انگشتر ماه دی را از چه سنگی می‌توان درست کرد؟
انگشتر ماه دی را از چه سنگی می‌توان درست کرد؟

انگشتر ماه دی را از چه سنگی می‌توان درست کرد؟

آیا می‌دانید انگشتر ماه دی را از کدام سنگ مخصوص متولدین دی ماه درست می‌کنند؟ در این مقاله به بررسی انواع سنگ‌های متولدین دی ماه و ویژگی هر یک از این سنگ‌ها پرداخته شده است. اصلی‌ترین سنگ ماه تولد دی گارنت است. یاقوت سرخ، عقیق، لاجورد، اونیکس نیز سنگ‌های فرعی متعلق به دی ماه می‌باشند. متولدین برج بز با استفاده از این سنگ‌ها در انگشتر خود می‌توانند بیشترین تطابق و هماهنگی را جهت جذب انرژی کائنات و مخصوصا سیاره خود یعنی زحل داشته باشند.

گارنت سنگ مخصوص متولدین دی ماه

یکی از سنگ‌های معروف متولدین دی ماه، سنگ گارنت است که در انگشتر ماه دی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ جزو ده سنگ قیمتی مختلف است که ساختار شیمیایی مشابه دارد و دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌های قرمز تا نارنجی و زرد، سبز، قهوه‌ای، بنفش، صورتی یا حتی سیاه است. تفاوت عمده بین این سنگ‌ها در رنگ، تراکم و معیار شاخص شکست آن‌ها است. سنگ گارنت همیشه در طول تاریخ محبوبیت زیادی دارا بوده است و درجه سختی آن 7 تا 7.5 درجه بر مقیاس موهس می‌باشد. یکی از قدیمی‌ترین سنگ‌های گارنت گردنبندی مهره‌ای شکل است که حدود سه هزار سال پیش از میلاد در قبر جوانی دفن شده بوده و جدیدا یافت شده است. همین امر نشان دهنده سختی و دوام زیاد این سنگ است.

سنگ گارنت

سنگ گارنت ممکن است با سایر سنگ‌های گران قیمت‌تر اشتباه گرفته شود. مثلا گارنت قرمز شبیه به روبی است و نمونه زرد آن ممکن است با توپاز طلایی و گران قیمت اشتباه گرفته شود. نمونه سبز این سنگ بسیار شبیه به زمرد است. اخیرا گارنت‌های کشور موزامبیک (شرق آفریقا) به دلیل کیفیت بسیار زیاد و رنگ قرمز آن بسیار محبوبیت دارند. همچنین نمونه این سنگ را می‌توان را کشورهای آفریقا، هند، روسیه، آمریکای جنوبی، ماداگاسکار، پاکستان و ایالات متحده یافت. گارنت سنگ ماه تولد دی، بهمن، اردیبهشت و آبان می‌باشد.

خواص و قدرت سنگ گارنت برای متولدین دی ماه

اگر از این سنگ در انگشتر ماه دی استفاده شود، می‌تواند به طور معجزه‌زایی کل بدن را تصفیه کند. این سنگ قادر است خون، قلب و ریه را ترمیم کرده و در جذب ویتامین و مواد معدنی به بدن موثر عمل کند. این سنگ از لحاظ احساسی می‌تواند فرد را از فکرهای غمگین قدیمی رها سازد و نقش زیادی در بالا بردن اعتماد به نفس و موانع و تابوها دارد که سبب احیای حس دوست داشتن و تمایلات جنسی خواهد شد.

از نظر نیروهای روحانی قرار دادن یک گارنت بر روی پیشانی در هنگام مدیتیشن باعث می‌شود که زندگی‌های گذشته را تجسم کنید. گارنت برای وقتی که در جستجوی اطلاعاتی هستید و درباره آن مدیتیشن می‌کنید بسیار مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید که گارنت یک سنگ محافظ است و اطلاعاتی که ممکن است برایمان الهام شوند برای آگاهی و درمان معنوی ضروری هستند. ستگ گارنت نه تنها قادر به محافظت از شخص در برابر امواج منفی را دارد، بلکه قادر است انرژی منفی را به سمت مبدا برگرداند. در واقع اگر شخص در وضعیتی قرار داشته باشد که دروغ، شایعه و یا حرف منفی در مورد وی شود، گارنت می‌تواند مانند یک سپر محافظتی در این موقعیت‌ها عمل کند و اجازه ندهد شخص آسیب ببیند.

روبی از سنگ‌های ماه دی

روبی همان یاقوت سرخ است که سنگی بسیار نادر و کمیاب می‌باشد. این سنگ در طبیعت بسیار گرانبها است و رنگی قرمز مایل به قهوه‌ای دارد و شبیه به تمشک سرخ است. این سنگ در انگشتر ماه دی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سختی بسیار خوبی بعد از الماس دارد. سنگ روبی بسیار درخشان است و رنگ آن مهم‌ترین ویژگی‌اش است. غیرممکن است که یک یاقوت زینتی با کیفیت بیش از سه قیراط را پیدا کنید، بنابراین اندازه‌های کوچک نیز قابل قبول شمرده شده و بیشتر سنگ‌های جواهر یاقوت سرخ زیر سه قیراط ساخته می‌شوند.

سنگ روبی

هندوستان یکی از منابع اصلی یاقوت سرخ است که این موضوع توسط بسیاری از نوشته‌های ادبی و هنری برای بیشتر از دو هزار سال ثابت شده است. بهترین کیفیت و شفاف‌ترین رنگ این سنگ معمولا برمه است که می‌تواند به اندازه الماس یا حتی بیشتر از آن ارزش داشته باشد. در واقع سنگ روبی بسیار شبیه به سنگ یاقوت کبود است و هر دو از خانواده کروندوم هستند. ماهیت هر دوی این سنگ‌ها یک ماده معدنی است که دارای رنگ‌های متفاوتی است.

خواص یاقوت سرخ برای متولدین دی ماه

یاقوت سرخ یا همان روبی با خورشید مرتبط است و برای حفظ سلامتی روحی و روانی فرد بسیار موثر است. در قرون وسطی یاقوت سرخ را به عنوان یک سنگ آینده بین می‌شناختند و باور داشتند که در هنگام نزدیک بودن خطر، سنگ روبی تیره می‌شود. ایوان چهارم تزار روسیه می‌گفت که یاقوت سرخ برای قلب، مغز و حافظه مفید است. در قرن سیزدهم از این سنگ بصورت آسیاب شده برای درمان مشکلات کبدی استفاده می‌کردند و در قرن‌های 15 و 16 میلادی از این سنگ برای مقابله با سم استفاده می‌شده است. در آن زمان اعتقاد داشتند با مالیدن پودر یاقوت سرخ به پوست، جوانی و نیروی حیات به فرد بازگردانده می‌شود.

برای هزاران سال، روبی به عنوان سنگ عشق، انرژی، شور و شوق (به علت تحریک چاکرای قلب)، قدرت و زندگی عاشقانه در نظر گرفته می‌شد. روبی، مانند هیچ جواهری دیگری در جهان، نمادی کامل برای احساسات قوی است. عنصر مهم دیگر روبی علاوه بر آتش، خون است و گفته شده که روبی برای بازگرداندن نیروهای حیاتی زندگی و افزایش انرژی و قدرت می‌باشد. همچنین روبی به عنوان سنگ شجاعت شناخته شده است، و افسانه‌ها به ما گفته‌اند که یک فرد با داشتن روبی می‌تواند در زندگی بدون ترس از شر و بدبختی گذران عمر نماید. یاقوت سرخ سنگ ماه تولد دی، آذر، آبان است.

عقیق سنگ متولدین دی ماه

سنگ عقیق از دیگر سنگ‌های متولد دی ماه است که در توده‌های سخت گرد مانندی در سنگ گدازه‌های آتشفشانی بوجود می‌آید. هر زمان که این توده‌ها شکافته شوند، تنوع بسیار زیادی از انواع رنگ و طرح ایجاد می‌شود که عقیق را از سایر کالسدونی‌ها متمایز و قابل تشخیص می‌کند. در طول امپراتوری بیزانس(روم شرقی – قسطنطنیه) یک سری کاسه‌هایی از عقیق ساخته می‌شد که در میان خانواده‌های اشرافی در اروپا و … بسیار مورد استقبال قرار گرفت. بعدها در اروپا و موزه‌ها مانند لوور فرانسه نمونه‌هایی از این عقیق را برای بازدید مردم قرار دادند که دارای طراحی‌های بی‌نظیری هستند.

فقط در یکی از مجموعه‌ها بیشتر از سه هزار کاسه عقیق توسط مهرداد (شاهزاده ای ایرانی با اجداد یونانی) جمع آوری شده است که نشان دهنده طرز استفاده از عقیق در گذشته است. امروزه ایدار-اوبراشتاین (Idar-Oberstein) از بهترین مراکز کنده کاری عقیق در جهان شناخته شده است، روزانه طیف عظیمی از سایر سنگ‌های قیمتی از سراسر جهان نیز وارد ایدار می‌شود. همچنین عقیق سنگ ماه تولد دی، مرداد، بهمن، آبان و شهریور است.

سنگ عقیق در انگشتر ماه دی

خواص سنگ عقیق

اگر در انگشتر ماه دی از سنگ عقیق استفاده شود، می‌تواند شفا بخش و بخت آور باشد. در کل این سنگ قادر است تا به فرد کمک کند تا دوست واقعی خود را از افراد دروغین تشخیص دهد. برای حفاظت از کودکان در برابر خطر و زمین افتادن خصوصا در زمان طوفان و رعد و برق از این سنگ استفاده می‌شود. از لخاظ فیزیکی استفاده از سنگ عقیق می‌تواند در بهبود گردش خون، درمان اختلالات پانکراس، و نیز پاکسازی و ترمیم پل بین قلب و ذهن فرد بسیار موثر عمل کند.

گفته می‌شود که عقیق قادر است حافظه و یا تمرکز افراد را افزایش داده و استقامت فرد را بالا ببرد. این سنگ قادر است به فرد کمک کند حقیقت را تشخیص دهد و شجاعتش دو برابر گردد. سنگ عقیق فرد را در برابر خطر محافظت می‌کند و تاثیر زیادی در آرام کردن فرد دارد. این سنگ از بروز بی‌خوابی جلوگیری می‌کند و می‌تواند فرد را با آرامش خاصی به خواب ببرد.

لاجورد سنگ متولد دی ماه

لاجورد سنگی است که از سنگ‌های دیگر ساخته شده است. لازوریت (Lazurite)، سودالیت (Sodalite)، کلسیت (Calcite) و پیریت چند نمونه از سنگ‌هایی است که لاجورد را تشکیل می‌دهند! رنگ، ترکیب، و ظاهر، بسته به مقدار مختلف از مواد معدنی، متفاوت خواهد بود. لاجورد دارای رنگ آبی عمیق تیره با سفید می‌باشد. در واقع لاجورد با ترکیبی بسیار شبیه به سنگی طبیعی ساخته شده است، اما سنگ‌های تقلبی‌ای مثل سنگ جاسپر رنگ شده و سایر مواد با ترکیبات مس و پیریت به عنوان لاجورد طبیعی در بازار وجود دارد.

لاجورد طبیعی معمولا در تخته سنگ یا در سنگ آهک یافت می‌شود. در کوه‌های باستانی مرتفع افغانستان بهترین کیفیت از لاجورد را که از شش هزار سال قبل استخراج می‌شد، می‌توان یافت. داستان‌ها به ما می‌گوید که لاجورد مورد علاقه تمدن‌های باستانی بین النهرین تا مصر، ایران، یونان و رم بوده است. گفته شده است که لاجورد در اوایل هزاره چهارم قبل از میلاد مسیح در شهر باستانی اور(Ur) بسیار رونق داشته است.

سنگ لاجورد

خواص درمانی سنگ لاجورد

لاجورد، جواهر مدیتیش و تفکر است و الهام بخش ما بسوی روح جاودانه می‌باشد؛ باشد که دریابیم عشق، جاودانگی و خداوند، هر سه یکی هستند. انواعی از این جواهر که دارای درخشش عمیق بوده و در رنگ آبی درخشان هستند، از همه مفیدتر می‌باشند. مقدار عمق رنگ – شیارها و خطوط طلائی، که نشان‌دهنده اصالت لپیس لازولی هستند، برق خاص و انرژی مثبت و استثنائی، به سنگ می‌دهند.

اگر لپیس لازولی را بروی بدن قرار دهند، دارای قدرت شفابخش، درمان کننده و تصفیه کننده زیادی می‌باشد. طیف‌های خنک کننده آبی تیره سنگ لاجورد، کمک زیادی برای رفع التهابات و تورم گلو می‌باشد. سنگ لاجورد به تعادل عملکرد تیروئید و هورمون‌ها در رفع افسردگی کمک می‌کند. این سنگ با تقویت و بهره گیری از سیستم ایمنی بدن، کم شنوایی، مشکلات چشم، خالص سازی خون، تسکین بی‌خوابی و سرگیجه و همچنین کاهش فشار خون را برطرف می‌کند. لاجورد سنگ ماه تولد دی و بهمن است.

عقیق سلیمانی سیاه یا اونیکس

با این که اونیکس، سارد و ساردونیکس از انواع کالسدونی محسوب می‌شوند ولی سنگ اونیکس بسیار به عقیق سیاه شباهت دارد و هر دوی آن‌ها متعلق به متولدین دی ماه هستند. در یونان باستان اکثریت کالسدئون‌ها را با هر رنگی اونیکس می‌نامیدند. اخیرا ذهنیتی که ما نسبت به سنگ اونیکس داریم، رنگ سیاه و سفید این سنگ است. جالب است بدانید که اونیکس در رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، سفید و خرمایی نیز وجود دارد و در کشورهای هند، برزیل، اروگوئه و ایالات متحده استخراج می‌شود.

عقیق سلیمانی

سنگ اونیکس را یونانیان و رومیان باستان معروف کردند. این سنگ در زبان یونانی به معنی ناخن یا پنجه است. در حقیقت این سنگ رنگی شبیه به رنگ پوست و گوشت انسان داشت و داستان از این قرار بود که یک روز بعد از ظهر، كوپيد(اسطوره‌ى روم‌) (دارگونه‌ى عشق‌ كه‌ پسر ونوس‌ بود و به‌ صورت‌ پسربچه‌ى بالدارى با تير و پيكان‌ تجسم‌ مى‌شود) ناخن‌های الهه آسمانی ونوس را هنگامی که خواب بود، بریده و آن‌ها را همانند پیکان نوک تیز صاف و بر روی کرانه دریاها پخش و سرنوشت آن‌ها را تبدیل به سنگ کرد (به وسیله پیکان سه دار گونه‌ای که سرنوشت انسان‌ها را تعیین می‌کند)، بدین ترتیب همانطور که آن‌ها دیگر قسمت بدن بهشتی و خدایی نبودند، آن‌ها هرگز از بین نمی‌رفتند.

خاصیت اونیکس یا عقیق سیاه

از این سنگ که در انگشتر ماه دی استفاده می‌شده است به منظور مبارزه با بیماری‌های پوستی مانند التهاب و یا آفتاب سوختگی استفاده می‌کردند. همچنین عقیق سیاه در درمان بیماری‌ها و عفونت‌های قارچی و ترمیم زخم‌های آلوده بسیار موثر عمل می‌کند. گفته می‌شود که اکسیر سنگ اونیکس را در آب بیاندازید و زیر نور مهتاب بگذارید یک شب خیس بخورد. سپس چند روز پشت سر هم آن را بر روی پوست ملتهب خود بکشید و یا آن را با یک پارچه خیس بر روی پوست خود ببندید.

انرژی موجود در سنگ اونیکس باید هر هفته یک بار در زیر آب تخلیه شود و در صورتی که بصورت مداوم یا بیش از یک دوره طولانی مورد استفاده قرار گیرد، با یک ماه ماندن در زمین دوباره قدرت می‌گیرد و می‌تواند انرژی خود را بیشتر کند. این سنگ مناسب افرادی است که از لخاظ فکر و عاطفه پر از استرس هستند. سنگ عقیق سیاه می‌تواند بدن را متعادل کرده و قدرت و هماهنگی بدن را بالا ببرند. برخی باور دارند که از عقیق سلیمانی برای افزایش کنترل بدن، قدرت شهود، غریزه، و شادی و همچنین کمک به جذب انرژی‌های جهان استفاده می‌شود.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

شناخت خصوصیات دختر آذر ماهی - کادای

بهترین و بدترین خصوصیات دختر آذر ماهی

اگر شما نیز به دنبال شناخت خصوصیات دختر آذر ماهی هستید، بهتر است مقاله زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *