آیا کراتین مو خوب است؟

آیا کراتین مو خوب است؟

آیا کراتین مو خوب است؟ کراتینه مو چه مزایا و معایبی دارد؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوال پرداخته شده است. اخیرا داشتن مویی سالم و لخت، علاقمندان زیادی را به سوی کراتینه مو کشانده است. این روش به قدری محبوب است که نه تنها زنان، بلکه مردان نیز برای صافی دائم نوی خود از کراتینه مو استفاده می‌کنند. ولی قبل از انجام این کار بهتر است با معایب و مزایای این روش آشنا شوید.

برخی از مردم معتقدند که کراتینه مو برای سلامتی فرد و حتی نزدیکانش مضر است. ولی برخی نیز معتقدند که مضرات استفاده از این روش به اندازه‌ای نیست که فرد را از داشتن موهای لخت و نرم منصرف کند. این دغدغه برای بسیاری از افراد وجود دارد که فواید کراتینه مو به مضراتش می‌ارزد یا خیر؟ در صورتی که شما نیز قصد کراتینه مو را دارید و نمی‌دانید که آیا کراتین مو خوب است یا خیر، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

کراتینه مو چیست و چه عوارضی دارد؟

یکی از روش‌های جدید و رایج برای لخت و نرم کردن مو خصوصا برای افرادی که موی فر دارند، کراتینه است که آن را با لقب صاف کننده معجزه‌گر نیز می‌شناسند. در واقع گفته می‌شود که کراتین روشی طبیعی برای لخت کردن مو است، در حالی که از مواد شیمیایی مضری در فرایند این کار استفاده می‌شود. با این حال هنوز هم این سوال مطرح است که آیا کراتین مو خوب است؟

آیا کراتین مو خوب است؟

کراتینه مو مناسب افرادی است که در اثر رنگ یا دکلره مداوم، موهای آسیب دیده و سوخته دارند. این افراد می‌توانند از کراتینه و احیا برای ترمیم بافت مو استفاده کنند. مزایای استفاده از کراتینه نسبت به سایر روش‌های ابریشم‌سازی مو بیشتر است و همین مسئله آن را تا این اندازه محبوب کرده است. البته دقت کنید که درمان موی آسیب دیده در اول کار با کوتاهی حل می‌شود و سپس نیازمند کراتینه است.

آیا کراتین مو خوب است؟ فواید این روش چیست؟

در این بخش با مهم‌ترین فواید و مزایای کراتین مو آشنا می‌شوید.

مناسب برای انواع مو

فرد با هر جنس مویی می‌تواند از کراتینه استفاده کند و هیچ محدودیتی در آن نیست. فرقی ندارد شما موی فر یا وزی داشته باشید، یا موهایتان رنگ شده و لخت باشد. در هر صورت می‌توانید از این روش برای ابریشم‌سازی موی خود استفاده کنید.

حالت‌ دهی آسان

از مزایای کراتینه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که حالت دهی مو بعد از این روش بسیار آسان است. بعد از کراتینه نیازی به استفاده از انواع محصولات و سشوار نیست. از مزایای کراتینه می‌توان به این مورد اشاره کرد که بعد از کراتینه موی شما کمتر در معرض حرارت و مواد شیمیایی قرار می‌گیرد.

تاثیرگذاری فوق‌العاده

هر چقدر هم موی شما وز و فر باشد، کراتینه آن را لخت و نرم تحویل شما می‌دهد و تاثیر آن بلافاصله بعد از انجام کراتینه مشهود است. در نتیجه بعد از کراتینه موی شما نرم و لخت خواهد شد و برای چند ماه از شر وز مو راحت هستید. بعد از گذشت چند ماه و با رشد مو، حالت طبیعی مو برمی‌گردد.

بهبود کیفیت ساختار مو

اگر هنوز هم این سوال را در ذهن خود دارید که آیا کراتین مو خوب است؟ باید گفت بله. این روش حفره‌های ساقه مو را را با کراتین پر می‌کند و بافت موی شما را نرم و براق می‌کند. در نتیجه این روش وز مو کاهش می‌یابد.

آیا کراتین مو مفید است؟

خواص کراتینه مو با درمان موخوره

به گفته برخی از متخصصان، با انجام کراتین موخوره‌‌های شما از بین می‌رود. البته این حرف در حد ادعا است و بصورت علمی ثابت نشده است. حتی کراتینه مو در برخی افراد سبب ایجاد موخوره نیز خواهد شد.

مراقبت از مو در برابر اشعه نور خورشید و آلودگی

از دیگر مزایای کراتینه کردن مو می‌توان به این مورد اشاره کرد که کراتینه، موی شما را از اثرات اشعه خورشید و نشستن آلودگی بر روی مو نجات می‌دهد و قادر به ترمیم موی آسیب دیده است. در هفته اول کراتینه به علت جذب زیاد کراتین بر روی مو، ظاهر موی شما کمی کدر به نظر می‌رسد. جای نگرانی نیست و بعد از مدتی موی شما براق و درخشان خواهد شد.

شانه کردن راحت ‌تر مو

بعد از کراتینه مو، موهایتان را می‌توانید به راحتی شانه کنید و حالت دهید. تا زمانی که روی موهایتان کراتین هست نیازی به استفاده از محصولات نرم‌کننده ندارید.

شانه کردن راحت ‌تر مو

تقویت موها

در پاسخ به افرادی که می‌پرسند “آیا کراتین مو خوب است؟” باید گفت که بله. کراتین سبب تقویت مو می‌شود، زیرا در ترکیبات آن انواع ویتامین‌های مورد نیاز مو وجود دارد. این مواد هم وز مو را از بین می‌برند و هم ساقه مو را تقویت می‌کنند.

ماندگاری طولانی مدت

از مزایای کراتینه کردن مو این است که تا مدت زیادی نیاز به درمان یا استفاده از انواع محصولات درمانی برای مو نیست، زیرا کراتینه ماندگاری طولانی مدت دارد. در روش کراتینه کراتین در فولیکول‌های مو نفوذ می‌کند و آسیب‌های موجود در ریشه تا نوک مو را برطرف می‌کند. با کراتینه مو تا مدت زیادی از داشتن موهای نرم و براق لذت خواهید برد.

مجعد نشدن مو با تغییر آب و هوا

موهای خیلی از افراد در شرایط مختلف آب و هوایی خیلی زود وز و مجعد می‌شود. استفاده از کراتینه مو در این افراد، مشکل را به‌ طور کامل حل می‌کند. پس از کراتینه این افراد با حضور در مناطق مرطوب و یا حتی در معرض باران، می‌توانند مطمئن باشند که برای موهایشان اتفاقی نمی‌افتد.

مضرات کراتینه مو

در پاسخ به این سوال “آیا کراتین مو خوب است” باید گفت که بله کراتین مو خوب است. ولی اگر از محصولات بی‌کیفیت در این روش استفاده شود و یا آرایشگر تخصص و مهارت کافی را نداشته باشد، می‌تواند مضر هم باشد. در ادامه با انواع معایب کراتینه مو آشنا می‌شوید.

مصنوعی بودن محصولات

در بدن انسان کراتین وجود دارد که نوعی پروتئین است و سبب رشد مو، ناخن و دندان می‌شود. ولی کراتین موجود در این محصولات شیمیایی است و بصورت مصنوعی تولید می‌شود. به همین دلیل است که برخی افراد بعد از کراتینه دچار خارش و سوزش چشم یا پوست سر می‌شوند.

قیمت بالای کراتینه مو

یکی از معایب کراتینه مو گران بودن آن است. برای این روش باید هزینه زیادی را بپردازید، خصوصا اگر موهای بلندی دارید. در برخی موارد گفته می‌شود که بعد از کراتینه نیاز به مراقبت خاصی نیست، ولی برای ماندگاری بیشتر کراتینه بهتر است از برخی محصولات خاص استفاده کنید. برای مثال شامپوی بدون سولفات باعث ماندگاری بیشتر و بهتر کراتین می‌شود که نسبت به سایر محصولات قیمت بیشتری دارد.

آسیب دیدن مو

بدون شک یکی از مزایای کراتینه مو، بافت زیبا و نرم مو است. ولی در بسیاری از موارد، کراتینه سبب خشک شدن مو شده و بعد از چندین بار شستن، آسیب جدی به مو می‌زند. این مورد ممکن است به دلیل حرارت بسیار زیاد اتوکشی در فرایند کار و یا کیفیت پایین مواد باشد.

برخی از افراد گزارش می‌دهند که پس از 6 تا 8 ماه پس از انجام کراتین درمانی، موهایشان آسیب جدی دیده است .حتی بدتر و بیشتر از قبل درمان، که احتمالا علت اصلی این مضرات کراتینه مو حرارت بالای آهن داغ اتوی مو می‌باشد که باعث آسیب به مو و شکنندگی آن می‌شود.

آسیب دیدن مو

افزایش ریزش مو

یکی از معایب کراتینه، ریزش شدید مو است. در برخی موارد موی فرد نازک شده و یا حتی شاهد کچلی در برخی قسمت‌های مو است. علت این ریزش ناگهانی مو بعد از کراتین زیاد مشخص نیست ولی گفته می‌شود علت اصلی این مشکل حرارت زیاد اتو مو می‌باشد که به فولیکول مو صدمه زده و آن را دچار ریزش می‌کند.

چرب شدن مو

آیا کراتین مو خوب است؟ در این یک مورد باید گفت خیر! بعد از کراتین به دلیل استفاده بسیار زیاد از سرم و مواد نرم کننده بر روی مو، تا مدت زیادی موی شما بیش از حد چرب می‌شود. این روش حتی ممکن است سبب بروز مشکلاتی پوست و مو و مواردی مثل شوره سر شود.

شوره سر

احتمالا این مورد اصلا به فکرتان هم نمی‌رسید که کراتینه سبب شوره سر شود. شوره سر بعد از کراتین رایج است و سبب التهاب پوست سر نیز می‌شود. دلیل این اتفاق، باقی ماندن بقایای مواد شیمیایی در لا به لای موی شما است که منجر به التهاب، ایجاد شوره یا پوسته پوسته شدن می‌شود.

شوره سر

خشکی بیش از حد مو

ممکن است در روزهای اولیه کراتین از داشتن موهای نرم و صاف کیف کنید. ولی علاوه بر این زیبایی بهتر است بدانید که با چندین بار شستن مو ممکن است نتیجه برعکس شود و دچار خشکی بیش از حد مو شوید. خشکی از ریشه تا نوک اتفاق افتاده و می‌تواند سبب آسیب جدی به مو شود.

از دلایل خشکی موی سر و پوست پوست شدن کف سر می‌توان به نفوذ مواد شیمیایی اشاره کرد. در واقع رسوبات مواد شیمیایی موجود در کراتین، مو را خشک و شکننده می‌کند. برای رفع این خشکی بهتر است به سراغ روغن‌های طبیعی مثل آرگان و زیتون بروید که خاصیت درمانی دارند.

کم پشت به نظر رسیدن مو

کم پشت به نظر رسیدن مو

با این که کراتینه سبب صاف و لخت شدن مو می‌شود ولی از مهم‌ترین مشکلاتی که فرد بعد از کراتینه به آن دچار می‌شود، این است که با صاف شدن بیش از حد، مو بسیار کم حجم به نظر می‌رسد. کم پشت به نظر رسیدن مو به دلیل اتوکشی با حرارت بالا در فرایند کراتینه است که می‌تواند منجر به ریزش، موخوره و سایر عوارض شود.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 1 میانگین: 5]

همچنین ببینید

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟

آیا شامپو ضد زردی تاثیر دارد؟ بسیاری از بانوان بعد از دکلره و یا بلوند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *