آرایش شامپاینی با لباس مشکی
روانشناسی رنگ آبی

تست روانشناسی رنگ ها و شناخت شخصیت افراد بر اساس رنگ

تا چه میزان با تست روانشناسی رنگ‌ ها و شخصیت شناسی افراد بر اساس رنگ ‌ها آشنا هستید؟ در مقاله زیر سعی شده است تا بطور کامل در این زمینه و شناخت شخصیت افراد با استفاده از رنگ‌های مختلف صحبت شود. روانشناسان معتقدند که رنگی که توسط افراد انتخاب می‌شود و به عنوان رنگ مورد علاقه‌شان معرفی می‌شود می‌تواند نشانگر خصوصیات اخلاقی و روانشناسی آن فرد باشد. در واقع هر کس با توجه به خصوصیات اخلاقی و روانشناسی‌اش، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب می‌کند. امروزه همه مردم با این حقیقت آشنا هستند که رنگ‌ها نقش بسیار مهمی در روانشناسی ذهن مردم بازی می‌کنند. این برداشت و عقیده از گذشته نیز وجود داشته است. برای مثال در دوران پادشاهی ویکتوریا رنگ‌های بنفش و قرمز به عنوان نمادی برای نمایش ثروت استفاده می‌شد.

امروزه از رنگ‌های مختلف برای بروز احساسات مختلفی نیز استفاده می‌شود. در ادامه با تست روانشناسی رنگ ها و شناخت شخصیت افراد با توجه به رنگ مورد علاقه‌شان آشنا می‌شوید.

روانشناسی رنگ نارنجی و نماد این رنگ

روانشناسی رنگ آبی

بسیاری از مردم رنگ آبی را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب می‌کنند. معمولا کسانی که علاقمند به رنگ آبی هستند، انسان‌های احساساتی هستند که درونشان همواره به دنبال صلح و آرامش است. رنگ آبی پر طرفدار باعث تولید یک ماده شیمیایی آرام بخش در بدن انسان‌ها می‌شود و بسیاری از روانشناسان توصیه می‌کنند که از رنگ در اتاق خواب کودک استفاده شود. البته ناگفته نماند که رنگ آبی می‌تواند سرد و یاس آور نیز باشد. افراد فعال‌ و اکتیو معمولا از رنگ لباس آبی استفاده می‌کنند، از طرفی این رنگ شخص را وفادار جلوه می‌دهد و اثر مثبتی دارد. در دیزاین خانه‌های آفتاب‌گیر توصیه می‌شود تا حد امکان از رنگ آبی استفاده شود زیرا با القای حس سرما، دمای اتاق تعدیل می کند و فضایی با دمای متعادل به وجود می آورد. رنگ آبی برای افراد پر استرس و عصبی بسیار مفید است زیرا تعداد تنفس را کاهش می‌دهد و فشار عصبی را کم می‌کند.

روانشناسی رنگ آبی

افراد علاقمند به رنگ آبی معمولا زیرک، وفادار، برون گرا و صادق هستند. معمولا طراحان معماری می‌گویند که اگر در بخشی از خانه از رنگ قرمز استفاده شده باشد، برای کاهش شدت آن می‌توان از رنگ آبی استفاده کرد. با استفاده از این رنگ می‌توانید هوس و احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید. افرادی که علاقمند به رنگ آبی هستند معمولا ظاهر آرامی دارند و مورد احترام دیگران قرار می‌گیرند. این افراد معمولا در هنگام خرید لباس بسیار قانع و افراد اقتصادی‌ای هستند. افرادی که رنگ آبی رنگ مورد علاقه‌شان است، تمایل به تنها بودن دارند و دارای پشتکار زیادی هستند. این افراد همیشه امورات خود را با یک قانون و نظم خاصی انجام می‌دهند.

روانشناسی رنگ سفید

در تست روانشناسی رنگ‌ها به رنگ سفید می‌رسیم. این رنگ نماد پاکیزگی، بی گناهی و خلوص است. افرادی که این رنگ‌ را دوست دارند دارای خلاقیت، صلح و آرامش هستند. در صورتی که افراد مسن و پیر رنگ سفید را دوست داشته باشند نشانه این است که این افراد آرمان‌های غیرمنتظره‌ای دارند و ترجیح می‌دهند که یک زندگی کامل داشته باشند. رنگ سفید می‌تواند نور را منعکس کند و از این رو یک رنگ تابستانی محسوب می‌شود. این رنگ در میان طراحان مد و دکوراسیون به شدت محبوب است، زیرا قابلیت تناسب با همه چیز را دارد. معمولا افرادی که علاقمند به رنگ سفید هستند بسیار آرام بوده و شنونده خوبی هستند. این افراد به نظر دیگران اهمیت می‌دهند و دوستی‌هایشان برای آن‌ها ارزش دارد. این افراد زمان خود را آزادانه در اختیار دوستانشان قرار می‌دهند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 4.5]

همچنین ببینید

شناخت خصوصیات دختر آذر ماهی - کادای

بهترین و بدترین خصوصیات دختر آذر ماهی

اگر شما نیز به دنبال شناخت خصوصیات دختر آذر ماهی هستید، بهتر است مقاله زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *