را دارد و می‌تواند سینه را در حالت طبیعی نگه دارد، از این رو بهترین حمایت کننده برای سینه محسوب می‌شوند. لذا در صورتی که سینه شما افتاده شده است و یا آویزان و شل است، به سراغ سوتین فنردار بروید. بهتر است همزمان با استفاده از این سوتین‌ها، ورزش کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

سوتین فنردار

سوتین جک‌دار یا push-up

از دیگر سوتین مناسب افتادگی، سوتین جک‌دار یا پوش آپ است. همانطور که از نام این سوتین پیداست، استفاده از این سوتین برای کسانی توصیه می‌شود که سینه افتاده و لاغری دارند. اکنون ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که سوتین جک‌دار یا سوتین پوش آپ چیست؟ سوتین‌های اسفنجی که در قسمت زیر کاپ آن‌ها مقدار زیادی اسفنج دارند و یا پدهای جدا در زیر کاپ برای لیفت دادن سینه‌ها وجود دارد را سوتین‌های پوش آپ یا جک‌دار می‌گویند.

سوتین پوش آپ

سوتین جک‌دار انتخاب بسیار مناسبی برای بالا بردن سینه لاغر و افتاده هستند که می‌توانند سینه لاغر و افتاده را خوش فرم نگه دارند. بهترین نوع سوتین پوش آپ، سوتین اسفنجی مدل بالکنی است که خط سینه را به زیبایی نشان می‌دهد. کسانی که سینه شل و کوچکی دارند می‌توانند از این مدل سوتین برای لیفت کردن سینه آویزان و افتاده استفاده کنند.

کلام آخر

در نهایت اینکه برای این که سینه‌های افتاده خود را لیفت کنید باید از سوتین‌های با حمایت کنندگی بالا و لیفت دهنده استفاده کنید که مدل‌های تی شرتی، بالکنی، اسفنجی و جک دار و سوتین‌های فنردار گزینه‌های مناسبی هستند. برای جلوگیری از افتادگی سینه نیز می‌توانید از این مدل سوتین‌ها استفاده کنید و بهترین راه ورزش کردن و تقویت عضلات سینه است.

نکته جالب توجه این است که بسیای از دختران نوجوان تمایل دارند که سایز سینه خود را بزرگ نشان دهند از این رو سعی بر این دارند تا با پوشیدن سوتین‌های یک یا دو سایز بزرگتر از خودشان، اندازه سینه‌هایشان را بزرگتر نشان دهند. این کار غلط به مرور زمان باعث افتادگی سینه‌ها و بد فرم و شکل شدن آن‌ها می‌شود. حتی در برخی از شرایط آسیب‌های جدی به غدد شیردهی وارد می‌شود چرا که مانع از رشد خوب آن‌ها شده‌اید.

سوتین لیفت کننده

مساله دیگر پوشیدن درست و اصولی سوتین است. از میان 10 خانم 7 الی 8 نفر از آن‌ها سایز استاندارد و مناسب خودشان را نمی‌دانند و همیشه سوتین با اندازه غلط را می‌پوشند که این نیز منجر به آسیب رساندن به بافت پستان‌ها می‌گردد. هدف اصلی پوشیدن سوتین لیفت‌کننده، محافظت و نگهداری از اندام‌های بدن است پس باید در انتخاب آن‌ها دقت خاصی را در نظر داشت. بیشتر بانوان تجربه شل شدن و افتادگی سینه را در یک دوره‌ای تجربه خواهند کرد. پس به هیچ عنوان به دلیل آویزان شدن پستانتان ناراحت نشوید و اعتماد بنفس خود را حفظ کنید. شما با خرید سینه بند‌های لیف‌دهنده و push up یا سوتین‌های مخصوص افتادگی سینه که در این مقاله به آن اشاره کردیم، می‌توانید ظاهری زیبا به سینه‌هایتان ببخشید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 4.5]

همچنین ببینید

مدل لباس تو خونه ای زمستانی

انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی دخترانه

در این مقاله با انواع مدل لباس تو خونه ای زمستانی برای بانوان که مناسب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *