این کفش چه رنگیه
این کفش چه رنگیه

به نظر شما این کفش چه رنگیه

این کفش چه رنگی است، رنگ کفش، خطای دید در رنگ

این کفش چه رنگیه ؟ این سوالی است که در فضای مجازی با انتشار تصویر یک کتانی از کاربران پرسیده می شود. بعضی افراد در پاسخ به این چالش اذعان کردند که تصویر کفش مورد نظر را به صورت ترکیبی از رنگ های آبی و سفید مشاهده کرده اند و افرادی دیگر اظهار کردند که کفش مورد نظر را به رنگ سفید و صورتی می بینند.

اما واقعا این کفش چه رنگیه؟ درباره ی اختلاف نظراتی که در این زمینه وجود دارد باید بگوییم که دلیل آن به سلول هایی که در چشم وجود دارد باز می گردد این سلول ها را با نام میله ای و سلول های مخروطی می شناسند. این سلول ها مسئولیت دارند که سایه و رنگ ها را تشخیص بدهند. در صورتی که فضای مورد نظر از نور کافی بهره نبرد عملکرد آن ها دچار اشتباه می شود.

از دیدگاه شما این کفش چه رنگیه

با توجه به اینکه وظیفه ی تشخیص رنگ کفش بر عهده ی مغز ما است یکی از عوامل تاثیرگذار بر تشخیص رنگ ها است نور اطراف است که بر آن تاثیر زیادی می گذارد. حال باید گفت افرادی که رنگ صورتی و سفید را مشاهده می کنند که مغزشان این گونه تفسیر می کند که در پس زمینه رنگ آبی موجود است.افرادی که این کفش را سفید و آبی  مشاهده می کنند مغز آن ها این گونه تعبیر می کند که در بخش پس زمینه رنگ سفید است.

درباره ی چالش این کفش چه رنگیه

این تصویر برای اولین بار توسط فردی به نام Nicole Coulthard انتشار پیدا کرد او یک تصویر از کفش های جدید دوست خود را منتشر کرد و از کاربران خواست تا تشخیص بدهند که این کفش چه رنگیه؟ سوالی که وجود دارد این است آیا ممکن است یک فرد در حالت های مختلف این کفش را با دو رنگ متفاوت مشاهده کنند؟ پاسخ مثبت است رنگ نوری که در محیط وجود دارد باعث می شود که بر رنگ اجسام تاثیر بگذارد. این امر موجب می شود که پیش فرض ها نیز بر این مورد تاثیر بگذارند. به عنوان مثال اگر شما این پیش فرض را داشته باشید که بندهای کفش مورد نظر سفید است مغز گرایش دارد که رنگ آن را صورتی تشخیص بدهد.

واقعا این کفش چه رنگی است

هر کدام از رنگ ها را که تشخیص بدهید نگران نباشید چشم شما از لحاظ کارکرد هیچ مشکلی ندارد. این چالش با نورپردازی خاص طراحی شده است. از این ترفند به عنوان خطای دید در رنگ در صنعت دندانپزشکی نیز بهره گرفته می شود.

یک نظریه ی جالب دیگر نیز در این مورد وجود دارد برخی از کارشناسان عقیده دارند که افرادی که راست مغز هستند یعنی بخش راست مغزشان فعال است این کفش را به رنگ صورتی مشاهده می کنند. افرادی که رنگ آبی یا طوسی را می بینند سمت راست مغزشان فعال است. این چالش در فضای مجازی بازتاب های زیادی داشته است. چندی پیش این چالش در ارتباط با یک لباس نیز راه اندازی شد.پس نگرانی در ارتباط با کور رنگی وجود ندارد. درباره رنگ واقعی این کفش باید گفت که صورتی است و این کمپانی تنها در موارد سفارشی از رنگ صورتی و آبی استفاده می کند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

کتونی تولید ملی

بهترین تولیدی‌ های کفش کتانی ایرانی کدامند؟

بهترین کفش کتانی ایرانی را از کدام فروشگاه می‌توان تهیه کرد؟ آیا فروشگاه‌هایی را می‌شناسید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *