ساخت لوازم آرایشی
ساخت لوازم آرایشی

آموزش ساخت لوازم آرایشی گیاهی به همراه مواد لازم

تا به حال آموزش ساخت لوازم آرایشی گیاهی را دیده‌اید؟ آیا می‌توان در منزل لوازم آرایش طبیعی و گیاهی تهیه کرد؟ در این مقاله با روش ساخت محصولات آرایشی طبیعی آشنا می‌شوید. همه ما می‌دانیم که لوازم آرایشی صنعتی هرچقدر هم برند و باکیفیت باشد، در صورت استفاده مداوم می‌تواند به سلامتی پوست شما آسیب بزند. در صورتی که می‌خواهید از این مضرات در امان بمانید و به دنبال ساخت و تهیه انواع لوازم آرایشی طبیعی هستید، می‌توانید این محصولات را خودتان در خانه تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه محصولات آرایشی از قبیل کرم مرطوب‌کننده، دئودرانت، سایه چشم، رژ لب، پنکک و … آشنا می‌شوید.

راهنمای کامل خرید لوازم آرایشی و بهداشتی را مطالعه بفرمایید.

ساخت دئودورانت بدون پارابن

با توجه به تحقیقات صورت گرفته می‌توان گفت که بعضی از دئودرانت‌های قدیمی که در بازار عرضه می‌شوند، مضر هستند. زیرا این محصولات دارای پارابن هستند و می‌توانند عملکرد هورمون استروژن را بهم بزنند که در نهایت منجر به سرطان سینه می‌شود. برای تهیه طبیعی دئودرانت می‌توانید از سنگ زاج سفید استفاده کنید که بهترین ماده برای جلوگیری از بوی بد عرق است. در تعریق افراد یک سری باکتری وجود دارد که سبب بوی بد عرق می‌شوند. این سنگ جلوی این بوی ناخوشایند را می‌گیرد و بدون بستن منافذ پوست اجازه تعریق زیاد را به فرد نمی‌دهد. برای تهیه این دئودرانت طبیعی کافی است سنگ زاج سفید را که مرطوب است بر روی پوست تمیز و خشک قرار دهید.

تهیه دئودرانت طبیعی بدن
تهیه دئودرانت طبیعی بدن

تهیه لوسیون مرطوب کننده

در بررسی نحوه ساخت محصولات آرایشی طبیعی، به تهیه طبیعی لوسیون مرطوب کننده می‌رسیم. برای ساخت این لوسیون 3 قاشق سوپخوری گل گاو زبان را تهیه کنید. ابتدا یک لیتر آب را بگذارید تا داغ شود و سپس آن را بر روی گل گاو زبان بریزید.سپس در ظرف را که حاوی آب و گل گاو زبان است، ببندید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. این محلول را از صافی رد کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس آن را در داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید و هر صبح و شب به بدن و صورت خود بزنید. این لوسیون به مدت یک هفته ماندگاری دارد و در داخل ظرف شیشه‌ای در بسته و داخل یخچال نگهداری شود.

تهیه کرم دور چشم طبیعی

در صورتی که پوست زیر چشم شما تیره و کبود است، می‌توانید یک لیتر آب داغ شده را بر روی یک مشت بابونه بریزید. سپس این مخلوط را در ظرف در بسته قرار داده و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. سپس این مواد را از صافی رد کنید و در داخل یک ظرف شیشه‌ای قرار دهید. هر شب بهتر است بعد از پاک کردن آرایش خود از این محلول با پنبه به صورت خود بزنید و بر روی تیرگی زیر چشم بمالید. توجه کنید که این محلول حتما باید در ظرف شیشه‌ای در داخل یخچال نگهداری شود. مدت زمان ماندگاری این محلول یک هفته است. آموزش ساخت لوازم آرایشی گیاهی بسیار آسان و هیجان انگیز است.

مقاله چگونه لوازم آرایشی تولید کنیم؟ می تواند کمک بسیاری برای ساخت لوازم آرایشی کند.

تهیه رنگ برای قرمز کردن لب یا گونه

برای قرمز کردن لب و گونه خود بصورت طبیعی می‌توانید از چغندر استفاده کنید. برای اینکار کافی است یک قاچ از چغندر تازه را برش دهید و آرام روی لب و گونه خود بمالید. همچنین می‌توانید روی یک تکه پنبه کمی روغن نارگیل بریزید و چعندر را به آن بمالید و سپس روی گونه یا لب بزنید. راه دیگری نیز برای تهیه رژ لب طبیعی با استفاده از چغندر و موم عسل وجود دارد. برای اینکار باید آب چغندر را بگیرید و آن را در داخل ظرف شیشه‌ای بریزید. سپس موم عسل را در داخل ظرف مناسب داخل فر قرار دهید تا گرم شود. باید هر 30 ثانیه عسل را مخلوط کنید تا یکنواخت ذوب شود. به اندازه دلخواه خود آب چغندر را به موم اضافه کنید تا به رنگ دلخواه خود برسید. سپس بگذارید تا موم خنک شود و سپس در داخل ظرف مورد نظر خود بریزید.

تهیه رژ لب طبیعی
تهیه رژ لب طبیعی

تهیه پاک کننده طبیعی آرایش

برای پاک کردن آرایش چشم با استفاده از ماده طبیعی می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل قادر است که آرایش‌های ضد آب را نیز از چشم پاک کند و خاصیت مرطوب کنندگی دارد. کمی از روغن نارگیل را بردارید و آن را با استفاده از با انگشت خود به آرامی به اطراف چشم بمالید و سپس با پنبه آن را پاک کنید. همچنین می‌توان در طول شب از نارگیل به روی چشم زد تا از مزایای این ماده طبیعی بهره‌مند شد.

تهیه سایه چشم طبیعی

آموزش ساخت لوازم آرایشی گیاهی حتی برای سایه هم کاربرد دارد. برای ساخت یک سایه چشم طبیعی در خانه نیاز به پودر معدنی میکا دارید که در فروشگاه‌های اینترنتی فروخته می‌شود. چند رنگ از این پودر را بخرید و برای تهیه رنگ دلخواه خود می‌توانید از چند رنگ استفاده کنید. آن‌ها را مخلوط کرده و درون ظرف تمیز و سربسته بریزید.

تهیه پنکک طبیعی

برای تهیه این پنکک طبیعی به کمی آرد برنج و یک تابه احتیاج دارید. ابتدا نیاز است تا تابه را گرم کنید و کمی آرد برنج درون آن بریزید. شعله گاز باید کم باشد و آرد به آرامی هم زده شود و آرد برنج به آرامی به تابه اضافه شود. در مرحله‌ای که مشاهده کردید رنگ آرد برنج نزدیک به رنگ پوست شما شد، تابه را خاموش کنید. سپس اجازه دهید تا آرد خنک شود و آن را درون ظرف تمیز و خالی بریزید و استفاده کنید.

تهیه پنکک طبیعی
تهیه پنکک طبیعی

تهیه از بین برنده لک

با استفاده از ماست پرچرب می‌توانید قرمزی‌های ناخواسته پوست را از بین ببرید. در ضمن، باعث تنظیم باکتری‌ها و بسته شدن منافذ باز پوست نیز می‌شود. اسید لاکتیک موجود در ماست باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و غیرفعال پوست می‌شود. بسیار مهم است برای این منظور حتما از ماست پرچرب استفاده کنید.

تهیه محلول طبیعی برنزه کننده

بدون اینکه به سولار بروید می‌توانید صورت بدن خود را برنزه کنید. برای برنزه کردن بدن نیاز به چند مشت چای دارید. ابتدا وان حمام را با آب 38 درجه سانتی گراد پر کنید. به ازای هر لیتر، ۵ مشت چای سیاه به آب اضافه کنید و به مدت۲۰ دقیقه داخل وان دراز بکشید. برای صورت نیز می‌توانید 5 مشت چای سیاه را در داخل یک لیتر آب سرد بریزید و بجوشانید. بعد، در ظرف را بپوشانید و بگذارید با شعله کم به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. محلول را خنک کنید و یک بار در هفته برای برنزه کردن صورت خود از این جوشانده استفاده کنید.

تهیه مواد برنزه کننده طبیعی
تهیه مواد برنزه کننده طبیعی

تهیه کرم ضد سلولیت

سلولیت در واقع تجمع چربی زیر پوست است که در هنگام سوخت و ساز دچار اختلال شده‌اند. برای از بین بردن این سلولیت‌ها می‌توانید از یک مشت گیاه اسپیره، یک مشت پیچک و یک مشت پوست شاه بلوط را در آب سرد بریزید و بجوشانید. سپس درپوش ظرف را گذاشته و به مدت یک ربع آن را بجوشانید.. این محلول را از صافی رد کرده و بر روی نقاطی از بدن بمالید که سلولیت دارند.این محلول برای 24 ساعت درون یخچال ماندگاری دارد.

تهیه مایع نرم کننده بدن

در بررسی نحوه ساخت محصولات آرایشی طبیعی، به تهیه ارگانیک مایع نرم کننده بدن می‌رسیم. ۳ مشت چای سبز را داخل ۳ لیتر آب ریخته و بجوشانید. سپس این دم‌کرده را داخل وان آب گرم (۳۸ درجه سانتی‌گراد) بریزید و هفته‌ای یک بار به مدت ۱۵ الی ۲۰دقیقه بدن‌تان را در این اکسید نرم‌کننده رها کنید. خواهید دید که بدنی نرم و لطیف خواهید داشت.

تهیه محلول پاکسازی صورت

برای بهتر شدن رنگ و روی پوست خود باید یک مشت آویشن و یک مشت بابونه یا مریم گلی را داخل ظرف آب سرد بریزید و بجوشانید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه با شعله کم بجوشد. سپس اجازه دهید محلول از صافی رد شود. آن را درون ظرف دیگری ریخته و به مدت 10 دقیقه صورت خود را با آن بخور دهید.

این نوشته ارزش چند ستاره را دارد؟ 1ستاره .... 5ستاره
[کل: 2 میانگین: 3]

همچنین ببینید

برای ماندگاری آرایش چه کنیم

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟

برای ماندگاری آرایش چه کنیم؟ یکی از مشکلات بسیار مهمی که بسیاری از بانوان بخصوص …

یک نظر

  1. خیلی عالی بود مقاله ی شما همچنین از برند های خوب و با کیفیت ایرانی میتونید برند لومینیکا رو هم مثال بزنید خیلی محصولات با کیفیتی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *