بهترین ویتامین پوست صورت کدام ها هستند؟ - کادای
بهترین ویتامین پوست صورت کدام ها هستند؟ - کادای

بهترین ویتامین پوست صورت کدام ها هستند؟

بهترین ویتامین پوست صورت کدام‌ ها هستند؟ در این مقاله بطور کامل درباره انواع ویتامین‌های لازم و ضروری برای پوست آشنا می‌شوید. ممکن است پوست شما ویتامین لازم خود را با مصرف سبزیجات و میوه‌ها بصورت منظم بدست آورد ولی در روال مراقبت از پوست نیز باید به وجود ویتامین‌ها برای بهبود پوست دقت کرد. با توجه به نتایج علمی می‌توان گفت که استفاده از مواد مغذی خاصی می‌تواند روند پیری پوست را به تعویق بیاندازد. در این مرحله توجه به رژیم غذایی متعادل اهمیت زیادی دارد. درست است که با داشتن رژیمی از غذاهای سالم پوست صورت شما درخشان و نرم باقی می‌ماند ولی با توجه به گفته‌های مری لپو، پزشک متخصص و استاد بالینی پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه Tulane، بدن فقط چند درصد از ویتامین را به پوست شما می‌رساند و مهم نیست شما در تغذیه خود چقدر از این ویتامین‌ها را مصرف کنید.

از طرفی هیچ راه مستقیمی وجود ندارد که بتوانید از این طریق کل ویتامین موجود در غذا را به پوست خود برسانید. راه حل این مسئله استفاده از انواع ویتامین‌های موضعی است که در جلوگیری از روند پیری پوست بسیار موثر است. از توصیه‌های موجود در ادامه مقاله استفاده کنید تا پوست شما بی‌نقص شود.

کرم ویتامین C مناسب پوست صورت

مصرف ویتامین A برای جلوگیری از چین و چروک پوست

یکی از بهترین ریز مغذی‌ها و مفیدترین ویتامین پوست صورت، ویتامین A است که در تقابل با افزایش سن و روند پیری عمل می‌کند. این ویتامین در انواع لوسیون‌ها و کرم‌های شبانه می‌توان یافت. مشتقات ویتامین A را با عنوان رتینوئید می‌شناسند.

به گفته دوریس دی پزشک متخصص، استاد دانشکده پوست در دانشگاه نیویورک Langone Medical، ویتامین A نقش موثری در کاهش چین و چروک، کاهش اثر لکه‌های قهوه‌ای و در نهایت صافی پوست می‌شود. بیشتر از 700 مورد آزمایش بر روی رتینوئید انجام گرفته که نشان می‌دهد تمامی مواد تشکی دهنده این ویتامین درست هستند. این ویتامین برای افرادی مناسب است که می‌خواهند پوست جوان‌تری داشته باشند.

نحوه استفاده از ویتامین A به این صورت است که باید در طول شبانه روز مصرف شود. جالب است بدانید که نور خورشید می‌تواند اشکال ویتامین A را غیر فعال کند. ویتامین A باید در طول چهار الی هشت هفته و بصورت مداوم استفاده شود تا بیشترین اثر خود را بگذارد.

ویتامین A مناسب پوست صورت

معایت و ضعف ویتامین A

این ویتامین ممکن است باعث تحریک، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست شما شود و بهبود آن هفته‌ها طول بکشد. افرادی که برای اولین بار است قصد استفاده از ویتامین A را دارند بهتر است به سراغ محصولات OTC بروند تا عوارض جانبی کمتری را تجربه کنند. این تحریک شدن به دلیل رتینول موجود در ویتامین A است که به مرور تبدیل به اسید رتینوئیک می‌شود. برای جلوگیری از تحریک شدن پوست بهتر است در شب دوم یا سوم، حداقل به مدت دو هفته اول، از رتینوئید OTC استفاده کنید. مقدار کمی از این دارو برای کل پوست صورت شما کافی است.

ویتامین B3 موثر در از بین بردن قرمزی پوست

از دیگر ویتامین پوست صورت می‌توان به ویتامین B3 اشاره کرد. این ویتامین به دلیل افزایش هیدراتاسیون می‌تواند نقش موثری در کاهش قرمزی پوست داشته باشد. این ویتامین را در انواع لوسیون، کرم و سرم می‌توانید پیدا کنید که اغلب به نام niacinamide در برچسب‌ها نشان داده شده است. طی تحقیقاتی ثابت شده است که حضور سرامید و اسیدهای چرب در پوست دو عنصر کلیدی در لایه محافظ خارجی پوست شما محسوب می‌شوند. در صورت تقویت این لایه، پوست شما می‌تواند رطوبت خود را حفظ کرده و عوامل تحریک پوست را از بین ببرد. در صورتی که پوست صورت شما خشک یا حساس باشد بهتر است به سراغ ویتامین B3 بروید.

یکی دیگر از مزایای مراقبت از پوست با ویتامین B3 این است که این ویتامین انتقال رنگدانه‌ها به سلول‌های پوست را مهار می‌کند و لکه‌های تیره را به حداقل می‌رساند. نحوه استفاده از این ویتامین به این صورت است که بهتر است در دو نوبت صبح و عصر استفاده شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. در صورت سوزش پوست ناشی از رتینوئید بهتر است از نیاسینامید استفاده کنید. استفاده از این دو عنصر مفید علاوه بر کاهش سوزش و … می‌تواند در روند ضد پیری نیز بسیار موثر باشد.

ویتامین C بهترین ویتامین برای بهبود لکه پوستی

از دیگر ویتامین مناسب پوست می‌توان به ویتامین C اشاره کرد. این ویتامین را می‌توانید در ترکیبات کرم‌های مرطوب کننده به راحتی پیدا کنید. تحقیقات علمی نشان داده است که ویتامین C جزو ویتامین‌های مفید و عالی برای پوست است. رادیکال‌های آزادی که در این ویتامین وجود دارد روند چروک شدن و پیری را ضعیف و یا بطور کامل از بین می‌برد. با استفاده از ویتامین C می‌توانید پوستی صاف، نرم و بدون لکه قهوه‌ای داشته باشید.

جالب است بدانید که یک مطالعه بر روی زنانی که پوستشان با آفتاب آسیب دیده بود، انجام شده و این بیماران را به مدت 6 ماه تحت معالجه با ویتامین C قرار داده‌اند. استفاده از ویتامین C بر روی پوست این افراد نشان داد که رنگ پوست تغییر کرده و خطوط صورت و لک‌ها تا حد زیادی از بین رفته‌اند. مزایای ویتامین A و C شبیه به یکدیگر است و اگر در کنار هم استفاده شوند درصد موفقیتشان بیشتر است. ویتامین C جزو بهترین ویتامین مناسب پوست در کل جهان شناخته می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

نحوه استفاده از ویتامین C به این صورت است که در صبح روز قبل از مصرف کرم ضد آفتاب، ویتامین C را مصرف کنید تا پوست شما را از هرگونه رادیکال‌های آزاد تولید شده توسط UV محافظت کند.

ویتامین E بهترین ویتامین برای حفظ رطوبت پوست

ویتامین E نیز از سایز ویتامین‌های پوست صورت است. این ویتامین را به راحتی می‌توان در ترکیبات کرم ضد آفتاب و محصولاتی یافت که بعد از قرارگیری در معرض نور خورشید باید استفاده شود. این محصولات ضد پیری حداقل 1 درصد ویتامین E دارند. با استفاده از ویتامین E می‌توانید خشکی پوست خود را درمان کنید. بسیاری از پزشکان این ویتامین را با نام محافظ می‌شناسند، زیرا در خنثی سازی رادیکال‌های مضر آزاد بسیار موثر عمل می‌کند.

ویتامین E مناسب پوست

این ویتامین برای پوست بسیار مفید است. برای مثال در یک تحقیق صورت گرفته ثابت شده است که ویتامین E تعداد مولکول‌های ناپایدار ایجادشده پس از قرار گرفتن در معرض سیگار را به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. همچنین در صورت استفاده از ویتامین E قبل از قرارگیری در معرض آفتاب، پوست شما کمتر دچار تورم، قرمزی و خشکی می‌شود. در مورد نحوه استفاده از این ویتامین بهتر است آن را قبل و بعد از قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب استفاده کنید. زیرا یک اشعه قوی UV می‌تواند به راحتی ویتامین E موجود در پوست شما را نابود کند. پس حتما قبل از بیرون رفتن در آفتاب بهتر است استفاده از کرم‌های ضد آفتاب حاوی E و C را فراموش نکنید. استفاده از این ویتامین‌ها، التهاب موجود در پوست شما را که در اثر نور آفتاب ایجاد شده است، بهبود می‌بخشد.

ویتامین K موثر در کاهش سیاهی دور چشم

از سری ویتامین مناسب پوست می‌توان به ویتامین K اشاره کرد که معمولا در کرم دور چشم حاوی رتینول وجود دارد. استفاده از این ویتامین باعث می‌شود حلقه سیاه دور چشم بهبود یابد. سیاهی دور چشم به علت مویرگ شکننده‌ای است که اجازه می‌دهد خون به پوست برد. ویتامین K می‌تواند این لخته خون تشکیل شده در زیر چشم را کاهش دهد و این لکه‌ها را از بین ببرد. نحوه استفاده از ویتامین K به این صورت است که بهتر است در شب استفاده شود. ابتدا پوست را مأنوس به استفاده از رتینول کنید (یک یا دو بار در هفته اول) و سپس هر هفته یک‌ بار به‌طور شبانه استفاده از ویتامین k را اضافه کنید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

بهداشت ماشین لباسشویی - کادای

بهداشت ماشین لباسشویی (هرآنچه باید بدانید)

آیا به بهداشت ماشین لباسشویی خود اهمیت می‌دهید؟ در این مقاله به بررسی موضوع بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *