بهداشت زیر بغل - کادای
بهداشت زیر بغل - کادای

بهداشت زیر بغل (حتما بخوانید)

چقدر به بهداشت زیر بغل خود اهمیت می‌دهید؟ آیا رعایت بهداشت زیر بغل برایتان اهمیت دارد؟ در این مقاله به بررسی یکی از موضوعات بسیار مهم که رعایت بهداشت زیر بغل می‌باشد، صحبت شده است. ممکن است با خواندن این مطلب این سوال در ذهن شما ایجاد شود که کی نسبت به زیر بغل خود حساس بوده‌اید و یا نسبت به آن توجه نشان داده‌اید؟ برای بسیاری از افراد زیر بغل آخرین جایی است که به آن اهمیت می‌دهند. ولی بهتر است بدانید که در صورت نادیده گرفتن این بخش از بدن خود ممکن است مشکلات جدی زیادی شود که شامل حساسیت، موهای برگشته به داخل و … است.

درست است که زیر بغل جزو جاهایی در بدن است که زیاد مورد توجه و اهمیت قرار نمی‌گیرد. ولی کمی عمیقا فکر کنید، آیا زیر بغل و توجه به بهداشت آن در اعتماد به نفس شما تاثیر نمی‌گذارد؟ تا به حال هنگام رفتن به یک میهمانی و پوشیدن یک لباس بدون آستین دچار مشکل نشده‌اید؟ بسیاری از مردان و زنان نهایت کاری که در زمینه بهداشت زیر بغل خود انجام می‌دهند، رفع موی زائد این بخش، استفاده از دئودرانت و لوازم بهداشتی زیر بغل است که برای این نقطه حساس اصلا کافی نیست. نادیده گرفتن بهداشت زیر بغل به راحتی می‌تواند سلامتی فرد را به خطر اندازد و مشکلات و عوارض جدی برای وی ایجاد کند. در صورت اهمیت نسبت به بهداشت زیر بغل خود بهتر است علاوه بر استفاده از محصولات بهداشتی زیر بغل، مقاله زیر را نیز مطالعه کنید.

تعریق بسیار زیاد در ناحیه زیر بغل

برخی مواقع ممکن است در اثر اضطراب و استرس و یا عواملی مانند گرمای زیاد در تابستان و یا ورزش کردن، بدن شما خصوصا از ناحیه زیر بغل بسیار عرق کند. ولی اگر تعریق شما بسیار زیاد است و سبب غیر قابل استفاده بودن لباستان می‌شود، بهتر است نسبت به رعایت بیشتر بهداشت زیر بغل خود اقدام کنید. برا یاین منظور یا باید پیراهن خود را روزی چند بار عوض کنید و یا به پزشک مراجعه کرده و نسبت به استفاده از دئودورانت تجویزی، تزریق بوتاکس یا درمان با لیزر اقدام کنید.

حل مشکل وجود خال گوشتی در زیر بغل

یکی دیگر از مسئله‌های مهم در رعایت بهداشت زیر بغل، توجه به خال گوشتی در زیر بغل است. همانطور که از نامش پیداست، این خال‌های گوشتی یک زائده اضافی در قسمت کوچی از زیر بغل است که آویزان می‌باشد. این خال‌های گوشتی از نظر ظاهری شبیه به زگیل هستند ولی کاملا بی‌ضرر می‌باشند. خال‌های گوشتی زیر بغل در اثر سایش مکرر و قسمت‌های چین‌دار زیر بغل ایجاد می‌شوند که کاملا بی‌ضرر هستند و آسیبی به فرد نمی‌رسانند. ولی اگر به بهداشت زیر بغل خود اهمیت می‌دهید، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کرده و آن را توسط یک متخصص بردارید. اگر تعداد خال گوشتی در زیر بغل شما زیاد است یا از داشتن آن‌ها خیلی اذیت می‌شوید، به پزشک خود مراجعه کرده تا آن را به صورت استریل قیچی و جدا كند.

از پوشیدن لباس تنگ خودداری کنید.

یکی از مشکلات رایج پوست زیر بغل در بسیاری از افرادی که به بهداشت زیر بغل خود اهمیتی نمی‌دهند، حساسیت پوستی یا قرمزی است. ممکن است در اثر شیو کردن موی زائد زیر بغل، گرمای هوا، جنس لباس و یا استفاده از دئودرانت دچار حساسیت‌هایی مانند قرمزی، یا بروز برجستگی شوید. به منظور رعایت بهداشت زیر بغل خود و عدم ابتلا به این حساسیت‌های پوستی، از لباس تنگی که به پوست زیر بغل شما بچسبد، خودداری کنید تا پوست این قسمت حساس از بدنتان سالم و شاداب بماند. بخصوص در هنگام ورزش از لباس تنگ استفاده نکنید.

برای شست و شوی زیر بغل خود بهتر است از صابون آنتی باکتریال استفاده کنید، ولی توجه داشته باشید که در مصرف آن هرگز زیاده‌روی نکنید. پوست این بخش از بدن بسیار نازک است و در صورت زیاد مالیده شدن می‌تواند برای فرد آزردگی ایجاد کند. در نهایت اگر پوستی حساس دارید از دئودورانت‌های فاقد عطر استفاده کنید، زیرا عطر یک محرک شایع است.

ایجاد موهای زیرپوستی

در صورت عدم رعایت بهداشت زیر بغل ممکن است در برخی از نقاط زیر بغل خود موی زائدی داشته باشید که به سمت داخل رشد کرده باشد. این حالت که در اثر تراشیدن مو ایجاد می‌شود موی زیر پوستی نام دارد. هنگامی که بالای فولیکول مو بریده می‌شود، یک لبه تیز ایجاد می‌شود که هنگام رشد به داخل سطح نفوذ کرده و برجستگی ایجاد می‌کند.

برای جلوگیری از این حالت بهتر است از تیغ‌های دارای یک لبه استفاده کنید. همچنین می‌توانید از اپلیدی نیز برای از بین بردن موی زائد زیر بغل خود استفاده کنید. البته بهترین روش برای از بین بردن موی زیر بغل جهت رعایت بهداشت این ناحیه، لیزر موی این بخش است که بهترین انتخاب می‌باشد. معمولا چند جلسه لیزر موی زیر بغل می‌تواند موی زبر این ناحیه را به راحتی از بین ببرد.

رعایت بهداشت زیر بغل

یکی از عوامل بسیار مهم که در رعایت بهداشت زیر بغل برای هر مرد و زنی ضروری است، لایه برداری منظم می‌باشد. اینکار در صورتی که روزانه انجام شود بسیار مهم است. فقط دقت کنید در روزهایی که از موم برای از بین بردن موی زائد خود استفاده کردید، دیگر لایه برداری انجام ندهید. برای لایه برداری زیر بغل می‌توانید از لیف و یا لوسیون‌های لایه برداری استفاده کنید. این محصولات بهداشتی زیر بغل دارای اسید گلیکولیک هستند و می‌توانند سلول‌های مرده را که می‌تواند مو را به زیر پوست بکشانند، جدا کنند.

رفع تیرگی زیر بغل

تیره شدن پوست زیر بغل در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که ممکن است شامل تغییرات هورمونی بدن، حساسیت به برخی لوازم بهداشتی، مردن سلول‌هایی در زیر بغل که در اثر تعریق زیاد و عدم شیو زیر بغل ممکن است ایجاد شوند. این تغییرات رنگدانه‌ای می‌تواند در بانوانی که پوست تیره‌ای دارند، شایع‌تر باشد. به منظور رفع تیرگی این ناحیه حساس و رعایت بهداشت زیر بغل بهتر است از پاک‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌های حاوی اسیدهای شیر و میوه که خواص روشن‌کنندگی طبیعی دارند، استفاده کنید.

تعریق بیش از حد زیر بغل

اگر تیرگی زیر بغل شما را آزار می‌دهد، درمان‌های خانگی زیر را امتحان کنید. اولین ماسک پیشنهادی ما به شما این است که آب یک عدد خیار را با مقدار کمی زردچوبه مخلوط کنید و آن را روی محل تیره شده بزنید و پش از چند دقیقه بشویید. ترکیب خیار و زردچوبه باعث ایجاد حس خنکی و تازگی و روشن شدن شما می‌شود. در صورتی که روغن نارگیل دارید می‌توانید دو قاشق از آن را بر روی زیر بغل خود بزنید و ماساژ دهید. این روغن یکی از بهترین روشن کننده‌ها برای زیر بغل محسوب می‌شود.

رفع تیرگی زیر بغل

همچنین می‌توانید آب یک عدد سیب زمینی را بگیرید و آن را برای ۱۵ دقیقه روی تیره زیر بغل تان بگذارید و سپس بشویید. یکی از بهترین روشن کننده‌های زیر بغل لیمو است. یک عدد لیمو را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و آن را روی تیره زیر بغل بمالید. اگر لیموی تازه در دسترس نبود، آب لیمو هم تا حدی موثر است. خاصیت روشن کنندگی لیمو برای را هرگز فراموش نکنید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 4]

همچنین ببینید

بهداشت ماشین لباسشویی - کادای

بهداشت ماشین لباسشویی (هرآنچه باید بدانید)

آیا به بهداشت ماشین لباسشویی خود اهمیت می‌دهید؟ در این مقاله به بررسی موضوع بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *