آیا شورت گیاهی باعث عفونت میشود؟ - کادای
آیا شورت گیاهی باعث عفونت میشود؟ - کادای

آیا شورت گیاهی باعث عفونت میشود؟

حتما بارها این سوال برایتان پیش آمده است که آیا شورت گیاهی باعث عفونت می‌شود یا خیر؟ در این مقاله به بررسی کامل یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که اکثرا مردان و زنان نسبت به آن اهمیت زیادی قائل هستند و معایب و مزایای شورت گیاهی می‌باشد، پرداخته شده است.

بدون شک برای بسیاری از مردم بخصوص زنان اتفاق افتاده است که برای خرید وارد فروشگاه‌های لباس زیر زنانه رفته‌اند و با بسیاری از مدل‌های لباس زیر با انواع مدل و رنگ‌های جذاب روبرو می‌شوند. ممکن است با دیدن این حجم از مدل‌های فوق‌العاده یادتان برود که قصد خرید چه مدل لباس زیر را داشتید. ولی همانطور که می‌دانید لباس زیر در تماس کاملا مستقیم با پوست بدن شما است، لذا برای ممانعت از بروز حساسیت‌های پوستی و بیماری‌های پوستی مربوط به دستگاه تناسلی و … بهتر است در این باره مطالعه کنید تا بتوانید خرید مناسب و درستی داشته باشید.

یکی از انواع مدل‌های لباس زیر که اخیرا بسیار تبلیغات گسترده‌ای داشته و در هنگام خرید نیز توسط فروشندگان به مشتریان توصیه می‌شود، انواع لباس زیر گیاهی مانند شورت گیاهی یا زیرپوش گیاهی است. این اجناس گیاهی که دارای جنس و بافت بسیار نرم و راحتی هستند، در تنوع و مدل‌های بسیار زیادی هم برای مردان و هم برای زنان تولید شده و به فروش می‌رسند. لذا خرید این لباس زیرهای گیاهی می‌تواند برای همه وسوسه کننده باشد ولی بهتر است در مورد جنس این اجناس بیشتر مطالعه کنید تا با مزایا و معایب آن آشنا شوید. زیرا سلامتی بدن هر فرد در زندگی‌اش از مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه کند. عدم توجه به پارچه این لباس‌ها می‌تواند بهداشت و سلامتی شما را به خطر بیاندازد. در ادامه بطور مفصل‌تری درباره لباس‌های گیاهی صحبت شده است. با ما همراه باشید.

لباس زیر گیاهی

لباس زیر گیاهی به انواع لباس‌هایی گفته می‌شود که دارای جنس و بافت نرم، لطیف و بسیار سبک هستند و همانطور که از نامشان پیداست، در تهیه و تولید آن‌ها از مواد شیمیایی و مضر استفاده نشده است. شورت‌های گیاهی در انواع مدل و رنگ‌های بی‌نظیر تولید می‌شوند و همین تنوع و لطافت باعث شده است افراد زیادی نسبت به پوشیدن این شورت‌های گیاهی روی بیاورند. استفاده از شورت‌های گیاهی امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است و تبلیغات بسیار زیاد و حرفه‌ای در این زمینه انجام می‌شود تا مردم بیشتر نسبت به خرید این اجناس گیاهی تشویق شوند. البته همانطور که گفته شد این تبلیغات و نرمی و سبکی شورت گیاهی نیز در خرید مردم تاثیر کمی نداشته است و بسیاری از مردان و زنان مدام از این شورت‌ها استفاده می‌کنند.

مدل لباس زیر گیاهی مردانه

بسیاری از افراد سودجو نیز در کشورمان، با نام شورت طبیعی و گیاهی مردم را فریب داده و در هنگام تولید از الیاف و پارچه‌های نایلونی استفاده می‌کنند و این شورت‌های تقلبی را با نام شورت گیاهی و به قیمت‌های ارزان و وسوسه کننده در طرح و رنگ‌های مختلفی به فروش می‌رسانند. اگر تصور می‌کنید که در تولید شورت‌های گیاهی واقعا از الیاف طبیعی استفاده شده است، سخت در اشتباهید. دقت کنید که در صورت استفاده از الیاف طبیعی در لباس زیر زنانه یا مردانه قیمت این اجناس نباید ارزان باشد، پس شورت‌های ارزان قیمتی که با نام شورت گیاهی به فروش می‌رسند تقلبی هستند. اگر به دنبال لباس زیرهای مرغوب و بسیار باکیفیت و سالم هستید، بهتر است به دنبال شورت‌هایی بروید که از پنبه در الیاف آن استفاده شده باشد.

الیاف گیاهی

از مهم‌ترین الیافی که در تولید و تهیه انواع لباس زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‎توان به پنبه اشاره کرد. ناگفته نماند که الیاف دیگری نیز مانند کتان و کنف در تولید این لباس‌ها استفاده می‌شود. الیاف گیاهی و طبیعی بسته به اینکه از کدام بخش گیاه تهیه شده باشد، می‌تواند متغیر باشد. برای مثال الیاف دانه‌ای مانند پنبه، الیاف برگی مانند سیسال، الیاف ساقه‌ای مانند کتان، کنف الیاف سلولوزی مانند بامبو و انواع الیاف میوه‌ای مانند نارگیل وجود دارند که در تولید لباس زیر گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از دیگر الیاف طبیعی و مهمی که در تولید برخی لباس زیرهای رسمی از آن استفاده می‌شود می‌توان به ابریشم اشاره کرد. الیاف ابریشم دارای بافتی نرم و بسیار محکم می‌باشد که به دلیل قیمت بسیار بالای آن مورد توجه عموم مردم قرار نگرفته و فقط قشر خاصی از لباس زیرهای ابریشمی استفاده می‌کنند.

بافت لباس زیر در قدیم

در گذشته برای تولید لباس زیر معمولا از الیاف طبیعی مانند نخ یا پنبه استفاده می شد. ولی با گذشت زمان و تاثیرعوامل مختلفی مانند افزایش جمعیت، کمبود منابع طبیعی، افزایش استفاده از لباس زیر، تنوع در طراحی و بسیاری از عوامل دیگر سبب شد تا انسان‌ها نیاز به تنوع بیشتری از مدل، طرح و پارچه مورد استفاده در لباس زیر خود داشته باشند. در نتیجه با پیشرفت تکنولوژی الیاف مصنوعی متنوعی مانند نایلون، پلی استر و … ظاهر شدند. این الیاف‌های مصنوعی به دلیل قابلیت کشسانی مناسب، دوام زیاد، تنوع رنگ، انعطاف‌پذیری بسیار زیاد و … بسیار مورد استقبال و توجه مردم قرار گرفت.

بافت طبیعی لباس زیر در قدیم

با وجود اینکه حضور این الیاف‌های مصنوعی توانسته است منابع مورد نیاز نساجی‌ها را تامین کند، تنوع بیشتری به پارچه لباس زیرها بدهد و یا قدرت انتخاب مردم و یا طراحی‌های بیشتری را در صنعت پوشاک نسبت به قدیم ارائه دهد، با این حال استفاده از این لباس زیرهای گیاهی می‌تواند مضراتی را نیز به همراه داشته باشد. با توجه به حساس بودن لباس زیر و تماس مستقیم آن با بدن انسان، در صورتی که به مدت زیادی از لباس زیرهایی استفاده کنید که در بافت آن‌ها نخ کمتری وجود دارد، ممکن است دچار حساسیت پوستی، بیماری‌های تناسلی و یا عفونت دستگاه تناسلی شوید.

الیاف طبیعی مورد استفاده در لباس زیر گیاهی

الیاف پنبه‌ای: این الیاف از قدیمی‌ترین و مرغوب‌ترین الیاف از قدیم تا به حال محسوب می‌شود که در شورت‌های گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. الیاف پنبه دارای وزن کم، نرمی زیاد، استحکام، قابلیت تنفسی مناسب، قابلیت شست و شوی مناسب، لکه بری آسان، خنکی و ضد حساسیت بودن از ویژگی‌های این الیاف است. این الیاف اگر در شورت‌های گیاهی استفاده شود برای استفاده روزانه بسیار مناسب است.

الیاف بامبو که از الیاف سلولزی محسوب می‌شود، از پالپ گیاه بامبو یا الیاف طبیعی بامبو بدست می‌آید. جالب است بدانید که الیاف بامبو قطعا توسط نور و خاک تجزیه می‌شود و به همین دلیل جزو محبوب‌ترین الیاف از نظر طرفداران محیط زیست و نسل جدید مواد نساجی در این قرن به شمار می‌رود. از خواص مهم الیاف بامبو که در شورت‌های گیاهی استفاده می‌شود می‌توان به ضد باکتری بودن، قابلیت بالای جذب رطوبت و آب، قابلیت کشسانی مناسب، بسیار نرم، خنک و راحت و … اشاره کرد که از پر طرفدارترین الیاف در تهیه لباس زیر گیاهی محسوب می‌شود. مهم ترین خاصیت این الیاف ضد باکتری بودن آن است که مانع رشد باکتری شده و از بروز بوی بد در دستگاه تناسلی افراد جلوگیری می کند. حتی گفته می‌شود الیاف بامبو قادر است تا باکتری‌های زنده روی پوست را از بین برده و آن را نابود کند.

الیاف ابریشمی: این الیاف جزو الیاف طبیعی با منشا حیوانی محسوب می‌شود. پارچه‌های ابریشمی را از نخ ابریشم تهیه می‌کنند که این پارچه‌ها را می‌توان جزو بهترین، نرم‌ترین و بادوام‌ترین پارچه‌های موجود در بازار به شمار آورد. از این الیاف فقط در لباس‌های رسمی استفاده می‌کنند، زیرا به دلیل ارزش بالای آن دارای قیمت بیشتری نیز است.

فواید شورت‌های گیاهی

شورت‌های گیاهی که از الیاف طبیعی تهیه می‌شوند با بدن همه انسان‌ها سازگاری دارند. همین امر سبب می‌شود فرد از ابتلا به بیماری‌های پوستی و عفونتی بخصوص در ناحیه تناسلی در امان باشد. این شورت‌های گیاهی بخصوص برای افرادی مناسب هستند که حساسیت پوستی دارند. استفاده از لباس زیرهای نخی یا گیاهی بسیار برای این افراد مناسب است.

در تولید لباس زیرهای گیاهی و یا شورت‌های گیاهی از مواد شیمیایی مضری استفاده نشده است. در الیاف طبیعی و گیاهی رنگ طبیعی وجود دارد که آسیب جدی‌ای به پوست فرد وارد نمی‌کنند، از این رو با اطمینان می توانید از شورت‌های گیاهی استفاده کنید.

شورت‌های گیاهی که دارای الیاف طبیعی هستند و هیچگونه مواد مضری در روند تهیه آن‌ها دخیل نشده است، قابلیت تنفسی بالایی دارند. این امر باعث می‌شود که با جذب عرق و دفع تعریق بدن، رطوبتی در شورت گیاهی باقی نماند و باکتری، قارچ یا میکروب فرصت رشد نداشته باشد.

فواید شورت‌های گیاهی

معایب الیاف طبیعی چیست؟

از آنجایی که تنوع رنگ طبیعی استفاده شده در الیاف طبیعی کم است، لذا لباس‌ها و شورت‌های گیاهی که در آن‌ها از مواد طبیعی استفاده شده است نیز دارای تنوع رنگی بسیار کمی هستند. همچنین الیاف مصنوعی نسبت به الیاف طبیعی و گیاهی دارای قابلیت کشسانی بیشتری هستند و همین امر سبب شده است تا لباس زیرهایی که از الیاف طبیعی در بافتشان استفاده شده، دارای قابلیت کششی کمتر و انعطاف پذیری کمتری باشند. حتی این شورت‌های گیاهی دارای ثبات کمتری در رنگ نیز هستند. همین موضوع سبب شده است تا در هنگام تولید لباس زیرهای کاملا پنبه‌ای نیز کمی از لاکرا برای کشسانی و فرم دهی بهتر به پارچه استفاده شود.

مضرات شورت‌های گیاهی

با وجود تمامی مزایایی که فکر می‌کنید با پوشیدن شورت‌های گیاهی نصیبتان می‎شود را فراموش کنید و مضرات این شورت‌های مثلا گیاهی را بخوانید تا از خریدشا منصرف شوید! این بخش برای افرادی مناسب است که هنوز هم این سوال را در ذهن خود دارند که آیا شورت گیاهی باعث عفونت می‌شود یا خیر ؟

بسیاری از شورت‌های نرم و بسیار لطیفی که با نام شورت گیاهی در بازار به فروش می‌رسد، دارای درصد بالایی از الیاف مصنوعی و رنگ‌های شیمیایی هستند که در حین تولید با استفاده از فناوری تولید نانو بکار گرفته شده‌اند. این شورت‌های گیاهی می‌توانند برای پوست بدن شما بسیار مضر باشند.

مهم‌ترین ضرری که از این شورت‌های گیاهی که در تولید آن‌ها از مواد پلاستیکی استفاده شده است به شما می‌رسد، می‌توان به حساسیت‌های پوستی، خارش و بیماری‌های قارچی اشاره کرد. مواد پلاستیکی موجود در این شورت‌ها می‌تواند سبب افزایش گرمای بدن و درنتیجه تعریق زیاد و افزایش رطوبت شود. در صورتی که برای مدت زیادی از این شورت‌ها استفاده کنید ممکن است محل مناسبی را برای رشد باکتری و قارچ‌ها فراهم سازید تا علاوه بر بروز بیماری‌های پوستی دستگاه تناسلی خود را مستعد عفونت و بیماری‌های قارچی کنید.

مضرات شورت گیاهی

الیاف مصنوعی نمی‌توانند عرق بدن شما را جذب کنند و در صورتی که در فصل تابستان فعالیت زیادی داشته باشید این عرق و رطوبت می‌تواند شما را عرق سوز کند. در صورت تکرار مداوم این امر ممکن است دچار بیماری‌ها و آسیب‌های شدید پوستی شوید.

از دیگر معایب شورت‌های گیاهی می‌توان به این مسئله اشاره کرد که برای رنگ کردن پارچه این لباس‌ها و ایجاد رنگ‌های شاد و جذاب برای تولید و فروش بیشتر، از رنگ‌های شیمیایی استفاده می‌کنند. این مواد شیمیایی که در شورت‌های گیاهی استفاده شده، در صورت جذب پوست می‌تواند عفونت شدید دستگاه تناسلی و بیماری‌های پوستی بدون درمانی را برای شما ایجاد کند.

در انواع لباس زیرهای گیاهی که رد تولید آن‌ها از الیاف مصنوعی استفاده شده و با نام شورت گیاهی به فروش می‌رسد الیاف مصنوعی مانند پلاستیک وجود دارد. این شورت‌ها به علت پلاستیکی که در تولیدشان استفاده شده، قابلیت کششی بالایی دارند و اگر برای مدت زیادی به بدن شما بچسبند ممکن است باعث مانع جریان منظم خون شده و باعث کاهش تنفس پوستی شما شوند و بدن شما را دچار حساسیت‌های پوستی با عارضه زیادی بکنند.

نتیجه‌گیری

درست است که قیمت شورت‌های با الیاف طبیعی بسیار گران‌تر از شورت‌های با الیاف مصنوعی است ولی توصیه می‌شود در هنگام خرید لباس زیر گیاهی به هر نوع پارچه‌ای نرم و لطیف اعتماد نکنید. حتما قبل از خرید مشخصات روی محصول را مطالعه کنید و از قبل نسبت به مطالعه تفاوت الیاف طبیعی و مصنوعی اقدام کنید. حتما به قیمت اجناس گیاهی نیز توجه کنید. هر جنسی را با قیمت ارزان و با نام شورت گیاهی نخرید، زیرا استفاده طولانی مدت از این لباس زیر گیاهی می‌تواند منجر به عفونت‌های غیر قابل درمان شود.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

بهداشت ماشین لباسشویی - کادای

بهداشت ماشین لباسشویی (هرآنچه باید بدانید)

آیا به بهداشت ماشین لباسشویی خود اهمیت می‌دهید؟ در این مقاله به بررسی موضوع بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *