سود لوازم آرایشی
سود لوازم آرایشی

آیا لوازم آرایشی سود دارد؟ (فروش، مغازه، شغل)

آیا لوازم آرایشی سود دارد؟ برای راه‌اندازی یک مغازه که در زمینه فروش لوازم آرایشی چه مقدار سرمایه لازم است؟ در مقاله زیر اطلاعات کاملی درباره فروش و راه‌اندازی مغازه لوازم آرایشی فروشی صحبت شده است. با توجه به آمارها می‌توان گفت که ایران دومین کشور خاورمیانه است که مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در آن بالا می‌باشد. کارشناسان حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی نگاه مثبتی به این موضوع دارند و معتقدند که علت اصلی این آمار، تمایل مردم به سوی زیبایی و پاکیزگی است. برخی از متخصصان و کارشناسان نیز به این آمار نگاه منفی دارند و معتقدند این موضوع ناشی از تهاجم فرهنگی و کمبود اعتماد به نفس در بین زنان و مردان ایرانی محسوب می‌شود. 

تاریخ انقضا روی تیوپ کرم و همه چیز راجع آموزش خواندن آن

موضوع تمایل زیاد مردم ایران به لوازم آرایشی بهداشتی بهترین بهانه است تا بازار کار این محصولات را بررسی کنیم. با وجود اینکه این آمار می‌تواند از نظر فرهنگی و اجتماعی نامناسب و ناخوشایند باشد ولی بیایید به این موضوع مثبت نگاه کنیم. همین تمایل زیاد در مردم به لوازم آرایشی و بهداشتی می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی را برای مردم فراهم کند. ممکن است در حال حاضر برای بسیاری از مردم این سوال ایجاد شود که آیا کسب و کار و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی برای صاحبان کسب و کار سودی دارد یا خیر؟ در ادامه بطور جامع و کامل به بررسی سود لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران و سرمایه لازم برای راه‌اندازی یک مغازه آرایشی بهداشتی پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

آیا لوازم آرایشی سود دارد؟
آیا لوازم آرایشی سود دارد؟

آیا لوازم آرایشی سود دارد؟

مغازه لوازم آرایشی و تجارت بسیار پر سود آن در کشور

یکی از تجارت‌ها و بیزینس‌هایی که در ایران بسیار پر سود است، واردات و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی است، زیرا مردم ایران در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان رکورد دار هستند. تقریبا هر کس که در ایران به دنبال یک شغل پر درآمد و پر سود است، به سراغ افتتاح و راه‌اندازی یک مغازه لوازم آرایشی فروشی می‌روند. البته ناگفته نماند بسیاری از لوازم آرایشی‌های پرطرفداری که در فروشگاه‌های کشور موجود است، محصولاتی هستند که بصورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. مصرف این محصولات و عدم توانایی در تشخیص محصولات تقلبی و اصل می‌تواند خسارات و آسیب‌های جدی به سلامت شما وارد کند.

در ایران که پر مصرف‌ترین کشور در جهان در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی است، مشاغل متعددی در زمینه خرید و فروش لوازم آرایشی وجود دارد. هر روزه نیز افراد زیادی به دنبال تاسیس یک فروشگاه بزرگ هستند تا بتوانند محصولات آرایشی و برندهای مطرح لوازم آرایشی بهداشتی را به فروش برسانند. این شغل‌ها مجموعه کاملی از محصولات آرایشی و بهداشتی را از مراکز توزیع عمده لوازم آرایشی جمع‌آوری می‌کنند، سپس این محصولات را به مشتریان ارائه کرده و در قبالش مبلغی را به عنوان اصل سرمایه محصول و سود اضافه مغازه خود دریافت می‌کنند.

بررسی سود حاصل از فروش لوازم آرایشی بهداشتی
بررسی سود حاصل از فروش لوازم آرایشی بهداشتی

علت اینکه راه‌اندازی مغازه لوازم آرایشی پر سود است؟

آیا لوازم آرایشی سود دارد؟ سود لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران از کجا ناشی می‌شود؟ اگر به دنبال این هستید که در زمینه فروش محصولات آرایشی فعالیت کنید، ابتدا لازم است تا با سود حاصل از این کار آشنا شوید و بدانید این راهی که در آن قدم می‌گذارید ارشش را دارد یا نه؟ در واقع دلیل اقتصادی بودن راه‌اندازی مغازه لوازم آرایشی بهداشتی چندین عامل است که در ادامه لیست شده‌اند:

  • تمایل زیاد مردم به زیبایی
  • مرتبط بودن بازار کار این شغل با بانوان که منجر به افزایش حجم خرید و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی می‌شود.
  • تهاجم فرهنگی و کمبود اعتماد به نفس در بین زنان
  • واردات بسیار زیاد لوازم آرایش در ایران که 2/1 میلیارد دلار در سال است و کل خاورمیانه در سال 7/2 میلیارد دلار لوازم آرایشی بهداشتی وارد می‌کند. 
  • راه‌اندازی یک فروشگاه لوازم آرایشی مهارت و دانش خاصی را نمی‌طلبد.
  • بسیاری از مردم لوازم آرایشی بهداشتی با از طریق قاچاق وارد کشور می‌کنند و هزینه واردات و گمرک را پرداخت نمی‌دهند. همین امر باعث ایجاد سودهای بسیار زیادی برای صاحبان کسب و کار می‌شود.
  • تنوع محصولات زیاد این کسب و کار در کنار حاشیه سود مناسب آن بعلاوه مصرفی بودن این محصولات، زمینه درآمدی خوبی ایجاد نموده است.
  • محصولات آرایشی بهداشتی علاوه بر زیبایی ‌سازی می‌تواند جنبه درمانی نیز داشته باشد و مفید است.

در واقع در شغل لوازم آرایشی فروشی، عوامل زیادی تاثیرگذار هستند که نسبت به سایر مشاغل سبب دغدغه کمتری می‌شود از جمله مصرفی بودن، تنوع بالا، بازار هدف بودن بانوان در آن، مطالبه جامعه، حاشیه سود مناسب، جنبه‌های درمانی و بهداشتی. همین عوامل سبب می‌شود که روزانه فروش این محصولات افزایش یافته و سود زیادی از این کار حاصل شود.

سرمایه لازم برای راه‌اندازی یک مغازه لوازم آرایشی بهداشتی

در صورتی که قصد دارید در زمینه فروش محصولات آرایشی بهداشتی بصورت عمده فروش داشته باشید، نیاز به سرمایه بسیار زیادی دارید. همچنین علاوه بر مبلغ زیاد سرمایه‌گذاری، نیاز به یک محل با مساحت بالا و مطلوب دارید تا بتوانید لوازم آرایشی را نگهداری کنید. ولی اگر بخواهید در این زمینه خرده فروشی کنید باید در قسمت‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنید که درادامه شرح داده شده است.

بررسی موقعیت یک فروشگاه و میزان سرمایه لازم در فروش لوازم آرایشی
بررسی موقعیت یک فروشگاه و میزان سرمایه لازم در فروش لوازم آرایشی

توضیحات سرمایه گذاری

  • هزینه های رهن و اجاره فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی

قسمتی از سرمایه مورد نیاز برای آغاز به کار در زمینه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، بستگی به محل و موقعیت مغازه شما دارد که معمولا توسط صاحبان کسب و کار اجاره می‌شود. این سرمایه بستگی به استان، شهرستان و … دارد. بدون شک هزینه اجاره یک محل در تهران بیشتر از شهرستان‌ها است ولی در عوض ظرفیت فروش روزانه در این مراکز نیز بیشتر از فروش شهرستان‌ها می‌باشد.

  • سرمایه لازم برای دکوراسیون فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی

اولین چیزی که در ارائه محصولات آرایشی مهم است و منجر به فروش بیشتر می‌شود، ارائه محصولات در پوششی زیبا است. فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی نیز نباید از این موضوع غافل شوند. اولین چیزی که به فروشگاه آرایشی شما اعتبار می‌دهد، دکوراسیون زیبا است که سبب جلب توجه مشتریان شما می‌شود. با این وجود مقدار سرمایه لازم برای دکوراسیون فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی به سیاست‌های شما بستگی دارد که می‌تواند بسیار با قیمت بالایی انجام شود یا بصورت مختصر تنها نسبت به قفسه بندی آن اقدام کنید.

  • تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی چقدر هزینه می‌طلبد؟

به علت تنوع بالای محصولات آرایشی و بهداشتی، قیمت بسیار زیاد برخی محصولات، وارداتی بودن برخی از محصولات آرایشی، وابستگی به نرخ ارز، تنوع بالای شرکت‌ها و برندها، در واقع بیشتر سرمایه این شغل مربوط به این بخش است. میزان این سرمایه در هر فرد متفاوت است و بستگی به نظر صاحب کسب و کار، حجم سرمایه‌گذاری، مساحت محل فروشگاه، انبار داشتن یا نداشتن، موقعیت مغازه شما و … دارد. ولی بطور کلی در سال 98 برآوردی در این زمینه صورت گرفته که نشان‌ می‌دهد به ازای هر متر مربع مساحت فروشگاه سرمایه‌ای در حدود 15 الی 20 میلیون نیاز است تا نیازهای اولیه این محصولات تامین شود. این هزینه اکنون در سال 1400 قطعا افزایش یافته است.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 29 میانگین: 3.9]

همچنین ببینید

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو

بهترین وسیله برای آرایش ابرو شامل چه لوازمی است؟ قطعا به نقش ابروها در زیبایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *