آیا کراتین مو ریزش مو میاره

آیا کراتین مو ریزش مو میاره؟

این سوال ممکن است برای بسیاری از بانوان مطرح شود که آیا کراتین مو ریزش مو میاره؟ در این مقاله بطور کامل درباره عوارض و مشکلات ناشی از کراتین مو صحبت شده است. راز لطافت و زیبایی موی سلبریتی‌ها را فقط آرایشگرهای آن‌ها می‌دانند و بس. ولی خب می‌توان حدس زد که سلبریتی‌ها نیز از کراتین در برخی مواقع برای درمان موی خود استفاده می‌کنند. در واقع کراتینه به قدری محبوب و پر طرفدار شده است که هم زنان و هم مردان به این روش رو آورده‌اند. ولی با توجه به گفته محققانی که در زمینه مو و زیبایی فعالیت دارند و درباره ارتباط بین کراتینه و ریزش مو صحبت می‌کنند، آیا این روش می‌تواند به مو آسیب بزند؟ آیا کراتین مو ریزش مو میاره؟ در ادامه مطلب درباره رابطه کراتینه و ریزش مو صحبت شده است. با ما همراه شوید.

بررسی کراتینه و ریزش مو

در پاسخ به این سوال باید با قطعیت گفت که بله@ متاسفانه کراتینه در برخی موارد ممکن است منجر به ریزش مو شود. ولی این اتفاق برای همه نمی‌افتد. در روش کراتینه از مواد شیمیایی خشن برای صاف کردن موی بانوان استفاده می‌شود که همین مواد شیمیایی دلیل اصلی ریزش موی بانوان است. این مواد شیمیایی اثر خود را ممکن است در مدت زمان کوتاهی بعد از کراتینه نشان دهند و یا در مدت طولانی نمایان شود. مواد شیمیایی موجود در ترکیبات کراتینه سبب سوزش پوست سر شده و در نهایت منجر به خارش و ریزش بیش از حد مو می‌شود.

ریزش مو بعد از کراتین

اکثر مردم با هدف ترمیم کردن موی خود به سراغ روش کراتینه می‌روند. بانوان معمولا برای ترمیم موی خشک و آسیب دیده خود از کراتینه استفاده می‌کنند. ناگفته نماند که کراتینه مو بسیار خوب عمل می‌کند و لطافت و نرمی را به موی شما می‌دهد. با استفاده از روش کراتینه، مویی ابریشمی و نرم خواهید داشت و دیگر خبری از وز و فر مو نیست.

بعد از استفاده از کراتین، موی شما حتی می‌تواند سالم‌تر و درخشان‌تر از قبل شود. با این حال، درمان کراتینه برای همه مفید نیست. برخی از افراد با استفاده از کراتین نتایج غیرمنتظره‌ای را تجربه می‌کنند؛ یعنی به جای اینکه موهایشان ترمیم شود، خشک‌تر و آسیب‌دیده‌تر می‌شود و بیشتر از قبل دچار ریزش مو می‌شوند.اما با این که انتظار می‌رود کراتینه نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، پس چرا این اتفاق می‌افتد؟ در قسمت بعد به دلایل احتمالی رابطه بین کراتینه و ریزش مو می‌پردازیم.

چرا بعد از کراتینه دچار ریزش مو می‌شویم؟

محققان از 3 دلیل برای شفاف‌سازی ارتباط بین کراتینه و ریزش مو استفاده می‌کنند. این سه دلیل شامل ترکیبات شیمیایی موجود در تولید کراتینه، حساس بودن پوست سر افراد به این مواد و همچنین حرارت بسیار زیادی است که در فرایند کراتینه بر روی مو اعمال می‌شود.

در بدن انسان نوعی پروتئین محافظ به نام کراتین تولید می‌شود که ناخن، مو و پوست شما را تشکیل می‌دهد. کراتین موجود در محصولات کراتینه طبیعی نیست و گرفته شده از شاخ، پر، پشم و پوست حیوانات است. در بسیاری از شرکت‌های تولید مواد کراتینه از مواد شیمیایی مانند فرمالدئید نیز استفاده می‌شود که کاملا برای سلامتی پوست سر مضر است. در این صورت است که انتظار داریم کراتین موجود در این محصولات مانند پروتئین طبیعی بدن اثر کند و تاثیر زیادی بر روی پوست، مو و یا ناخن شما داشته باشد. این محصول نوعی درمان برای مو است که شما آن را اعمال می‌کنید و انتظار دارید موهای شما کاملاً براق، صاف و پرپشت‌تر به نظر برسند.

ولی همیشه اینطور نیست. زیرا ماده‌ای که بر روی موی شما زده می‌شود، کراتین خالص نیست. مواد شیمیایی موجود در محصولات کراتینه ممکن است برای برخی از بانوان و حتی آقایان مضر باشد ولی بر روی موی برخی دیگر موثر است. در ادامه هر یک از عوامل موثر در ریزش مو بعد از کراتین بطور کامل توضیح داده شده است.

وجود فرمالدئید در محصولات کراتینه

اگر هنوز هم این سوال در ذهن شما وجود دارد که آیا کراتین مو ریزش مو میاره؟ بله! و علت ریزش می‌تواند وجود فرمالدئید باشد که کاملا شیمیایی و سمی است. این ماده شیمیایی حتی می‌تواند منجر به سرطان در فرد شود. لذا ریزش مو ناشی از کراتینه کردن مو امری غیر طبیعی نیست.

هنگامی که مواد کراتینه حاوی فرمالدئید به موی شما برخورد می‌کند، با ریشه موی شما واکنش می‌دهد و فولیکول مو را تضعیف کرده و در نهایت منجر به ریزش مو می‌شود.

وجود فرمالدئید در محصولات کراتینه

حساس بودن پوست سر

در صورتی که پوست سر شما با هر نوع مواد شیمیایی در تماس باشد، می‌تواند سبب تحریک پوست سر شود. در صورتی که پوست سر شما بسیار حساس است، بهتر است به سراغ کراتینه یا استفاده از هر نوع ماده شیمیایی دیگری نروید تا به کف سرتان آسیبی نرسد. اگر اطلاعی از حساس بودن پوست سر خود ندارید، بهتر است علائم آن مانند درد، سوزش، خارش و قرمزی در پوست سر را بشناسید.

البته ناگفته نماند که این شرایط ممکن است به علت استرس، تغییر در محیط زندگی، استفاده از برخی لوازم آرایشی و تغییر رژیم غذایی اتفاق بیفتد. در صورتی که در حین انجام کراتین به این حالت رسیدید و پوست سرتان دچار سوزش یا خارش شدید شد، حتما به آرایشگر اطلاع دهید. در این مواقع آرایشگر اگر قصد داشته باشد کراتین را بر روی موی شما بزند، مو را خیس نمی‌کند و این کار تا میزان زیادی جلوی ریزش مو را می‌گیرد.

حرارت زیاد ناشی از اتوکشیدن موها حین کراتینه

حرارت زیاد اتومو در کراتینه

یکی از علت‌های اصلی ریزش مو بعد از کراتینه، حرارت بالایی است که در هنگام اتوکشی مو اتفاق می‌افتد. همانطور که می‌دانید در فرایند کراتینه، برای این که مواد کاملا جذب موهایتان شود از اتو با حرارت بسیار زیاد و به دفعات استفاده می‌شود. این حرارت فوق‌العاده زیاد که موهای شما منتقل می‌شود، سبب خشکی و شکننده شدن مو شده و در نهایت سبب ریزش شدید مو در فرد می‌شود. در برخی افراد این ریزش مو موقتی است و بعد از مدتی قطع شده و موهای جدید جای موهای ریخته شده را می‌گیرد. ولی اگر ریزش شدیدی داشتید و قطع هم نشد، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا آن را درمان کند.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟ بسیاری از بانوان بعد از دکلره و یا بلوند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *